9 km wheelie!...

Henken

Guest
Skön film, jag har fått sjuk abstinens av att se på den...Nästa sommar ska mina små-fjutt-wheelies får lite längd!

Fast jag är mer impad av stoppies dock.
 

Stuntrider

Stunt!!!!
Gick med
27 Sep 2006
Ort
Ulricehamn
Hoj
Stunthoj
Det var nice, visst saknar man dessa sommarkvällar...

Sett en Huserg köra vääldigt länge, ser ut som samma ställe?

Mvh jimmy:)
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Jag är i alla fall impad, jag kan ju inte köra på slangen:tummenupp

Mer filmer från er sida!:)
 

Freedom

Guest
Det är inte så att om man kan köra ett par hundra meter så kan man köra i princip hur långt som helst?

Håller med dig, jag skulle nog kunna köra mellan Stockholm och Göteborg om vägen var fri. Hanterar man tekniken med att köra på bakan så är distansen oändlig om man vill.
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Om du tittar på filmen så ser du att han är på bakan när filmen börjar...

Vem orkar se på samma sak, så länge om han håller rimlig fart?


Smart tänkte annars:tummenupp


Han hade kört lite drygt en halvminut innan jag fick ordning på kameran... det va lite skakigt i början...
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Appropå det här med att slanga med motard vs. sporthoj, är det bara jag som tycker att det är lättare att slanga med sporthoj? Alla skriver alltid att "ja, men det är ju en motard" ungefär som att det då genast blir skitenkelt att slanga. Jag vet inte hur många timmar jag har tränat på att slanga med de motarder jag har ägt/äger, men jag slangade ändå tokmycket längre med R1'an jag ägde förut utan att jag knappt övade på att slanga alls med den.
Jag tycker att det är lättare att slanga med sporthoj för man kan varva så mycket längre på växlarna och det känns mer kontrolerat när det är fler cylindrar som levererar kraft jämfört mot enstånka. Motorn går liksom mycket jämnare och det är lättare att höja eller sänka wheelien lite. På motard blir det lätt för mycket upp eller ner. Någon som tycker jag som?

Hur som helst. Nice film. Jävligt skön låt tycker jag. Vad var det för motard? Såg ut som en husqvarna?
 
Last edited:

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Appropå det här med att slanga med motard vs. sporthoj, är det bara jag som tycker att det är lättare att slanga med sporthoj? Alla skriver alltid att "ja, men det är ju en motard" ungefär som att det då genast blir skitenkelt att slanga. Jag vet inte hur många timmar jag har tränat på att slanga med de motarder jag har ägt/äger, men jag slangade ändå tokmycket längre med R1'an jag ägde förut utan att jag knappt övade på att slanga alls med den.
Jag tycker att det är lättare att slanga med sporthoj för man kan varva så mycket längre på växlarna och det känns mer kontrolerat när det är fler cylindrar som levererar kraft jämfört mot enstånka. Motorn går liksom mycket jämnare och det är lättare att höja eller sänka wheelien lite. På motard blir det lätt för mycket upp eller ner. Någon som tycker jag som?

Hur som helst. Nice film. Jävligt skön låt tycker jag. Vad var det för motard? Såg ut som en husqvarna?


Ktm 525 ifall inte minet sviker:tungan
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Hmmm, varför ens åka på slangen om det ska vara enkelt??
Verkar ju ganska dumt.

Om jag tror att filmen är gjord för att impa??
DET KAN DU GE DIG FAN PÅ ATT DEN ÄR!!!

Sånt här blev folk impade på för 7-8 år sedan, idag är det nästan ingen som ens lyfter ögonbrynen längre.


.../Yoshi
Hehe, du är rolig du! :lol
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Kollat någon gång till. Jag gillar låten. Vad heter låten? Vad är det för band/artist?

Ok, ktm 525, tyckte det såg ut som en husqvarna 570.
 

Dominator-Rocks

Guest
Tja, på filmen som visades är sträckan runt 3.5-4km.
Vad är det som är så svårt med det:va
Du har inga kåpor ivägen (du ser vägen mkt bra)
Vägen är i stort sett helt rak...
Och du kör en motard (dom är lätta jämföresvis mot en sporthoj)

Vardagsmat i mina ögon.
Förstår inte varför människor på SH blir ens imponerad av detta...



.../Yoshi

Du äger!

Det är inte så att om man kan köra ett par hundra meter så kan man köra i princip hur långt som helst?

Näh! Kan du?
 
Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Jag tycker att det är lättare att slanga med sporthoj för man kan varva så mycket längre på växlarna och det känns mer kontrolerat när det är fler cylindrar som levererar kraft jämfört mot enstånka.

Prova lite mera höjd, slipper du axxa hela tiden.
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Appropå det här med att slanga med motard vs. sporthoj, är det bara jag som tycker att det är lättare att slanga med sporthoj? Alla skriver alltid att "ja, men det är ju en motard" ungefär som att det då genast blir skitenkelt att slanga. Jag vet inte hur många timmar jag har tränat på att slanga med de motarder jag har ägt/äger, men jag slangade ändå tokmycket längre med R1'an jag ägde förut utan att jag knappt övade på att slanga alls med den.
Jag tycker att det är lättare att slanga med sporthoj för man kan varva så mycket längre på växlarna och det känns mer kontrolerat när det är fler cylindrar som levererar kraft jämfört mot enstånka. Motorn går liksom mycket jämnare och det är lättare att höja eller sänka wheelien lite. På motard blir det lätt för mycket upp eller ner. Någon som tycker jag som?

Hur som helst. Nice film. Jävligt skön låt tycker jag. Vad var det för motard? Såg ut som en husqvarna?


En ktm 525... :)

Tja, på filmen som visades är sträckan runt 3.5-4km.
Vad är det som är så svårt med det:va
Du har inga kåpor ivägen (du ser vägen mkt bra)
Vägen är i stort sett helt rak...
Och du kör en motard (dom är lätta jämföresvis mot en sporthoj)

Vardagsmat i mina ögon.
Förstår inte varför människor på SH blir ens imponerad av detta...



.../Yoshi


Shit förlåt då... För det första, har jag yttrat mig nånting om att det är svårt? Tror du seriöst att jag har lagt upp den bara för att impa dig/andra på SH? Själv älskar jag att se MC-filmer överhuvudtaget och jag trodde att många tyckte som jag.. Men om den stör dig så mycket så kan jag väl ta bort den..

Och sist, det är jag så håller i kameran. En kompis kör, och vi mätte upp en sträcka som va precis en mil. Vi körde fram och tillbaka 3 ggr... Det är inte 9km på det här klippet. Det fick jag ju ganska klart för mig direkt efter nån påpekade det, det är ju en omöjlighet med tanke på tiden. Men dom andra klippet jag har så har jag seriösa problem med att hålla kameran still eftersom det skakar ganska fint i 120km/h och samtidigt köra och filma objektet.

Jag är ledsen om du känner dig LURAD?!
 
Last edited:

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
Det är inte så att om man kan köra ett par hundra meter så kan man köra i princip hur långt som helst?

Nej man kan lätt köra över en kilometer utan att ha ordentlig höjd dvs lite driv hela tiden vilket brukar resultera i ett varvstopp förr eller senare om man inte växlar. Dessutom bör man nog kunna svänga om det ska åkas nån mil eller så och det är inte alla som kan.


Långa motorvägshjulningar.. De e najs!

Snyggt men jag kan inte undgå att undra, hur fan mår motorn egentligen efter en sån tur?

Så länge den har oljetryck blir det ingen skillnad mot att köra på två hjul. Möjligen blir slitaget på bakdäcket större eftersom framhjulet är i luften. Det är ju förståss inte så bra, bakdäck är ju jättedyrt!
 
Last edited:

kolvring

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Någonstans
Hoj
1996 Honda CBR900rr
Hur skulle den hojjen kunna gå i 270 ??? det är knappt min fireblade kommer upp i den farten!
 

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
:tummenupp Jag gillade filmen iaf:D :D :D
Vad använder du för kamera??
Ser gärna fler filmer från dig/er:yoparty :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top