900 kr för att få låna er MC 2-3 timmar den 11 aug i Uppsala

Turbo²

Livsnjutaren från Uppsala
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Kawasaki GPX 600R -88
Nu gör jag ett nytt försök.
Ska köra upp kl. 13 den 11 aug i uppsala.
Ingen vill hyra ut motorcykel till mig, och jag har inga sk. kontakter.

Om ni tror att jag ska stjäla er hoj så får ni gärna kolla på när jag kör upp.
Om jag, mot förmodan, skulle ramla vid garage vändning så betalar jag skadorna utan inblandning av försäkringsbolag.

Kör upp via körskolan kanske ni tycker.. grejen är den att då måste jag vänta till september nångång och då bor jag inte kvar i uppsala å då blir det en massa bekymmer.

Som sagt, jag kan betala 900 kr för att låna hojen och reg. beviset (viktigt) i 2-3 timmar för uppkörning för tung mc i uppsala.

enda kraven är ; tung mc, över 700 cc och 34 hk.. måste fungera perfekt, inga lagerglapp eller så..

gärna lätthanterlig, (dvs ingen guldvinge)

snälla, någon..

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Du kan ju hyra mc...om inte annat från en mc-körskola. Skulle nog vara lika billigt och enklare för dig? :confused:

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Jag tror inte att min är den mest lämpade, men som nödlösning duger den nog. Några 900 kronor vill jag heller inte ha. Skicka ett Pm om du inte hittar något mer lämpligt.
:hej

Turbo²

Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Kawasaki GPX 600R -88
jag kan inte hyra från skola, för att då hamnar jag i september och då bor jag inte i uppsala längre..

existenz

.......
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Ingen
Josafan skrev:
Du kan ju hyra mc...om inte annat från en mc-körskola. Skulle nog vara lika billigt och enklare för dig? :confused:

Precis.. jag hyrde från en MC-skola när jag körde upp, det enda jag behövde göra var att ta en körlektion så han fick se att jag kunde hantera cykeln. :tummenupp

Turbo²

Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Kawasaki GPX 600R -88
Ugluk skrev:
Jag tror inte att min är den mest lämpade, men som nödlösning duger den nog. Några 900 kronor vill jag heller inte ha. Skicka ett Pm om du inte hittar något mer lämpligt.
:hej

jättesjysst!
Du kanske kan PMa mig ditt nummer så kan jag ringa dig i början av aug för att höra om det fortfarande går och vart vi ska ses osv..

Mvh Mattias

existenz

.......
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Ingen
Turbo² skrev:
jag kan inte hyra från skola, för att då hamnar jag i september och då bor jag inte i uppsala längre..

Det som var när jag hyrde det var att jag fick följa med dom andra som gick på körskolan och köra upp (som privatist) jag behövde inte vänta utan det var bara att hänga med. Fungerade klockrent och snabbt. Så kolla med en körskola som har uppkörningar samma dag som du har bokat om du får hyra in dig på deras cykel..

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Du är ju inte bunden till att hyra från en speciell skola så du behöver ju inte hamna i september :)
Jag hyrde från en skola i Järfälla (Stockholmsområdet) när jag skulle köra upp. Bra priser och lätthanterlig hoj. Kommer dock inte ihåg vad skolan hette, men de brukade ha massa annonser i Metro på den tiden, kan tänkas att de fortfarande har det? Folk som sett de kan ju fylla på med namn och telnummer.

Turbo² skrev:

Turbo²

Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Kawasaki GPX 600R -88
Jag har alltså redan en privat uppkörningstid den 11 aug. Jag har kört med anderssons trafikskola här i uppsala i ca 2 mån och dom skulle fixa en "bra" tid till mig via VV, alltså att jag körde upp via dom. Men nu blev det så att för 3 veckor sen så gick min lärare på semester och hade glömt boka in mig hos VV.. jag ringde dit idag och frågade varför dom inte hört av sig med vilken tid jag fick.. då sa dom bara "vilken tid?".. känns bra.. man blir lagom glad.

Nu har man pungat ut 2-3 tkr för att visa dom att man kan köra en hoj å så strular dom till det såhär så att jag inte kan köra upp via dom.
Visst kan jag få en tid nu via skolan i september nångång, men när jag flyttar till sthlm den 15 aug. så blir det bara jobbigt att ordna upp en uppkörning i uppsala när man dels inte bor här och man är uppe i pluggandet igen.

Och om jag ska byta körskola så måste jag ju "visa" körskolan i stockholm att jag kan köra hoj å det går ju åt minst 2 lektioner ala 900 kr st.. inte direkt ekonomiskt.

Allt hänger på att jag får låna en hoj den 11 aug.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Varför sticker du inte till någon mc-handlare som hyr ut hojar? Du känner väl någon med mc-kort? eller :va

Jag och "plast-farsan" stack och hyrde en hoj dagen innan uppkörning. Och det var inga som helst problem med att jag skulle ha den till att köra upp med. Dock fick man en trevlig självrisk på 10.000:- om man nu skulle klanta till det rejält :gnissla Fast det är ju inte säkert att det är så överallt.

Kostade mig ca 800:-

paprika

fattig men glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660 ´04 & KTM EXC 250´05
Ring runt till olika körskolor å fråga om du får hyra hoj. Det gjorde jag och det fungerade utmärkt. Å lycka till på uppkörningen sen.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024