911 turbo vs zx9

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Biturbo skrev:
Jag försöker inte vara någon messerschmidt... Som jag skrev ovan så är det något som inte stämmer.. Antingen så går din bil väldigt bra eller så går alla andras inget vidare..
Eller att han köpte bil för alla pengar och inte hade råd med riktiga däck :hihi

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
Neutral skrev:
Eller att han köpte bil för alla pengar och inte hade råd med riktiga däck :hihi

Där satte du ribban väldigt lågt, att mitt bilköp tömde min plånbok så jag inte har råd att köpa däck?

Pirelli P-Zero 225/40-18 fram
Pirelli P-Zero 295/25-18 bak

Hoppas det duger för hertigen av Linköping :kocko

eckeph

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Hojlös för tillfället
Kleiv skrev:
Har du ägt en 993TT innan så borde du kunna gå in på vilket Porsche Center som helst och få en provkörning, gasa sedan fullt med PSM påslagen vid 5000rpm kommer den att börja blinka och bilen stryps kasta sen i 2:an och PSM börjar blinka igen.
Jag kanske skulle förtydligat mig lite innan, bilen börjar ju inte tokspinna på alla fyra så det sprutar blårök men visst spinner den all gånger.
Vill du ställa frågan på www.porsche.nu eller www.6speedonline.com så varsågod du har iaf min åsikt :)

Jag har inte PSM så jag vet faktiskt inte om min bil börjar spinna runt 5000rpm. Kan iofs tänka mig att det släpper lite men det är ju inte direkt något man känner. Då man växlar hårt till tvåan tjuter det mycket riktigt till som du sa. Fast jag tolkade ditt inlägg som om det spann bara man tryckte på gasen både på ettan och tvåan. Det var det som jag, och Biturbo antar jag, protesterade emot. Fast nu har vi ju rett ut det lilla missförståndet :)

Vad var det nu tråden handlade om egentligen? :rolleyes:

leffe6

Pappa till 2
Gick med
31 May 2005
Hoj
Cbr-xx
Kleiv skrev:
Min bil har 420hk och den spinner på tort underlag bara jag trycker fullt på 1:an och 2:an och den har fyrhjulsdrifft och Pirelli P-Zero 295mm däck bak.

Tycker det låter konstigt att bilarna inte spinner loss, min gamla 911 -99 300hk spann den med bara jag tryckte fullgas på 1:ans växel.

Gaspådrag på 2:an, fyrhjulsdrift, torrt.. och den spinner? Har du backelitdäck?
Du måste ju drömma om att den spinner.
Har själv kört 4wd och få en sån att spinna..........på torrt..... rullandes med endast gaspådrag.... på 2:an.
Dream on.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Kleiv skrev:
Där satte du ribban väldigt lågt, att mitt bilköp tömde min plånbok så jag inte har råd att köpa däck?

Pirelli P-Zero 225/40-18 fram
Pirelli P-Zero 295/25-18 bak

Hoppas det duger för hertigen av Linköping :kocko
Onödigt att bli sur när man helt uppenbart skojar. :7peta

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
eckeph skrev:
Jag har inte PSM så jag vet faktiskt inte om min bil börjar spinna runt 5000rpm. Kan iofs tänka mig att det släpper lite men det är ju inte direkt något man känner. Då man växlar hårt till tvåan tjuter det mycket riktigt till som du sa. Fast jag tolkade ditt inlägg som om det spann bara man tryckte på gasen både på ettan och tvåan. Det var det som jag, och Biturbo antar jag, protesterade emot. Fast nu har vi ju rett ut det lilla missförståndet :)

Vad var det nu tråden handlade om egentligen? :rolleyes:

Tack för att vi förstår varandra :)

Neutral skrev:
Onödigt att bli sur när man helt uppenbart skojar. :7peta

:tungan :pannkyss

leffe6 skrev:
Gaspådrag på 2:an, fyrhjulsdrift, torrt.. och den spinner? Har du backelitdäck?
Du måste ju drömma om att den spinner.
Har själv kört 4wd och få en sån att spinna..........på torrt..... rullandes med endast gaspådrag.... på 2:an.
Dream on.

Läs hela tråden innan du svarar så du förstår vad vi menar...

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...