929:a Klonkar/rycker när man lägger i vxl

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Hade detta problemet med min GSXR 1000 k6a... En dag small det som fan när jag la i ettan och den rullade av sig själv även om kopplingen var helt indragen..Visade sig vara skeva plattor i växellådan... Sålde den med problemet, berättade om felet, nuvarande ägare fick visst byta hela växellådan...

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Hade detta problemet med min GSXR 1000 k6a... En dag small det som fan när jag la i ettan och den rullade av sig själv även om kopplingen var helt indragen..Visade sig vara skeva plattor i växellådan... Sålde den med problemet, berättade om felet, nuvarande ägare fick visst byta hela växellådan...

Hela växellådan? du menar lemeller och plattor?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Om du ska byta olja behöver du inte 900-kronorsvarianten. Jag kör Biltema i min 929, och har inga som helst problem.

Bara en tanke ifall du inte vill pytsa ut nästan 1000 spänn för något som KANSKE är problemet.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Hela växellådan? du menar lemeller och plattor?

Lungn det är inget fel på din växellåda.
Smäller lite är normalt, kanske du kan spela in ljudet eller filma?.
Ta ur lammeller och stålskivor, mät upp dem genom att lägga dom på något som är väldigt plant.
Stålskivor har jag för mig att du kan köpa löst från honda, annars så går lammeller och stålskivor på runt 1000kr.
Är skivorna väldigt blå färgade så är dem troligtvis skeva.
Om dom är bra när du har mätt upp dem så lägg dom i diesel över natten sen skrubbar du över allt med en mjuk scotch brite och lägger dom i lite ny och fräsh olja över en natt, sen är det bara att montera igen.
Du behöver inte ha någon ny packning till motorkåpan, blå siliconpackning fungerar om du vill snåla lite.

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Hoj
japp
Har lite strul med min 929, eller strul men en liten undran iaf.
Tycker det smäller ordentligt ibland då jag växlar från etan till tvåan, inte varje gång men då det händer är det då jag drar ur den på ettan och skall lägga i tvåan..ibland kommer bara neutralen i, nån som vet vad det kan bero på?

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Har lite strul med min 929, eller strul men en liten undran iaf.
Tycker det smäller ordentligt ibland då jag växlar från etan till tvåan, inte varje gång men då det händer är det då jag drar ur den på ettan och skall lägga i tvåan..ibland kommer bara neutralen i, nån som vet vad det kan bero på?

Ställ ned växelväljaren lite kanske?.
Så luddigt med alla som skriver att det smäller, en hoj har rakskurna drev i lådan(dom flesta iaf) och ofstast inga syncringar 1-0-2, därav kan det "smälla" lite när man växlar.
Alltså det jag menar är att en växellåda från en hoj är inte som en bil, dom lever om och låter mkt.
När växlar hoppar ur och så vidare då är det problem.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC