929-tråden

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
MasseK skrev:
2430023 Halloj,

Köpte mig en 929:a igår och körde den drygt 30mil hem från skåne... snacka om tur med vädret.
Vilken underbar hoj!!!
Nu behöver jag bestämma vilken dämpare jag ska köpa, gärna med skönt dov klang på låga varv... tips :Bugar

Grattis!
Hade Arrow på min förra.. Lät bra.. Nu har jag (ehh?) nått annat..Och låter inte lika trevligt... Men bättre än original..

Airborne

Careful with that axe Eugene
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
929 '00
Har oxo en Arrow, toknöjd med ljudet.. :tummenupp

Förresten, hur mycket soppa är kvar i tanken när gula lampan tänds?? Vill försöka uppskatta hur långt jag kan köra.. Fick ingen användarmanual till bågen när den köptes..

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Airborne skrev:
2430720 Har oxo en Arrow, toknöjd med ljudet.. :tummenupp

Förresten, hur mycket soppa är kvar i tanken när gula lampan tänds?? Vill försöka uppskatta hur långt jag kan köra.. Fick ingen användarmanual till bågen när den köptes..

Ca 3.5 liter enl boken..

Wiking

aka Pinhead
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
-00 cbr 929 -05 cbr 600 banhoj
Airborne skrev:
2400883 Skafade också en 929 nyligen och den tickar en hel del, reagerade på det direkt.. efter lite googlande och sökningar på div forums så verkar detta ganska normalt på 929:eek:r. De flesta ägare verkar ense om att det kommer från HTEV ventilen på avgasröret. Men om du säger den hade helsystem så kan det ju inte vara det? QUOTE]

monterade helsystem på min 929´a i helgen och då försvann det tickande ljudet helt:squid . har misstänkt att det blir i grenrören pga av att det bara är dom två yttre grenrören som bromsas i htev ventilen. dom slår ju rätt in i en vägg o vinklas ner till dom yttersta, kan inte vara helt bra:dummer .

Last edited:

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Last edited:

Airborne

Gick med
14 Mar 2005
Hoj
929 '00
pinhead skrev:
2434694

monterade helsystem på min 929´a i helgen och då försvann det tickande ljudet helt:squid . har misstänkt att det blir i grenrören pga av att det bara är dom två mittersta grenrören som bromsas i htev ventilen. dom slår ju rätt in i en vägg o vinklas ner till dom yttersta, kan inte vara helt bra:dummer .

Trevligt, trevligt. Bättre ljud OCH bli av med ticken. Återkom när hojen justerats på bänk o berätta om vridet på mellanregistret inte försämrats... det är ju det htev sägs vara bra för. Men jag blir mer o mer sugen på helsystem..

Wiking

aka Pinhead
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
Airborne skrev:
2434719 Trevligt, trevligt. Bättre ljud OCH bli av med ticken. Återkom när hojen justerats på bänk o berätta om vridet på mellanregistret inte försämrats... det är ju det htev sägs vara bra för. Men jag blir mer o mer sugen på helsystem..

bänkkörningen blir i vinter, men ska berätta så fort det är gjort.

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Sen mitt slipon (vinci)blev stulet och jag fick sätta på orginalen så tycker jag att hojen går bättre, speciellt på högre varv (eller är det för att vridet blir sämre vid lägre)
Någon annan som märkt av det?

DanSund

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
ZX10R
Sen i onsdags är jag oxå en glad 929 ägare. Har inte hunnit kört så mycket ännu eftersom det har regnat konstant sen jag fick hem den. Hojen är helt original förrutom ett K&N filter.

Bifogat

• DSC00010.JPG
    DSC00010.JPG
    47.4 KB · Visningar: 98

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Mjölnaren75 skrev:
2444981 Sen mitt slipon (vinci)blev stulet och jag fick sätta på orginalen så tycker jag att hojen går bättre, speciellt på högre varv (eller är det för att vridet blir sämre vid lägre)
Någon annan som märkt av det?

Jag har aldrig trott på att slipon gör nån skillnad men det gör de verkligen, min går mycket bättre med micronburken än orginalröret.

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Ni som har orginalröret kvar, ska det vara 2 små fina runda hål på undersidan?
(kondenshål eller nåt hoppas jag)
jag har det i alla fall

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Hejsan Hondavänner!

Jag har ägt en underbar Fireblade 96:a sen i maj, & trivs mkt bra med den.
Nu har jag dock kärat ner mig i en 929:a 01:a....

Pengar emellan blir i runda slängar ca 20.000:- är det värt det?
Har bara läst bra saker om 929:an...men min 918 är rätt "OK" den med....trevligt med insprutning, men är det många fler fördelar att byta upp sig? :va

Tack!

Farstamannen

M-U-G-G MC
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
tramp
HönaPower skrev:
2455373 Hejsan Hondavänner!

Har bara läst bra saker om 929:an...men min 918 är rätt "OK" den med....trevligt med insprutning, men är det många fler fördelar att byta upp sig? :va

Tack!

Jag skulle inte tveka en sekund, BYT!

Mvh Nicklas.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
HönaPower skrev:
2455373 Hejsan Hondavänner!

Tack!

Själv har jag aldrig kört äldre varitanter av Cbr 900 än 00:an som jag har själv. Jag gillar den skarpt, väger lite, lätt att kasta från kurva till kurva, finns massor av effekt, men den har ingen "puckel" utan drar jämt och hårt hela vägen, vet att de finns folk som inte gillar sådant, men för mig är det toppen, det kommer hårt men ändå snällt. Jag ångrar inte köp, hade strul med kopplingsarmen ner till kopplingen som jag fick byta(451 kr) som tydligen varit struligt på flera hojar och varit en 5-års garantidel, men det är allt på 500 mil. Insprutet kommer fint, har absolut inga ryck o hyfs för sig, gixxer 1000 skall tydligen vara mera "hårda" på så sätt, blir svårare att koncentrera sig på en fin körning då. Växellådan har fina exakta lägen, och motorn har ett speciellt transmissonsljud som man först tycket lät lite egendomligt:va men sedan var det störtskönt ljud:) , efter har provat en likadan, så insåg man att det skulle låta så:)

Last edited:

Airborne

Gick med
14 Mar 2005
Hoj
929 '00
Den var udda :tummenupp Tjöp. Själv fick jag stå ut med denna syn när jag parkerade vid nya jobbet igår.. Vilken var nu min :va Lär inte drabba dig (så ofta)

Bifogat

• twins.jpg
    twins.jpg
    122.9 KB · Visningar: 210

Wiking

aka Pinhead
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
Mjölnaren75 skrev:
2453343 Ni som har orginalröret kvar, ska det vara 2 små fina runda hål på undersidan?
jag har det i alla fall
japp, dom ska vara där:tummenupp

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Mjölnaren75 skrev:
2453343 Ni som har orginalröret kvar, ska det vara 2 små fina runda hål på undersidan?
jag har det i alla fall

Svar 2 små hål under vid bultfästningen, sen har jag 1 hål under utblåset.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA