929-tråden

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Ort
söderut
Hoj
Hojlös än så länge...
Iceman1975 skrev:
Kört med min i tre säsonger och är kanon nöjd! :tummenupp

Min har nu rullat 4500mil utan problem..
Hur långt har era rullat?

Kollar man annonser så verkar jag ha den som rullat längst.. :rolleyes:

Och min är givetvis tillsalu till rätt köpare..


Däck fråga...

Vad kör ni med för däckmärke/typ?
Många av er som bytt till 180 däck bak?


/Lännstörm
1800 problemfria mil

Anderzzon skrev:
Min har rullat ca 1900

Kör med Michelin Pilot Power 190 bak, har kört 700 mil med det och det är inte nere på klackarna än, vette fan hur ja lyckas :)
Har hört att den blir mer kul att köra med ett 180 däck bak, skulle tydligen vara mer lättsvängd?? eller är det bara båg?
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
KillerB skrev:
1800 problemfria mil
Har hört att den blir mer kul att köra med ett 180 däck bak, skulle tydligen vara mer lättsvängd?? eller är det bara båg?

Det är nog en smaksak, polaren tänkte byta till 180 bak på sin, men fick rekomendationen att inte göra det så jag har ingen aning :va

Men ja tycker inte den är speciellt svårsväng nu precis :)
 

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Ort
söderut
Hoj
Hojlös än så länge...
Anderzzon skrev:
Det är nog en smaksak, polaren tänkte byta till 180 bak på sin, men fick rekomendationen att inte göra det så jag har ingen aning :va

Men ja tycker inte den är speciellt svårsväng nu precis :)
Nä men jag tänkte väl att det kunde kanske göra en redan bra hoj ännu bättre.

Zephro skrev:
Har kört den en säsong, mycket nöjd... skickar med en bild på den nya bakändan med lampa från clearalternatives (integrerade blinkers)! Nytt för i år är powercommander och luftfilter, bara bänkningen som inte är gjord än! Får hoppas att snön ger med sig snart så jag kan åka bort med den till grabbarna på TWT...
Sjukt snygg bakdel... var hade du köpt lampan????? vill ha vill ha :yoparty
 

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Blade 929:a
KillerB skrev:
Nä men jag tänkte väl att det kunde kanske göra en redan bra hoj ännu bättre.


Sjukt snygg bakdel... var hade du köpt lampan????? vill ha vill ha :yoparty


http://www.clearalternatives.com/ i USA! Var lite skeptisk att beställa därifrån men det va faen va bra det fungerade. Beställde på söndag kväll och betalade med visa kortet, fick lampan på måndagen veckan därpå, kostade strax över tusingen med frakt å allt! Ganska nöjd med bakändan nu, det enda är att det kanske blir ett jävla tvättande med gul undertray...... :gnissla


(dom skrev dessutom på kartongen att värdet var 10$ så man behövde inte momsa skiten heller :tummenupp )
 
Last edited:

hornet05

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
jönköping
Hoj
XT660R
kul med 929 tråd...
har pres´cis köpt min så jag har ingen aning om hur bra den är men alla sa att den skulle va grymt skön så det blev en sån.... :banana

hur lägger man upp bild i en tråd :confused:
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Bra med en egen trad!

Haller pa att bygga om min hoj i vinter, slanger upp bilder nar den ar fardig.

@Rigge: Jag kan kopa din styrdampare av dej, sa kan du ju skaffa en OHLINS istallet..? :)

/Lasse
 

Bifogat

  • HPIM0893.JPG
    HPIM0893.JPG
    102.3 KB · Visningar: 241

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Zephro skrev:
Egentligen ville jag haft en gul/svart 954 men det skilde för mycket i pris när jag köpte, fick faen åka 90mil bara för att få en gul..... :huvet
Det är väl inte 90 mil till mig ;-)
 

Snatchi

Livet är livsfarligt, ingen har överlevt
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Huskvarna
Hoj
Såld
Startade upp min häromdagen i garaget! Underbart sound! :)

Har gått 2800 mil...felfritt!
 

Bifogat

  • M Båge 2.jpg
    M Båge 2.jpg
    64.1 KB · Visningar: 299

BajkMajk

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
Smålandstones
Hoj
954 Blade
Jag har en liten fråga! Är 929:an så nervös fram att man bör montera en styrdämpare? Jag har läst att den är lite nervig, men hur upplever ni det? Kan vara bra att veta eftersom jag förhoppningsvis ska bli ägare till en 929:a inom en snar framtid! :D
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
BajkMajk skrev:
Jag har en liten fråga! Är 929:an så nervös fram att man bör montera en styrdämpare? Jag har läst att den är lite nervig, men hur upplever ni det? Kan vara bra att veta eftersom jag förhoppningsvis ska bli ägare till en 929:a inom en snar framtid! :D

Ja ! Man behöver styrdämpare på 929:an. Efter de styrslagen jag fick på strippen för 2 år sen, så tvekade jag aldrig att skaffa en... Eller nervositeten i styret när man slår på hårt ur skarpa böjar... Nä ! Köp styrdämpare ! Då blir det aldrig några såna tillbud....

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=70282
 
Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
BajkMajk skrev:
Jag har en liten fråga! Är 929:an så nervös fram att man bör montera en styrdämpare? Jag har läst att den är lite nervig, men hur upplever ni det? Kan vara bra att veta eftersom jag förhoppningsvis ska bli ägare till en 929:a inom en snar framtid! :D

Nja det beror väl lite på hur man kör, jag har fått lite styrslag på kälskottsväg men inge katastrofgrejer. Åker man bakhjul är det skönt att ha vid nedslagen, dessutom gör det minst 20 meter på stoppiesarna :tummenupp

Southwick: Jag har kvar min styrdämpare ett tag till eftersom jag är en dålig ekonom.
 

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Ort
karlskoga
Hoj
ingen för stunden
Zephro skrev:
http://www.clearalternatives.com/ i USA! Var lite skeptisk att beställa därifrån men det va faen va bra det fungerade. Beställde på söndag kväll och betalade med visa kortet, fick lampan på måndagen veckan därpå, kostade strax över tusingen med frakt å allt! Ganska nöjd med bakändan nu, det enda är att det kanske blir ett jävla tvättande med gul undertray...... :gnissla


(dom skrev dessutom på kartongen att värdet var 10$ så man behövde inte momsa skiten heller :tummenupp )
Tjena!
Eftersom jag är rätt kass på engelska så frågar jag lite.Tyckte din bakdel va as snygg,är det bara lampan du köpt från usa?Var har du köpt själva tailen o va kostade den?Hoppas du har tid o svara :)
 

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Blade 929:a
Per Fireblade skrev:
Tjena!
Eftersom jag är rätt kass på engelska så frågar jag lite.Tyckte din bakdel va as snygg,är det bara lampan du köpt från usa?Var har du köpt själva tailen o va kostade den?Hoppas du har tid o svara :)

Undertrayen är en modifierad och lackad kolfiberundertray som jag faen inte kommer ihåg vart jag köpte (den har legat ett tag eftersom passformen och finishen inte var riktigt vad jag hade väntat mig). Har sett att det finns undertrays som passar ihop med original-lampan att köpa, det är nog smartare att köpa en sån! Tror priset på min låg på runt 2000:-. Men den enda grejen jag köpt från usa är lampan http://clearalternatives.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=CA&Category_Code=CBR929RR art.nr: CTL-0013-IT .Du blir förfrågad om att köpa ett elektroniskt blinkrelä där oxå men jag hade redan köpt ett lastoberoende på biltema så jag tog inte med det!

Skyltbelysningen är hemmabyggd! finns lite mer att läsa här + lite kort: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=100297
 

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Ort
karlskoga
Hoj
ingen för stunden
Zephro skrev:
Undertrayen är en modifierad och lackad kolfiberundertray som jag faen inte kommer ihåg vart jag köpte (den har legat ett tag eftersom passformen och finishen inte var riktigt vad jag hade väntat mig). Har sett att det finns undertrays som passar ihop med original-lampan att köpa, det är nog smartare att köpa en sån! Tror priset på min låg på runt 2000:-. Men den enda grejen jag köpt från usa är lampan http://clearalternatives.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=CA&Category_Code=CBR929RR art.nr: CTL-0013-IT .Du blir förfrågad om att köpa ett elektroniskt blinkrelä där oxå men jag hade redan köpt ett lastoberoende på biltema så jag tog inte med det!

Skyltbelysningen är hemmabyggd! finns lite mer att läsa här + lite kort: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=100297
Tack för svaret!Det var inga problem o få blinkerserna o funka med biltema reläet o så?
 

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR929
Ja då har man hämtat en 929a.... helt underbart:) svart 00a som är utagen 02 1300mil med akra helsysten pc och massa annat godis :tummenupp kan det bli sommar nu?
 

bobo08

PMC Member
Gick med
20 Feb 2005
Ort
Nu i Bästa Svängen!
Hoj
BMW s1000rr GRÖN inte gul!! Gixxer 1000 K6a litehängigedition
Helgon26 skrev:
Ja då har man hämtat en 929a.... helt underbart:) svart 00a som är utagen 02 1300mil med akra helsysten pc och massa annat godis :tummenupp kan det bli sommar nu?
Grattis..

Körde 700 mil förra säsongen,går hur bra som helst.
Har modifierat min med tillbakaflyttplattor för att få plats med knäna lite bättre,så monterade jag 25mm tailraisers till i år får se om det gör nån skillnad.
Har 180 bak orginal,blir vä bara byngligare att slänga på 190?
 

Bifogat

  • Firebladen22.JPG
    Firebladen22.JPG
    45.4 KB · Visningar: 257
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top