929-tråden

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
@Rudaworks, tack.

Det ska tydligen nämnas i denna tråd men hittar det inte, tickar ventilerna mkt rätt ställda?

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Passar ett bolton som är till en 954 på en 929?

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
@Rudaworks, tack.

Det ska tydligen nämnas i denna tråd men hittar det inte, tickar ventilerna mkt rätt ställda?

kall ska den mer el mindre i alla fall ticka..dock inte så mycket när den är varm.

Passar ett bolton som är till en 954 på en 929?

jag läste någon som provat och han fick det att passa.

men jag har själv ingen aning,ta cc mått på pipan och mät på din och se om det stämmer

Last edited:

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
jag läste någon som provat och han fick det att passa.

men jag har själv ingen aning,ta cc mått på pipan och mät på din och se om det stämmer

Det är nog bäst så. Men som alla är jag lite lat och hoppades på snabba och bra svar som alltid på SH!

Tack!

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Det är nog bäst så. Men som alla är jag lite lat och hoppades på snabba och bra svar som alltid på SH!

Tack!

jag blev lite osäker om den passar rakt av el om han som jag läste om fick fixa till den lite.

Men det går inte att få tag i en bolt on pipa som passar 929 då ?

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
jag blev lite osäker om den passar rakt av el om han som jag läste om fick fixa till den lite.

Men det går inte att få tag i en bolt on pipa som passar 929 då ?

Jag har ett yoshimura bolton. Tyvärr så låter det som originalet och väger mer, tror att det är ett aluminium och originalet är väll titan..

Jag har en gång haft ett laser kolfiber till min yamaha som jag var nöjd med och letar nu efter ett till min blade.

Hittade ett till en 954 på blocket som ser ok ut.

Last edited:

Xtrazi

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2009
Hoj
2000, Honda CBR929RR
Powercommander

Tjena!

Jag har en PCIII installerad på min 929 sen jag köpte den. Har ingen aning om vilken mappning det är på. Tycker ni att jag ska installera original mappningen för det halvsystemet jag har från powercommander.com eller ska jag låta det vara?

"M104-506 Full power European model with Laser half system exhaust (Hot Cam Silencer) and stock or K&N air filter"

http://www.powercommander.com/powercommander/powercommander_iii_usb.aspx?mk=7&mdl=42&yr=2000

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Tjena!

Jag har en PCIII installerad på min 929 sen jag köpte den. Har ingen aning om vilken mappning det är på. Tycker ni att jag ska installera original mappningen för det halvsystemet jag har från powercommander.com eller ska jag låta det vara?

"M104-506 Full power European model with Laser half system exhaust (Hot Cam Silencer) and stock or K&N air filter"

http://www.powercommander.com/powercommander/powercommander_iii_usb.aspx?mk=7&mdl=42&yr=2000

Inte ett egentligt svar, men jag petade in en mapp från pc.com som motsvarade min konfig och tyckte det gick bättre. Sen mappade jag hojen och då blev det verklig skillnad, ca 15-20 mer ponnies i mellanregistret.

Så ja, mappen från pc.com gör nog iaf att hojen inte går för snålt, men lägg en slant på en riktig mappning, det är värt vartenda spänn. :tummenupp

Xtrazi

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2009
Hoj
2000, Honda CBR929RR
Inte ett egentligt svar, men jag petade in en mapp från pc.com som motsvarade min konfig och tyckte det gick bättre. Sen mappade jag hojen och då blev det verklig skillnad, ca 15-20 mer ponnies i mellanregistret.

Så ja, mappen från pc.com gör nog iaf att hojen inte går för snålt, men lägg en slant på en riktig mappning, det är värt vartenda spänn. :tummenupp

Jaså sån skillnad från pc mappningen och egen trodde jag inte. Får ta mig en funderare på det där. Vad kostar (ungefär) en mappning?

En annan fråga om PCIII. Låt säga att den tidigare ägaren har mappat efter bänken. Kan jag på något sätt sabbat det genom att ha kommit åt knapparna på den medans jag kör?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jaså sån skillnad från pc mappningen och egen trodde jag inte. Får ta mig en funderare på det där. Vad kostar (ungefär) en mappning?

En annan fråga om PCIII. Låt säga att den tidigare ägaren har mappat efter bänken. Kan jag på något sätt sabbat det genom att ha kommit åt knapparna på den medans jag kör?

Dra ett PM till Kamikaze kid eller Andersson turbo här på forumet ang mappning. :tummenupp.

Nej, du kan inte sabba mappen, knapparna används för att göra grovjusteringar bara. Dessutom har du väl PC3an i cutsen och inte på styret när man kör? :va

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Inget svar i 954- tråden så jag testar här också. Någon som vet om 929-fälgar passar på 954? Funkar skivor, distanser o.s.v.?

LoppanRR

Adrenaline MC
Gick med
6 Nov 2007
Hoj
Honda Fireblade 2006 Yoshi helsystem PC 3 Honda CRF 450 X 2005
Hej
Någon som vet vart man får tag i fjäderspännar verktyg ,skall styva upp bakfjädern

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Hoj
japp
Har monterat en undertail på min 929:a för att rensa upp bakdelen på den. Men en liten fråga till er som redan gjort det. Hur löste ni låset till sadel, sitter ju baktill original men hamnar ju nu på undersidan tailen.
Kör ni utan lås och pillar upp låsspärren för hand eller hur har ni gjort.
Gjort nån slags länkage, låskolven kommer ju som snett jämfört med original.

Har någon möjlighet att kolla på sin och kanske tom visa kort så skulle det vara kanoners....

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Har monterat en undertail på min 929:a för att rensa upp bakdelen på den. Men en liten fråga till er som redan gjort det. Hur löste ni låset till sadel, sitter ju baktill original men hamnar ju nu på undersidan tailen.
Kör ni utan lås och pillar upp låsspärren för hand eller hur har ni gjort.
Gjort nån slags länkage, låskolven kommer ju som snett jämfört med original.

Har någon möjlighet att kolla på sin och kanske tom visa kort så skulle det vara kanoners....

Jag flyttade låsethuset längst bak, det är ju wiredrivet så det går att sätta varsomhelst, sen borrade jag hål i nrplåten och sätter in nyckeln därigenom.

/KentW

håkanbråkan

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Hoj
2006, Suzuki GSR
Jag tänkte dela med mig av en (för mig) ny erfarenhet.
Jag köpte ett nytt batteri från Biltema i våras, och det har funkat hela sommaren. Nu under hösten ska jag ta en sväng efter kanske 25-30 dagars stillastående. Bränslepump startar, trycker o startmotor drar...men den startar inte.
För dålig batterikapacitet sa dom på verkstaden, den orkade inte driva båda samtidigt... :-/

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Jag tänkte dela med mig av en (för mig) ny erfarenhet.
Jag köpte ett nytt batteri från Biltema i våras, och det har funkat hela sommaren. Nu under hösten ska jag ta en sväng efter kanske 25-30 dagars stillastående. Bränslepump startar, trycker o startmotor drar...men den startar inte.
För dålig batterikapacitet sa dom på verkstaden, den orkade inte driva båda samtidigt... :-/

Därför kör man på original batteri. Dock onödigt dyrt! :huvet

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Hoj
japp
Jag flyttade låsethuset längst bak, det är ju wiredrivet så det går att sätta varsomhelst, sen borrade jag hål i nrplåten och sätter in nyckeln därigenom.

/KentW

Inte är det nån wire på min inte. Bara en vinklad metallbit som skall haka i låsanordningen och öppna låset.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC