Kriss
Ny medlem
klonkande växellåda ala lastbilsfeeling på dom...
Hahaha Bra kommentar!
Jag har haft min 929 i två år nu och är hur nöjd som helst.
klonkande växellåda ala lastbilsfeeling på dom...
@Rudaworks, tack.
Det ska tydligen nämnas i denna tråd men hittar det inte, tickar ventilerna mkt rätt ställda?
Passar ett bolton som är till en 954 på en 929?
jag läste någon som provat och han fick det att passa.
men jag har själv ingen aning,ta cc mått på pipan och mät på din och se om det stämmer
Det är nog bäst så. Men som alla är jag lite lat och hoppades på snabba och bra svar som alltid på SH!
Tack!
jag blev lite osäker om den passar rakt av el om han som jag läste om fick fixa till den lite.
Men det går inte att få tag i en bolt on pipa som passar 929 då ?
Tjena!
Jag har en PCIII installerad på min 929 sen jag köpte den. Har ingen aning om vilken mappning det är på. Tycker ni att jag ska installera original mappningen för det halvsystemet jag har från powercommander.com eller ska jag låta det vara?
"M104-506 Full power European model with Laser half system exhaust (Hot Cam Silencer) and stock or K&N air filter"
http://www.powercommander.com/powercommander/powercommander_iii_usb.aspx?mk=7&mdl=42&yr=2000
Inte ett egentligt svar, men jag petade in en mapp från pc.com som motsvarade min konfig och tyckte det gick bättre. Sen mappade jag hojen och då blev det verklig skillnad, ca 15-20 mer ponnies i mellanregistret.
Så ja, mappen från pc.com gör nog iaf att hojen inte går för snålt, men lägg en slant på en riktig mappning, det är värt vartenda spänn.
Jaså sån skillnad från pc mappningen och egen trodde jag inte. Får ta mig en funderare på det där. Vad kostar (ungefär) en mappning?
En annan fråga om PCIII. Låt säga att den tidigare ägaren har mappat efter bänken. Kan jag på något sätt sabbat det genom att ha kommit åt knapparna på den medans jag kör?
Hej
Någon som vet vart man får tag i fjäderspännar verktyg ,skall styva upp bakfjädern
Ligger den inte i din verktygssats så finns den hos din lokala handlare för 147:-
Har monterat en undertail på min 929:a för att rensa upp bakdelen på den. Men en liten fråga till er som redan gjort det. Hur löste ni låset till sadel, sitter ju baktill original men hamnar ju nu på undersidan tailen.
Kör ni utan lås och pillar upp låsspärren för hand eller hur har ni gjort.
Gjort nån slags länkage, låskolven kommer ju som snett jämfört med original.
Har någon möjlighet att kolla på sin och kanske tom visa kort så skulle det vara kanoners....
Jag tänkte dela med mig av en (för mig) ny erfarenhet.
Jag köpte ett nytt batteri från Biltema i våras, och det har funkat hela sommaren. Nu under hösten ska jag ta en sväng efter kanske 25-30 dagars stillastående. Bränslepump startar, trycker o startmotor drar...men den startar inte.
För dålig batterikapacitet sa dom på verkstaden, den orkade inte driva båda samtidigt... :-/
Jag flyttade låsethuset längst bak, det är ju wiredrivet så det går att sätta varsomhelst, sen borrade jag hål i nrplåten och sätter in nyckeln därigenom.
/KentW
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |