929-tråden

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Tjena! Ny 929ägare här. tog lappen tidigare i somras och körde en kawa er6 06a ca 600 mil tills jag tröttnade.
Bytte idag bort den mot en 929 -00 sv.såld. servicebok 4200mil.

Blev 10mil sen åkte jag hem och ställde den i garaget. fruktansvärt rolig hoj och satan vad den rör på sig om man jämför med min er6a :D

Måste även berömma körställningen. har tidigare testat en daytona 675 och den hade bra mycket extremare körställning än 929an.

Nissin

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Hoj
Fireblade 929
Hallå..!
Ingen av er som bytt lampor i instrumentpanelen? Vill byta bort det äckligt orange färgade skenet mot nåt nyare stuk...

Breiz

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
Z1000 -08 XS750 -80 Z400 -84
Hallå..!
Ingen av er som bytt lampor i instrumentpanelen? Vill byta bort det äckligt orange färgade skenet mot nåt nyare stuk...

Det är nog inte omöjligt att göra. Det du ska veta är att det är inte lampor
som sitter där utan LED och vad jag kan se på min dåliga manual så är dom lödda på kortet.

Har själv tänkt byta men det blir inte förens efter jag parkerat för vintern!

Gixxer-Pettson

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2011
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -06
Efter att läst denna tråd, ja, jag tror jag läst varenda inlägg, så bestämde jag mig för en 929 till slut:) Hann väl åka några vändor innan vinterförvaringen nu, och jävlar va nöjd jag är:)

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Ska lyfta av tanken på min 929:a men blir osäker på hur man ska ta väck bränsleslangen som sitter med någon form av banjobult...
Är det någon vänlig själ som utfört detta moment och kan beskriva det på ett någorlunda lättfattligt vis för en imbecill (läs undertecknad)?

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Bara ett tips till er som inte har gjort det än!!

Jag konverterade min original växel till en "race-växlad" istället genom att sätta på växelföraren från en VFR 800 och det var fan i mig det bästa jag har gjort på länge och som dessutom var svinbillig ingrepp. Nu får jag mycket mer distinkta växlingar och dessutom mkt snabbare också. 1an uppåt och resten ner. :) Undrar varför jag inte gjort detta innan! :huvet :rolleyes:

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Bara ett tips till er som inte har gjort det än!!

Jag konverterade min original växel till en "race-växlad" istället genom att sätta på växelföraren från en VFR 800 och det var fan i mig det bästa jag har gjort på länge och som dessutom var svinbillig ingrepp. Nu får jag mycket mer distinkta växlingar och dessutom mkt snabbare också. 1an uppåt och resten ner. :) Undrar varför jag inte gjort detta innan! :huvet :rolleyes:

Är det inte knepigt att vänja sig att växla "Tvärtom" ?

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Är det inte knepigt att vänja sig att växla "Tvärtom" ?

Det är en vane sak precis som mycket annat. Jag har inte hunnit köra så mycket mil än så det sitter i ryggraden, men tycker det är sjukt mycket bättre rent ut sagt. :) Kommer nog ta ´20-30 mil till med aktivt växlande innan det sitter ordentligt. Men kommer säkerligen att ha race-växlat på mina kommande hojar också!! :tummenupp

Vilde

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2011
Hoj
Honda cbr 929RR -00
Nykomling! :)

Tja!
Jag är ny här på forumet och i tråden :)
Jag köpte mig en Honda Cbr 929rr -00 svart, i somras.
honda.jpgbaken.jpg

Som vanligt så kan jag ju inte hålla fingrarna borta så bestämde mig för en tailswap.
bakdelen och allt som det innefattar är från en gixxer 1000 -04 och ja håller på och gör en egen sadel också. Beställt massa prylar från ebay med som jag väntar på.

God Jul! :)

/ Andreas

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Tja!
Jag är ny här på forumet och i tråden :)
Jag köpte mig en Honda Cbr 929rr -00 svart, i somras.
View attachment 349813View attachment 349814

Som vanligt så kan jag ju inte hålla fingrarna borta så bestämde mig för en tailswap.
bakdelen och allt som det innefattar är från en gixxer 1000 -04 och ja håller på och gör en egen sadel också. Beställt massa prylar från ebay med som jag väntar på.

God Jul! :)

/ Andreas

Välkommen!! Kul som tusan att du vågade dig på en tailswap! :rock
Blir roligt och se när allt är färdigt!

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...