929-tråden

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Liljequist skrev:
2359967 Om man jämför med sänkningssats till bil så brukar 35mm synas ganska bra.. Å det kallar jag inte speciellt mycket..
Menmen, det var bara en fundering. Som jag dock ännu ej fått svar på..

Höjer du den 35mm lär den ju bli jävligt intressant att köra det kan jag ju säga! En bil har du max 60mm till skärmkanten, klart det syns bra då när du har nåt så nära att gå efter.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
KennethN skrev:
2359959 Jag har också sådana miniblinkers bak på min gathoj och de syns bra tycker de som ligger bakom.

Har likadanna miniblinkers! Men orange..men det måste gå att byta som du har genomskinligt o färgad lampa.

bajano

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
Zx6-r -99
Rigge skrev:
2359987 Höjer du den 35mm lär den ju bli jävligt intressant att köra det kan jag ju säga! En bil har du max 60mm till skärmkanten, klart det syns bra då när du har nåt så nära att gå efter.
Men snälla du.. Läs innan du svarar.. Snubben innan hade ju höjt 35mm å märkte knappt nån skillnad.. Men enligt dig så kommer den bli helt okörbar.. :va

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
bajano skrev:
2360398 Men snälla du.. Läs innan du svarar.. Snubben innan hade ju höjt 35mm å märkte knappt nån skillnad.. Men enligt dig så kommer den bli helt okörbar.. :va

Missade de inlägget eftersom det postades medans jag skrev mitt. Visst får han väl höja den hur mycket han vill men jag tror fortfarande inte att den kommer bli bra att köra. Men att höja den bara för utseénde är ju rätt onödigt med tanke på att det ändrar köregenskaperna.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
tjena boys and girls!

kör en 00:a 929 och har lite frågor ang framskivorna, som jag har problem med!

1. är det ngn som nyttjar denna tråd som har behövt att byta sina skivor?
2. varför har du behövt att byta?
3. varför "slår" sig en bromsskiva? kan det ha med temperatur att göra alltså att dom blir för varma när man bromsar.
4. tar bromsskivor mkt stryk av såkallade stoppiesar?
5. hur har honda det ställt med kvaliteten på sina skivor? lr e det bara jag som har haft oflyt?

ngn som kan hjälpa mig att bena ut dessa frågor:)

jag söker även 2 framskivor (ej skeva:) ) om det är ngn som har 2 st. över, betalar kontant, affär direkt pm:a. tack på förhand

Last edited:

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Blade 929:a
abethebabe skrev:
2360578 tjena boys and girls!

3. varför "slår" sig en bromsskiva? kan det ha med temperatur att göra alltså att dom blir för varma när man bromsar.
5. hur har honda det ställt med kvaliteten på sina skivor? lr e det bara jag som har haft oflyt?

jag söker även 2 framskivor (ej skeva:) ) om det är ngn som har 2 st. över, betalar kontant, affär direkt pm:a. tack på förhand

Vad har du för belägg?! Har hört folk (inte bara på honda nu...) som fått problem med vissa typer av belägg! Att dom slår sej beror väl i allra högsta grad på överhettning, skivorna kan ju oxå ha slitits ned och får då ännu lättare för att slå sej! Sen kan dom ju bli skeva av en mekanisk skada med naturligtvis. Dom har inte fastnat på nitarna bara då?! Dom ska kunna "flyta" lite där, och nitarna ska kännas lite lösa.

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Zephro skrev:
2360621 Vad har du för belägg?! Har hört folk (inte bara på honda nu...) som fått problem med vissa typer av belägg!

köpte nya sintrade belägg härom veckan men skivorna var kassa redan innan beläggbytet, är det bara jag som har haft oflyt eller finns det nåra fler som vill dela med sig av kassa skivor, beskriv gärna vad som hände med dom!

finns det ingen som möjligtvis har fått för sig att köpa nya skivor typ flytande eller nått sånt enbart för bättre grepp osv som har sina gamla originalskivor liggandes som skulle vilja bli av med dom? jag behöver nya omg.

Zephro skrev:
2360621 Vad har du för belägg?! Har hört folk (inte bara på honda nu...) som fått problem med vissa typer av belägg! Att dom slår sej beror väl i allra högsta grad på överhettning, skivorna kan ju oxå ha slitits ned och får då ännu lättare för att slå sej! Sen kan dom ju bli skeva av en mekanisk skada med naturligtvis. Dom har inte fastnat på nitarna bara då?! Dom ska kunna "flyta" lite där, och nitarna ska kännas lite lösa.

kände på dom idag å dom satt som berg! sen har jag mätt skivorna och dom e inte slitna, kanske ska testa med att lossa på skivorna? kanske bara har kärvat fast

Last edited:

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
lite på gång att köpa en.
upplys mig gärna om kända fel/brister.
något måste det ju finnas.

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Hojlös än så länge...
Droopfy skrev:
2361138 lite på gång att köpa en.
upplys mig gärna om kända fel/brister.
något måste det ju finnas.
Köp min. Pm:a om du är intresserad. Har inte hunnit få ut den på annons ännu.

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Hoj
ZX9R
Oxå spanat på en 929:a ett längre tag. hittade en i Ystad för 48000:- som gått 1800 mil, dock ramlat och skrapat sido, fram kåpa lite. Men vet int eom jag orkar åka till Ystad och hämta.

Nån som har en til salu lite närmare Stockholm? den får gärna ha lite skönhetsfel, dock bra maskinellt.

för runt 45000:- föresten

hornet05

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
XT660R
bytte mina skivor pga skeva. det var så när jag köpte den så jag vet inte vad det beror på. det är säkert bara en skiva som är skev, så kolla vilken det är så kan du köpa mina varav den ena är rak.....:tummenupp

abethebabe skrev:
2360578 tjena boys and girls!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
hornet05 skrev:
2361722 bytte mina skivor pga skeva. det var så när jag köpte den så jag vet inte vad det beror på. det är säkert bara en skiva som är skev, så kolla vilken det är så kan du köpa mina varav den ena är rak.....:tummenupp

kollade dom igår och båda var skeva:mad: ska även ut å lossa på skivorna då dom sitter som berg, dom ska tydligen "flyta" en aning men nåra såna tendenser kunde jag inte känna! vad vill du ha för den raka skivan?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
annars e min också till salu pga bilköp! pga av att skivorna e kassa så säljer jag den till ett bra pris så du får pengar över till skivorna:) , är ute efter en snabb deal då bilen jag ska köpa å har hemma på prov riskeras att säljas till ngn annan än mig och det vore synd då jag å min sambo gillar den skarpt:) .

om hojen!

00:a
svensksåld
3 ägare
3700 fullservade mil (s-bok finns), senaste service i juni
art slip on
minblinkers å miniskylt (rensad bakdel)
nytt drivpaket å kedja
bakdäck rullar sommren ut fram nästan nytt
nya belägg
går mkt bra

pm:a vid intresse

bilder finns till intresserade, kolla mitt garage!

Bifogat

• Bild 060223 122.jpg
    Bild 060223 122.jpg
    34.2 KB · Visningar: 92
Last edited:

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Hojlös än så länge...
p_alf skrev:
2362285 killerB,
Är kanske intresserad av din 929a, vilken prisklass hade du tänkt dig?
I och med att den är mycket välvårdad och så lite mil hade jag tänkt mig 58k, hur känns det?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
p_alf skrev:
2362285 killerB,
Är kanske intresserad av din 929a, vilken prisklass hade du tänkt dig?

spara 9 tusen! köp min:), ä allvarligt talat! hade jag haft pengarna så hade jag köpt killerb:s hoj, den är riktigt fin å välvårdad, du borde helt klart ta dig tid å komma å titta på den för jag tror inte du hittar en finare:)

Last edited:

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Hoj
ZX9R
abethebabe skrev:
2362524 spara 9 tusen! köp min:), ä allvarligt talat! hade jag haft pengarna så hade jag köpt killerb:s hoj, den är riktigt fin å välvårdad, du borde helt klart ta dig tid å komma å titta på den för jag tror inte du hittar en finare:)

Jag är ev intrsserad av din blade 929. vad vill du ha? (58 - 9 = 49 papp)
var finns den?
Var inte skivorna skeva :va eller var det på nån annans :va sorry är lite lost :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024