stoooffe
lem!deM
Loy skrev:2497623Det var faktiskt inte sant.
Kör på 95 oktan och dinX olja
Nä, inte sant det heller. Kör på 95 oktan och ngn olja från statoil. Dyr är den iaf
ljugarN !
Loy skrev:2497623Det var faktiskt inte sant.
Kör på 95 oktan och dinX olja
Nä, inte sant det heller. Kör på 95 oktan och ngn olja från statoil. Dyr är den iaf
Det beror helt på hur motorn är konstruerad - många hojar går faktsikt bättre på 95-oktanig soppa än 98. Jag kör båda mina hojar på 95 oktan.DaWoos skrev:2495429
98 ska ju motverka knakningar i motorn och att detonationerna inte blir för hårda.
Jag har mycket svårt att tro att en CBR125 går bättre med 98-oktanig soppa än med 95-oktanig med tanke på hojens moderata trimningsgrad. Men jag kan ha fel, det hade jag en gång för några år sedan.Oan skrev:2495671blir de bättre drag med 98 eller? funderar på o börja tanka det
Det körde jag också på förut, men med biltemaoljan så ryker hojen skitmycket. Kör på OKQ8 speed bio TT nu, ryker inte lika mycket. Men dyrt är det, knappa 100:- för en liter. Däremot går KTM´en på biltemaolja, det är ju en fyrtaktare.Loy skrev:249758595 oktan och Biltema
Då är det nog samma olja som jag kör på. Kostar 129 kronor för en flaska härKalleNorton skrev:2497640Det beror helt på hur motorn är konstruerad - många hojar går faktsikt bättre på 95-oktanig soppa än 98. Jag kör båda mina hojar på 95 oktan.
Jag har mycket svårt att tro att en CBR125 går bättre med 98-oktanig soppa än med 95-oktanig med tanke på hojens moderata trimningsgrad. Men jag kan ha fel, det hade jag en gång för några år sedan.
Det körde jag också på förut, men med biltemaoljan så ryker hojen skitmycket. Kör på OKQ8 speed bio TT nu, ryker inte lika mycket. Men dyrt är det, knappa 100:- för en liter. Däremot går KTM´en på biltemaolja, det är ju en fyrtaktare.
Mr EmCom skrev:2500544jag kör 95, å just nu nån mysko olja som ja köpte på MC mässan i göteborg i våras..
med det oljan går den som fan.. det ska vara nån oktanhöjande medel i den.. och ja låvar den går mycket bättre me den.. men den kåsta oxo 259 kr/litern annars kör ja på shells olja.. om ni nån gång skulle se gokart olja där så köp den på en gång.. luktar hur gått som hälst å ryker knappt nått...
NiklasL skrev:2500613kör dt'n på 95 och sen som olja, får det bli nått, bara det flyter och kan smörja ibland tillomed super TT
TDRen körs på 95 och RS extreme
Bärgren skrev:2500626Kör den på rapsolja för då luktar det popcorn om den
NiklasL skrev:2500690haru testat?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|