Nutte
...
Inget nytt under solen, allt är redan gjort en gång och förkastat, de dissade det då.
10% alkohol precis som e10!
Men vad har det för verkan på effekten och motorn när det börjar handla om 10% etanol som i e10 istället för 5% som i 95 och 98 oktan? Förutom att det kan vara mer aggresivt mot gamla packningar och torra slangar? Får bränslet sämre verkningsgrad och blir det "sämre"? Blir ju högre oktan ju mer etanol det är i men det måste ju finnas en gräns hur mkt man kan blanda i för att höja oktanet innan bränslet blir "sämre"?
Tankar alltid v-power ( Iallfall i mina egna fordon ) för att det känns "renare" och tycker att man märker skillnad, svarar bättre.
Inte lika mkt på bilen som på hojar men ändå skillnad.
Det luktar godare också och bara det är ju värt några kronor mer
Men vad är det egentligen för skillnad som gör att det är "renare" och bättre än andra bränslen ni som är experter? Om det nu är det.
Och för att inte bara vara offtopic så undrar jag om det är 95 oktanig v-power i norge bara för att det inte är etanol i?