Tjena. Ska göra en längre historia kortare.
Jag blev prejad av vägen för ett par
Månader sedan och jag gick ner i diket ganska hårt i ca 80-100 kmh. Tog bärgare till verkstad och tänkte att det var kört med hojen.
Verkstan hittar till min förvåning inga större fel och byter lite speglar etc.
I fredags hämtar jag hojen och kör hem den, ca 3 mil. Frid och fröjd. Min andra tur jag tar så börjar jag tycka att styret är lite snett. Jag justerar och fortsätter åka men har ändå en dålig känsla i magen.
i samband med dikeskörningen så blev hojen helt dränkt i lera så idag tar jag mig för att plocka ner den helt för en ordentlig rengöring. I samband med det så upptäcker jag ett knäck på ramen på ena sidan uppe vid övergången till framgaffeln. Inte jättemycket men ändå rätt tydligt och integriteten i strukturen är iaf enligt mig definitivt påverkad. Jag hör av mig till verkstan som ber mig skicka bilder. Arbetsdagen är slut och jag förväntar mig inget av dom idag men skulle utgången kunna bli någon annan än att hojen är skrot? Går det/gör man nått åt sånt här?
Hade verkstan upptäkt det direkt när den var där så hade jag känt mig lugnare än vad jag gör nu eftersom jag han ha den ett par dagar efter att den ”skrevs ut” från firman som gjorde skadebesiktningen.
mvh Patrik
Jag blev prejad av vägen för ett par
Månader sedan och jag gick ner i diket ganska hårt i ca 80-100 kmh. Tog bärgare till verkstad och tänkte att det var kört med hojen.
Verkstan hittar till min förvåning inga större fel och byter lite speglar etc.
I fredags hämtar jag hojen och kör hem den, ca 3 mil. Frid och fröjd. Min andra tur jag tar så börjar jag tycka att styret är lite snett. Jag justerar och fortsätter åka men har ändå en dålig känsla i magen.
i samband med dikeskörningen så blev hojen helt dränkt i lera så idag tar jag mig för att plocka ner den helt för en ordentlig rengöring. I samband med det så upptäcker jag ett knäck på ramen på ena sidan uppe vid övergången till framgaffeln. Inte jättemycket men ändå rätt tydligt och integriteten i strukturen är iaf enligt mig definitivt påverkad. Jag hör av mig till verkstan som ber mig skicka bilder. Arbetsdagen är slut och jag förväntar mig inget av dom idag men skulle utgången kunna bli någon annan än att hojen är skrot? Går det/gör man nått åt sånt här?
Hade verkstan upptäkt det direkt när den var där så hade jag känt mig lugnare än vad jag gör nu eftersom jag han ha den ett par dagar efter att den ”skrevs ut” från firman som gjorde skadebesiktningen.
mvh Patrik