Okaay.. tackar de får ja ta å kolla upp imorgon
Jo de köper ja nog lite mer att den surar ner sig. Den har insprut, lamb sond har den inte va ja sett under min ägo iaf
Va de när ja tog av luftboxen å lät den gå lite så kvävde den sig inte iaf av vevhusventilationen.. Men ändå svårstartad varm..
Låter som ja ska kolla stiften här snabbt iaf..
Tjena Peter! Åker själv en 954.. tänkte ta stiften idag med, dags att byta. Men hur i hela friden får du ur dem? sitter ju en förbannad balk precis över
jag fick ur dom med en tändstiftshylsa, förlängare och spärrhandtag. det krävs mycket tålamod! jag använde liknande verktyg:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Motor/Tandstiftsnyckelsats-10980/
min förlängare är formad som en mutter i hon-ändan och där kunde jag använda skiftnyckel eller ringnyckel istället för spärrhandtaget. jag vet inte hur orginal-verktyget ser ut till dom hojarna, men den där balken vill man såga av varenda gång man skruvar med dom där honda-modellerna.
MVH Phille
Okok tack
Är det 16 mm som gäller eller?
Ja då har ja precis fått bytt stiften.. hur billigt som helst
Men nu e de alla möjliga fel.. Kan ja ha glapp nånstans där under..
beter sig olika från start till start nu..
Startar.. å har ingen tomgång samt går oroligt.. sen tänder sig oljelampan å tomgången kommer tillbaka.. (olja finns i rätt nivå)
sen startar den å går men kommer nån kanske felkod? Oljelampan går återkommande 2 blinkningar..
Tacksam för alla tips
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |