954-tråden

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Fanns lite intresse i en 954-tråd. Här är den!

Fyll den med frågor, info och glädje!

Tjohoo!!!
 

Bifogat

  • banner.jpg
    banner.jpg
    96.3 KB · Visningar: 804

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Farsan har en gul/svart. Grymma hojar men kanske en aning slöa jämfört med literhojarna.

Men de är fortfarande snyggast :)
 

Teamturbo

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Forserum
Hoj
Letar för fullt
mm

har en liter fråga köpte mig en 954 igår och tänkte beställa en skylthållare me blinkers så man får de orginal läppen.. då till frågan hur sitter den fast går de montera den utan att förstöra något? vill helst att man ska kunna sätta tillbaka till orginal?

tacksam för svar

//Johan
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
H4 skrev:
Farsan har en gul/svart. Grymma hojar men kanske en aning slöa jämfört med literhojarna.

Men de är fortfarande snyggast :)
Kanske slöa om du tänker tävla med den, men ska man tävla köper man ju inte en sån. På landsväg duger den gott och väl...

Teamturbo skrev:
har en liter fråga köpte mig en 954 igår och tänkte beställa en skylthållare me blinkers så man får de orginal läppen.. då till frågan hur sitter den fast går de montera den utan att förstöra något? vill helst att man ska kunna sätta tillbaka till orginal?

tacksam för svar

//Johan
Skruvar du av den enorma orginalhållaren så kan du alltid skruva tillbaka den. Sen vet jag ju inte hur du måste fästa den nya. Men kan du fästa den i samma hål så är ju allt lugnt.
 

farty

Prylgalen!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Z1000 -08 Svart som natten!
Får smyga in en förfrågan jag då..
Skulle behöva ett "mellanrör" till en slip-on. Har kommit över en Yoshimura TRS slip-on men mellanröret saknades. Helst vill jag ju ha ett yoshi rör men vad som helst går ju att använda.. Ett orginal som man kan kapa lite i duger...
Helsystem kan också vara intressant...

/Martin
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Kul med en 954 tråd! :tummenupp

Själv så köpte jag min i sommras, började med att övningsköra på den. Hitils så är jag mkt nöjd, inte nått strul alls. Iof så hade den bara gått 230 mil när jag köpte den, men nu är jag uppe i ca 500 mil, fick lappen sent i höstas (sep) så jag tycker att jag gjorde det bra ändå.

Det som jag gör nu på hojjen är väl litombyggnad, blinkers ska bort, fram och bak. Rensat den från allt onödigt bak. Har satt dit cuts. Ska dit med stålomspunnaslngar runt om. Krachpuckar. Lite dekal trimm. Ev powercomander. anske ska det bli en lite motivlack på cutse, men jag får se.

Vad gör ni andra med era? Några tipps på vad man ska göra/inte göra m,m.

Hej hopp!
 

Bifogat

  • Min mc2.JPG
    Min mc2.JPG
    118.4 KB · Visningar: 816

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Firefly skrev:
Fanns lite intresse i en 954-tråd. Här är den!

Fyll den med frågor, info och glädje!

Tjohoo!!!

Bra initiativ Firefly. :yoparty
Fattar inte att folk hela tiden skriver att den e slö i jämnförelse med literhojarna. Kollar man effekt/vikt förhållandet så skiljer det inte mycket mellan de olika märkena av samma årsmodell.
 

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR929
Hej, jag tänkte köpa en 954 och har blivit erbjuden en importerad 02a som har gått 1800 mil, den har ingen servicebok och han har lackat om den.....låter ju inte helt bra men han säger att den inte e kraschad och ska vara i bra skick. 47.000kr har jag prutat ner den till men frågan e ju om det e värt dom pengarna eller om man ska lägga till 20 tusen o få en svensksåld orginal?? vad tror ni?
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Helgon26 skrev:
Hej, jag tänkte köpa en 954 och har blivit erbjuden en importerad 02a som har gått 1800 mil, den har ingen servicebok och han har lackat om den.....låter ju inte helt bra men han säger att den inte e kraschad och ska vara i bra skick. 47.000kr har jag prutat ner den till men frågan e ju om det e värt dom pengarna eller om man ska lägga till 20 tusen o få en svensksåld orginal?? vad tror ni?

Lägg till och köp svensksålt så har du garanti oxå. Jag skulle aldrig köpa impoterat som dessutom är omlackad. Jag skulle nojja ihjäl mig. Men man kan ju ha tur oxå. Bra val av hoj annars
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Helgon26 skrev:
Hej, jag tänkte köpa en 954 och har blivit erbjuden en importerad 02a som har gått 1800 mil, den har ingen servicebok och han har lackat om den.....låter ju inte helt bra men han säger att den inte e kraschad och ska vara i bra skick. 47.000kr har jag prutat ner den till men frågan e ju om det e värt dom pengarna eller om man ska lägga till 20 tusen o få en svensksåld orginal?? vad tror ni?

Pruta o köp inte mycket garanti kvar på en 02 ändå kolla upp så mycket det går efter repor i ram sving osv
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
utomordentlig ide med en 954-tråd firefly, måste varit en klok person som kom med den iden :hihi
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Lägger lite bilder på Bettan oxå
 

Bifogat

  • _Z6F1474 (Medium).jpg
    _Z6F1474 (Medium).jpg
    71.4 KB · Visningar: 554
  • blondie 1 (Medium).jpg
    blondie 1 (Medium).jpg
    65.4 KB · Visningar: 906

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Centralt
Hoj
R1000
Helgon26 skrev:
Hej, jag tänkte köpa en 954 och har blivit erbjuden en importerad 02a som har gått 1800 mil, den har ingen servicebok och han har lackat om den.....låter ju inte helt bra men han säger att den inte e kraschad och ska vara i bra skick. 47.000kr har jag prutat ner den till men frågan e ju om det e värt dom pengarna eller om man ska lägga till 20 tusen o få en svensksåld orginal?? vad tror ni?


om du inte köper den kan du säga till han att jag tar den :)
 

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Ort
I ett hus
Hoj
ZX12R
Hejsan bröder :hihi
Eftersom ingen hade svar i forumet om detta är en honda orginalkuts kanske nån här vet...
 

Bifogat

  • kuts.JPG
    kuts.JPG
    4.3 KB · Visningar: 6,590

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Kenya skrev:
Hejsan bröder :hihi
Eftersom ingen hade svar i forumet om detta är en honda orginalkuts kanske nån här vet...

Japp har en själv

The blade skrev:
Ingen fabriks garanti alls eftersom det inte är svensksåld


Vad jag menade var följande.

Ta min tex uttagen mars 02 garanti till mars 07 11mån kvar inte värt 20k i mina ögon.

Bättre att lägga 20k på soppa o försäkring
 

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Ort
I ett hus
Hoj
ZX12R
Blondie skrev:
Japp har en själv

Såg precis bilden du hade lagt upp.. fan va gött beställde en idag men va inte 100% säker på om det va den :)

Ska skicka in cykeln på 1200mil service nu.. vad ska göras?
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Funderar på en 954.

Läste att den skulle gå snålt på toppen utan ommappning med slipon, är det ngt man märker av eller?
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Kenya skrev:
Såg precis bilden du hade lagt upp.. fan va gött beställde en idag men va inte 100% säker på om det va den :)

Ska skicka in cykeln på 1200mil service nu.. vad ska göras?

Inte mycket alls har jag för mig lite olja o bromsvätska lite koll va inte så dyrt.

Vad gav du för locket?
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Vad jag menade var följande.

Ta min tex uttagen mars 02 garanti till mars 07 11mån kvar inte värt 20k i mina ögon.

Bättre att lägga 20k på soppa o försäkring[/QUOTE]

Då är jag med mannen. Och måste säga att jag håller nog med dig även fast jag själv köpte en svensksåld 02á i veckan. Lite dubbelmoral men men..... :3freak :hihi
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top