954-tråden

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Någon som sitter inne med information om vilken ytterdiameter det är på de övre gaffelbenen på en 954:a?

Jag ska köpa universialfästen till framlampan jag har köpt och tänkte skaffa sådana där fästen som man fäster runt gaffeln. Jag har hojen dryga tio mil hemifrån så det är inte gjort i en tvärvändning att gå ut och mäta själv heller vilket jag naturligtvis hade gjort om jag hade kunnat.
 

steka

Dansar helst i sin egen takt
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Näset
Hoj
Bianchi 928 Carbon
Håller på och byter till kraschkåpor men vill inte använda originalbakljuset. Någon som har ett bra förslag på bakljus (enkelt att sätta dit, kort leveranstid och billigt! Hur svårt kan det vara?:tungan )

Tacksam för alla förslag (som den ordentliga gosse jag är vill jag inte vara outlaw och köra på allmänna vägar utan :näsblod )
 

Tuben

Har inte tid!!!
Gick med
18 May 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
DSB
Tar med min lösning på lördag:pannkyss

Håller på och byter till kraschkåpor men vill inte använda originalbakljuset. Någon som har ett bra förslag på bakljus (enkelt att sätta dit, kort leveranstid och billigt! Hur svårt kan det vara?:tungan )

Tacksam för alla förslag (som den ordentliga gosse jag är vill jag inte vara outlaw och köra på allmänna vägar utan :näsblod )
 

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
hallå...
någon som har tips på styrdämpare till en 954a?:)
även åsikter om ni tycker att det behövs på den här hojen?

får ju fortsätta pynta hojen sålänge innan värmen kommer:tungan
 

farty

Prylgalen!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Z1000 -08 Svart som natten!
hallå...
någon som har tips på styrdämpare till en 954a?:)
även åsikter om ni tycker att det behövs på den här hojen?

får ju fortsätta pynta hojen sålänge innan värmen kommer:tungan

Jag hade en Öhlins styrdämpare till min 954:a. Gjorde stor skillnad. Hela hojen blev stabilare.

/Martin
 

Nikita-b

-- The Real Devil --
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 och xt660x
Hojta gärna till o det är någon som vill sälja en Öhlins styrdämpare till 954
och/eller en enkelkuts (färg-röd).

Tack tack :tungan
 

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
Jag hade en Öhlins styrdämpare till min 954:a. Gjorde stor skillnad. Hela hojen blev stabilare.

/Martin

Hmm de är ju inte gratis...:tungan vet inte men tycker 5-6 lök är mycket för en styrdämpare, speciellt som man bara kör gata...

håller på och spanar på ebay, hittade några bla denna för 3500:- ungefär
 

Bifogat

  • 42_1.jpg
    42_1.jpg
    25.6 KB · Visningar: 91

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Ort
I ett hus
Hoj
ZX12R
Hojta gärna till o det är någon som vill sälja en Öhlins styrdämpare till 954
och/eller en enkelkuts (färg-röd).

Tack tack :tungan

Har en sprillans ny orginalkuts som du kan få köpa. ´Beställde och använde den typ 2-3 ggr sen hitta man fruntimmer och sen var det bara att trycka på bönpallen igen... 2300:- ny på Honda i Upplandsväsby. Får den för 1000:-



Hmm de är ju inte gratis...:tungan vet inte men tycker 5-6 lök är mycket för en styrdämpare, speciellt som man bara kör gata...

håller på och spanar på ebay, hittade några bla denna för 3500:- ungefär


Jag kör med en HyperPro styrdämpare. Har haft Öhlinare förut också men jag känner ingen skildnad mellan dom i alla fall... Bara dom är stegvis inställbara
 

Bifogat

  • kuts.JPG
    kuts.JPG
    4.3 KB · Visningar: 388
Last edited:

Nikita-b

-- The Real Devil --
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 och xt660x
Har en sprillans ny orginalkuts som du kan få köpa. ´Beställde och använde den typ 2-3 ggr sen hitta man fruntimmer och sen var det bara att trycka på bönpallen igen... 2300:- ny på Honda i Upplandsväsby. Får den för 1000:-

Haha , fruntimmrer :tuttar - vad säger man hihi . Säg till henne att hon kommer in på www.RealDevilsMc.com och reggar sig - Så kan vi puscha på henne så hon skaffar egen hoj:tummenupp . Jag har lyckats med 3 st för tillfället. hiih:D


(PS du har pm)
 

farty

Prylgalen!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Z1000 -08 Svart som natten!
Hmm de är ju inte gratis...:tungan vet inte men tycker 5-6 lök är mycket för en styrdämpare, speciellt som man bara kör gata...

håller på och spanar på ebay, hittade några bla denna för 3500:- ungefär

Det är som med allt annat.. Kvalitet kostar....
 

oMega69

P.i.M.P
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Thailand
Hoj
VFR 400cc HRC 88a / CBR 150cc R 08a / Honda PCX 10a
954an helt enkelt jävligt sköna bågar!. Äger du en så va nöjd !... tycker den e bra mö bekvämare änn R1an.... Men mina lilla wannabee RC211 e sjukt lik 954:a dock inte i prestandan :p ., Men e det mö skillnad mellan 954 å 1000RR ?!. . kan la inte va nått speciellt av?
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
Hej! snabb fråga och förhoppningsvis snabbt svar. Kan nån ge mig ett Regnummer till en 954 -02.. funderar på att köpa en och vill bara kolla vad jag får ge i försäkring.. jämför lite hojar tyvärr sätter pengarna stopp ibland. Ni kan väll skriva här i tråden eller skicka PM. Mvh David
 

preemer

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Kusten....
Hoj
ZX10rr-06, svart
Hej! snabb fråga och förhoppningsvis snabbt svar. Kan nån ge mig ett Regnummer till en 954 -02.. funderar på att köpa en och vill bara kolla vad jag får ge i försäkring.. jämför lite hojar tyvärr sätter pengarna stopp ibland. Ni kan väll skriva här i tråden eller skicka PM. Mvh David

Tbk 707....
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Hej! snabb fråga och förhoppningsvis snabbt svar. Kan nån ge mig ett Regnummer till en 954 -02.. funderar på att köpa en och vill bara kolla vad jag får ge i försäkring.. jämför lite hojar tyvärr sätter pengarna stopp ibland. Ni kan väll skriva här i tråden eller skicka PM. Mvh David

Kolla även IF:s märkesförsäkring, den har helt OK premie. ¨Håll dock ett öga på självriskerna som kan vara väl tilltagna för vissa moment, hojtyper och ålder på hojen.
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
Kolla även IF:s märkesförsäkring, den har helt OK premie. ¨Håll dock ett öga på självriskerna som kan vara väl tilltagna för vissa moment, hojtyper och ålder på hojen.

IF var sjukligt dyra. För en halvförsäkring fick jag pröjsa 29.000 och för trafik 24.000 UTAN honda försäkringen. MED den så kan jag inte ställa av och då blir det svindyrt ändå.

På trygg hansa låg motsvarande på 18.000 respektive 12.000 och då kan jag ställa av lite då och då... en jävla skillnad. Men tack för tipset och tack för regnumret!
 

Rille

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha MT10 -17
IF var sjukligt dyra. För en halvförsäkring fick jag pröjsa 29.000 och för trafik 24.000 UTAN honda försäkringen. MED den så kan jag inte ställa av och då blir det svindyrt ändå.

Du måste ha fått fel pris, en 02-954 ska kosta 7596kr/år halvförsäkrad
i trafikzon 1 som är dyrast.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top