Taz skrev:
Ps. Tom, om jag bara hade tillgång till en Motard så skulle jag minsann visa dig... Ds.
TomK skrev:Jag kanske lånar ut min maskin en vacker dag (eller regnig) så får du visa vad du går för - jag har tidtagar-ur och vet hur fort man ska kunna åka...
Penguin skrev:Finfina bilder zeal!
Edit: Jag anar en dragning åt BMW-hållet av bilderna att döma.....
pajo skrev:Gör inte det!! Vet av erfarenhet att Taz har en egenhet att köra omkull på rak väg med offroadhojar! Har även hänt att hojen kommit farande på bakhjulet med Taz springandes efter
Ooops, skulle jag inte berätta det
Janne F skrev:Tack zeal och Kryptonit för alla fina bilder, ni är verkligen duktiga och flitiga med kameran. Om ni vill ha hjälp med att få fler bilder på er själva så säg bara till så kan jag ställa upp. Tack också till alla som organiserar körningarna på Rörken, ni gör att livet blir en dimension rikare, måndagarna är på sommaren veckans absoluta höjdpunkt för mig!!!
Lyckades f.ö. igår med konststycket att bromsa på mig i kurvan efter rakan, ut igräset och plopp där låg jag, mycket skämmigt då hastigheten i kurvan var max 2 km/tim. Dessutom filmade Conny (alias Ugluk?), jag vet inte om han fick med den vurpan. Dock inga större skador, kan fixa det själv tror jag.
Dock skulle vilja ha lite råd angående körningen. Om jag tittar på bilder och jämför med den snabba gruppen så ser jag att jag har ca 1.5 ljusår till det att knät tar i asfalten. Det känns som om jag står och stampar på samma fläck, jag lägger ner för dåligt, är det bara en fråga om att våga? Antagligen körde jag omkull just på grund av detta, blev för feg och vågade inte lägga ner och sedan blev allt bara fel.
Taz skrev:Krypto och Zeal är kanon!!!
Janne, det är bara posers som stoppar ner knät i backen så det gnistrar. Kör som du gör, det räcker långt. Men skulle du vilja posa lite du med så finns det alltid duktiga o snälla folk i depån som hjälper till att tipsa (det är ju det bästa med hojåkare, de är så snälla, inte alls som bilister). Alla har någon teori, gäller bara att ta in så många tips som möjligt och sen sålla ut de bästa som passar dig.
//D
Janne F skrev:Tack för de vänliga orden. Det är sant, det finns bara vänliga människor där på måndagarna, jag brukar fråga ibland om tips etc. Personligen har jag väl inte som mål att posa, även om jag tycker gnistregn ser coolt ut, men jag inbillar mig att ni som kör extra bra har en riktig teknik och det är väl dit jag vill komma.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|