99 bilder från Rörken 19:e maj!

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Re: Stämmer

Ps. Tom, om jag bara hade tillgång till en Motard så skulle jag minsann visa dig... :rock Ds. [/B][/QUOTE]

Passa dig så han inte lånar ut någon av sina supermoppar till dig :D

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Re: Stämmer

Taz skrev:

Ps. Tom, om jag bara hade tillgång till en Motard så skulle jag minsann visa dig... :rock Ds.

Jag kanske lånar ut min maskin en vacker dag (eller regnig) så får du visa vad du går för - jag har tidtagar-ur och vet hur fort man ska kunna åka... :)

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Re: Re: Stämmer

TomK skrev:
Jag kanske lånar ut min maskin en vacker dag (eller regnig) så får du visa vad du går för - jag har tidtagar-ur och vet hur fort man ska kunna åka... :)

Gör inte det!! Vet av erfarenhet att Taz har en egenhet att köra omkull på rak väg med offroadhojar! Har även hänt att hojen kommit farande på bakhjulet med Taz springandes efter :fakta

Ooops, skulle jag inte berätta det :notme

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Penguin skrev:
Finfina bilder zeal! :tummenupp

Edit: Jag anar en dragning åt BMW-hållet av bilderna att döma.....

nja.. du menar gubbvarning på mej ?
snarare för att det var många bmw´s som körde bra !! ;) *skratt*

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
Tack zeal och Kryptonit för alla fina bilder, ni är verkligen duktiga och flitiga med kameran. Om ni vill ha hjälp med att få fler bilder på er själva så säg bara till så kan jag ställa upp. Tack också till alla som organiserar körningarna på Rörken, ni gör att livet blir en dimension rikare, måndagarna är på sommaren veckans absoluta höjdpunkt för mig!!!

Lyckades f.ö. igår med konststycket att bromsa på mig i kurvan efter rakan, ut igräset och plopp där låg jag, mycket skämmigt då hastigheten i kurvan var max 2 km/tim. Dessutom filmade Conny (alias Ugluk?), jag vet inte om han fick med den vurpan. Dock inga större skador, kan fixa det själv tror jag.

Dock skulle vilja ha lite råd angående körningen. Om jag tittar på bilder och jämför med den snabba gruppen så ser jag att jag har ca 1.5 ljusår till det att knät tar i asfalten. Det känns som om jag står och stampar på samma fläck, jag lägger ner för dåligt, är det bara en fråga om att våga? Antagligen körde jag omkull just på grund av detta, blev för feg och vågade inte lägga ner och sedan blev allt bara fel.

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Re: Re: Re: Stämmer

pajo skrev:
Gör inte det!! Vet av erfarenhet att Taz har en egenhet att köra omkull på rak väg med offroadhojar! Har även hänt att hojen kommit farande på bakhjulet med Taz springandes efter :fakta

Ooops, skulle jag inte berätta det :notme

Töst!!! :mad: Inte mitt fel!!!

Tom, jag skulle fara från dig med en Kvarna 258 med orig Trelleborgare från -81 :tummenupp ;) Men att låna din hoj det vet jag inte.... Din hoj är inte så snygg i färgen så jag vet inte om jag vill :p

//D

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Håller med

Janne F skrev:
Tack zeal och Kryptonit för alla fina bilder, ni är verkligen duktiga och flitiga med kameran. Om ni vill ha hjälp med att få fler bilder på er själva så säg bara till så kan jag ställa upp. Tack också till alla som organiserar körningarna på Rörken, ni gör att livet blir en dimension rikare, måndagarna är på sommaren veckans absoluta höjdpunkt för mig!!!

Lyckades f.ö. igår med konststycket att bromsa på mig i kurvan efter rakan, ut igräset och plopp där låg jag, mycket skämmigt då hastigheten i kurvan var max 2 km/tim. Dessutom filmade Conny (alias Ugluk?), jag vet inte om han fick med den vurpan. Dock inga större skador, kan fixa det själv tror jag.

Dock skulle vilja ha lite råd angående körningen. Om jag tittar på bilder och jämför med den snabba gruppen så ser jag att jag har ca 1.5 ljusår till det att knät tar i asfalten. Det känns som om jag står och stampar på samma fläck, jag lägger ner för dåligt, är det bara en fråga om att våga? Antagligen körde jag omkull just på grund av detta, blev för feg och vågade inte lägga ner och sedan blev allt bara fel.

Krypto och Zeal är kanon!!!

Janne, det är bara posers som stoppar ner knät i backen så det gnistrar. ;) Kör som du gör, det räcker långt. Men skulle du vilja posa lite du med så finns det alltid duktiga o snälla folk i depån som hjälper till att tipsa (det är ju det bästa med hojåkare, de är så snälla, inte alls som bilister). Alla har någon teori, gäller bara att ta in så många tips som möjligt och sen sålla ut de bästa som passar dig.

//D

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
Re: Håller med

Taz skrev:
Krypto och Zeal är kanon!!!

Janne, det är bara posers som stoppar ner knät i backen så det gnistrar. ;) Kör som du gör, det räcker långt. Men skulle du vilja posa lite du med så finns det alltid duktiga o snälla folk i depån som hjälper till att tipsa (det är ju det bästa med hojåkare, de är så snälla, inte alls som bilister). Alla har någon teori, gäller bara att ta in så många tips som möjligt och sen sålla ut de bästa som passar dig.

//D

Tack för de vänliga orden. Det är sant, det finns bara vänliga människor där på måndagarna, jag brukar fråga ibland om tips etc. Personligen har jag väl inte som mål att posa, även om jag tycker gnistregn ser coolt ut, men jag inbillar mig att ni som kör extra bra har en riktig teknik och det är väl dit jag vill komma.

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Re: Re: Håller med

Janne F skrev:
Tack för de vänliga orden. Det är sant, det finns bara vänliga människor där på måndagarna, jag brukar fråga ibland om tips etc. Personligen har jag väl inte som mål att posa, även om jag tycker gnistregn ser coolt ut, men jag inbillar mig att ni som kör extra bra har en riktig teknik och det är väl dit jag vill komma.

Har aldrig varit på Rörken men jag vet att så länge du jagar ett knäskrap så kommer det att dröja innan det kommer. Prova med att slappna av och titta långt fram och igenom kurvan så kommer du snart att bli paff, överraskad eller (som jag) skiträdd när något plötsligt tar i backen! Därefter får du börja hålla in knät för att inte behöva köpa nya puckar hela tiden :tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning