9k hem i brevlådan!

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
625 -06
För lite mer än ett år sedan så blev jag misshandlad! :fatta!
Vi var ett gäng på ca13 pers som hade varit ute och firat kompisens 21 års dag. :fyllisar
När stället vi var på skulle stänga, samlades vi utanför för att tillsammans gå till uddevallas finaste kebabrestaurang!
Det blev ganska omedelbart gruff utanför utestället vi var på! (en helt för oss okänd kille gick in i min kompis och frågade om han tykade)

2st örfilar utdelades på min kompis, innan han gav killen en örfil tillbaka. :krama
Helt plötsligt kommer det 6personer som vi heller aldrig har sett och ska ge sig på min kompis! Jag tar tag i min kompis Erik och vi går därifrån.

Jag och en annan kompis som följde med lugnar ner Erik, innan vi bestämmer oss för att gå till bilen som vi kom dit med och åka hem!

Eftersom bilarna står i samma riktning som utestället ligger på bestämmer vi oss för att gå runt det åt andra hållet, så vi slipper träffa frihetsberövarna en gång till. :fattartil

Sagt och gjort, vi börjar knalla, vi kommer ungefär 20 meter innan vi viker av på den gata som senare skulle ta oss till bilarna!
Vi hinner precis fatta varför 6stycken av uddevallas finaste invånare har så bråttom i vår riktning, innan dom sparkar ner min kompis Erik och sekunden senare mig! :Rockbanan

Naturligtvis så sparkar dom mig på mitt ''alldeles nyss pajjat korsband, ledband och miniskknä :4skrika '' och jag blir liggandes på marken och får av grabbarnagrus ca 15 sparkar mot huvud och mage :3freak :näsblod innan dom ger sig av i bästa, vi är OuTlaWs stil.

En av OuTlaWsen blir dock nerbrottad :rofl av närliggande pubs ordningsvakter :mattias !

Jag plåstras om av söta systrar efter en resa med polisens piket! Jag fyller i 345 papper det kommande året, går på rättegång! och inkaserar 9k :yoparty

FY FAN VA GÖTT!!!
Det har varit jävligt fysiskt och jävligt psykiskt jobbigt! men det var fan värt det!

Nu ska jag till banken och hämta mitt skadestånd, som senare kommer att gå till en ny motorcykel :squid !

HaAlewLuwlijaah!!!

Last edited:

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
cbr -00
9 tusen lät fan inte mycket men lät skönt att höra att ni fiick en av dem i alla fall. få saker får mig att lacka ur som oprovocerat våld... när jag pluggade för evigheter sen vart en kamrat nersparkad med resultat av platta i skallen. 108 papp...

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Fetsko skrev:
Nu ska jag till banken och hämta mitt skadestånd, som senare kommer att gå till en ny motorcykel :squid !

HaAlewLuwlijaah!!!

A) Var de svenskar? (du vet att frågan kommer förr eller senare, vi kan lika gärna få det överstökat med en gång)

B) Hur gick det för din polare?

C) Är du ok idag?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
9k tyckte jag var väldigt lite. vet folk som varit med om ungefär samma sak och fått det dubbla. Men grattis iallafall, det känns garanterat skönt att pengarna kom från asen också :tummenupp

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
zx10r -08
har fått inkassera 2500 för typ samma sak..

lite mindre kul var det att få ett inbetalningskort som sa 9400:-.
"detta ska vara betalt till våran kära ordningsmakt inom en månad" *panik*

:yoparty :yoparty

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
A_o_D skrev:
har fått inkassera 2500 för typ samma sak..

lite mindre kul var det att få ett inbetalningskort som sa 9400:-.
"detta ska vara betalt till våran kära ordningsmakt inom en månad" *panik*

:yoparty :yoparty

hehehe
känns lite allvarligare å sparka ner nån.. så ja fattar inte att du fick pynta upp lika mkt

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
625 -06
Halogen skrev:
A) Var de svenskar? (du vet att frågan kommer förr eller senare, vi kan lika gärna få det överstökat med en gång)

B) Hur gick det för din polare?

C) Är du ok idag?

Nej dom var inte svenskar!

Min polare fick en fläskläpp så han klarade sig bra!

Kan väl inte påstå att jag är helt hundra i knät idag!

Killen dom tog fast var enligt vittnen inte den killen som sparkade mig på knät. därav det låga skadeståndet!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag fick 500:- för att bli nerplankad av en tjackis som var kamratstödjare i mitt högstadie. Jag har fortfarande inte fått cashen. :4skrika
Kronofogden säger att fanstygets senast kända address är Norrtäljeanstalten. :finger
Ja, jag har gnällt om det här förut - det är ett never ending trauma.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Fetsko skrev:
Nej dom var inte svenskar!

Min polare fick en fläskläpp så han klarade sig bra!

Kan väl inte påstå att jag är helt hundra i knät idag!

Killen dom tog fast var enligt vittnen inte den killen som sparkade mig på knät. därav det låga skadeståndet!
Jag har då aldrig sett en "nysvensk" slåss ensam....
Dom måste tydligen va några stycken för att våga ge sig på någon....

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
När det gäller människor skall man inte värdera det i pengar. Till det monetära värdet om 9000kr skall man inte glömma det ovärderliga i kulturberikningens yttringar. Eller hur KGB? (KorvGuBbe)

Blir nerslagen och sparkad i huvudet av kulturberikare = priceless.

Fetsko skrev:
FY FAN VA GÖTT!!!
Det har varit jävligt fysiskt och jävligt psykiskt jobbigt! men det var fan värt det!

HaAlewLuwlijaah!!!

Det kommer en dag då du tycker att 9000kr är en skitsumma (jag tycker det redan) det är en dag då du inte kan göra vad du vill för att ditt knä är berikat.

Kolla noga upp hur ditt försäkringsskydd ser ut och om du får bestående men=invalidiet. Det kan ge några slantar till. I storleksordningen 10k per 1% invaliditetsgrad.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Blanco skrev:
Jag har då aldrig sett en "nysvensk" slåss ensam....
Dom måste tydligen va några stycken för att våga ge sig på någon....
För det är väldigt ofta som "svenskar" är ute på stan och slåss ensamma.

Det är en grupptrycksgrej. Ett gäng grabbar som ofta tagit alkohol eller/och andra droger och sedan står och jagar upp varandra. Till slut så brinner det totalt för dem i skallen när testosteronnivåerna blivit för höga.

Hur blir ett halvdussin skinheads efter en platta bärs?
Hur ofta har du sett ett skinhead som varit ute och slagits utan att ha ett gäng polare i närheten?

Det som Fetsko råkade ut för kan ha varit en sån grej när de skickar fram en för att mucka. När någon sedan nappar på betet kommer resten av gruppen fram för att "rädda" sin kompis.

Ater

Livet börjar vid 200 km/h...
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
GSX-R 750 -97
Det är inte lätt sånt där...

En granne till mig blev nedslagen och käken knäckt, fick dricka flytande i 3-4 månader. Vet att det varit rättegångar etc nu men killarna som gjorde det gick helt fria i "brist på bevis", så satans tragiskt!

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
ah17 skrev:
När det gäller människor skall man inte värdera det i pengar. Till det monetära värdet om 9000kr skall man inte glömma det ovärderliga i kulturberikningens yttringar. Eller hur KGB? (KorvGuBbe)

Blir nerslagen och sparkad i huvudet av kulturberikare = priceless.

Alltså du är så fruktansvärt tröttsam så att man längre inte kan ignorera din dumhet.

Om du nu måste vara så extremt fixerad vid dina uttryck som kulturberikning och normupplösning, kan du inte ens hacka på folk med lite finess? Det finns hundratals inlägg från dig, men dom flesta är så korkade så att dom inte ens förtjänar ett svar.

Tacka vet jag en rejäl munhuggning med markus som kan åtminstånde formulera sig på ett kreativt sätt och ha referenser som är vettiga.

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
525 + pitpro 125cc
LÅNAR TRÅDEN LITE - Jag blev skallad för ett par månader sedan, näsan är nu sne o.s.v.

Men jag har inte anmält det, är det försent nu eller? :va

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Esquire skrev:
Hur blir ett halvdussin skinheads efter en platta bärs?
Hur ofta har du sett ett skinhead som varit ute och slagits utan att ha ett gäng polare i närheten?
bara för att jag är jobbig så svarar jag så här: antagligen inte så våldsamma eftersom att de bara får 4 öl var.

trådskaparen: grattis till din seger. måste kännas skönt att veta att det i alla fall händer något. dock kan man tycka att det är lite lite pengar

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Fetsko skrev:
FY FAN VA GÖTT!!!

Som andra har sagt tycker jag inte att det var så mycket pengar. Jag hade en kompis som blev fälld för nått liknande och fick betala 21K till aset som (självklart) var mera skyldig. Plus de självklara småslantarna till brottsofferfonden.

Annars fick jag själv 1600 i ett kuvert på jobbet idag för att jag blev nånting inom facket. Supleang för nån tror jag, jag var själv inte med på mötet där jag blev invald. Lyllo mig va? Gratis pengar så soft.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
juha01 skrev:
Alltså du är så fruktansvärt tröttsam så att man längre inte kan ignorera din dumhet.

Om du nu måste vara så extremt fixerad vid dina uttryck som kulturberikning och normupplösning, kan du inte ens hacka på folk med lite finess? Det finns hundratals inlägg från dig, men dom flesta är så korkade så att dom inte ens förtjänar ett svar.

Tacka vet jag en rejäl munhuggning med markus som kan åtminstånde formulera sig på ett kreativt sätt och ha referenser som är vettiga.
Åhej, det va dagens sanning. Markus framstår ju som human jämfört med den nya generationens högerradikala här på sh. Fatta att han är sur :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
HanneZ skrev:
Fatta att han är sur :)

ja, han är förbannad för att ah17 har tagit hans plats som Center i All Star Extreme-RightWing-Team.

Laguppställningen:

Center: ah17
Högerforward: Markus
Vänsterforward: wizlow
Högerback: Valen
Vänsterback: Gabor

Målvakt: Maxxi

Maskott: Ukiwaza

Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
korvgubbe skrev:
ja, han är förbannad för att ah17 har tagit hans plats som Center i All Star Extreme-RightWing-Team.

Laguppställningen:

Center: ah17
Högerforward: Markus
Vänsterforward: wizlow
Högerback: Valen
Vänsterback: Gabor

Målvakt: Maxxi

Maskott: Ukiwaza
Nja jag tycker inte Markus passar in där riktigt, han har nästan varit lite vettig imellanåt på senaste tiden. Dessutom är han ganska komisk. Dom andra är ju bara högerradikala samt humorbefriade.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
HanneZ skrev:
Nja jag tycker inte Markus passar in där riktigt, han har nästan varit lite vettig imellanåt på senaste tiden.

Jag håller med... markus tror jag snarare får stå som materialare. Det finns ju en del andra som mer än gärna hans plats.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy