Ankan skrev:...två år på dig att framställa skadeståndskrav till brottsoffermyndigheten.
Och den gränsen går inte att genom amatörförhandling flytta fram till tio år.
![Mattias :mattias :mattias](/img/smilies/mattias.gif)
Ankan skrev:...två år på dig att framställa skadeståndskrav till brottsoffermyndigheten.
Markus skrev:Och den gränsen går inte att genom amatörförhandling flytta fram till tio år.![]()
Ankan skrev:Tror inte ens ett förhandlingsproffs kan fixa ett preskrptionsavtal med brottsoffermyndigheten.![]()
Markus skrev:Nä, Skandia - som de hette på den tiden - blev lite förvånade när jag försökte inkassera där också. "Såååå.... du var alltså samförsäkrad med dina föräldrar när det här hände.........1994, jaaa............mmmmmm.........nej, det blir inget"
Men en fordran måste väckas vart tionde år eller hur det nu är, på så sätt förfaller den aldrig. Så pundaren får sno några stereos till så han kan slanta mig.![]()
MDM skrev:9 tusen lät fan inte mycket men lät skönt att höra att ni fiick en av dem i alla fall. få saker får mig att lacka ur som oprovocerat våld... när jag pluggade för evigheter sen vart en kamrat nersparkad med resultat av platta i skallen. 108 papp...
Ankan skrev:Men det slutar väl med att banditen beviljas skuldsanering.![]()
Markus skrev:Ja, men det blir väl inte mitt problem?
Vet du hur mycket ränta man ska addera på detta förresten, måste man ta hänsyn till faktisk ränta eller kan man köra schablon?
Ankan skrev:referensränta plus åtta procent.
Markus skrev:Hoho, det kommer svida för uteliggaren.
Vad är referensräntan förresten?![]()
Ankan skrev:Om Du meddelar dagen för brottet samt vilket kapitalbelopp det rör sig om kan jag göra en snabbuträkning i mitt förnämliga ränteberäkningsprogram.![]()
Markus skrev:Det var vänligt.
Brottet ägde rum november 1994, men dom föll i januari 1996. Gissar att det är från 1/1-96 vi kan räkna på då?
Det betydande beloppet som utdömdes både för sveda, värk och kränkning som uppkommit av tjackis med planka på mörk gata nattetid som misshandlar uppkäftig 15-åring:
500 Skr
Ankan skrev:Du har en kassako här uppenbarligen.![]()
Markus skrev:Jag är rik.![]()
Ankan skrev:Vad är Morningstar och fonder jämfört med en rejäl käftsmäll emellanåt?![]()
IronMike skrev:Begär mer...
bla-bla-bla-
att försöka få tag i grabbarna grus å utföra hämnd, tiofaldigt mer än dom orsaka.
korvgubbe skrev:ja, han är förbannad för att ah17 har tagit hans plats som Center i All Star Extreme-RightWing-Team.
Laguppställningen:
Center: ah17
Högerforward: Markus
Vänsterforward: wizlow
Högerback: Valen
Vänsterback: Gabor
Målvakt: Maxxi
Maskott: Ukiwaza
Så går det när man retirerar istället för att bedriva idogt propagandaarbete.Gixxer-Anders skrev:
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |