9k hem i brevlådan!

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Markus skrev:
Och den gränsen går inte att genom amatörförhandling flytta fram till tio år. :mattias

Tror inte ens ett förhandlingsproffs kan fixa ett preskrptionsavtal med brottsoffermyndigheten. :D

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ankan skrev:
Tror inte ens ett förhandlingsproffs kan fixa ett preskrptionsavtal med brottsoffermyndigheten. :D

Nä, Skandia - som de hette på den tiden - blev lite förvånade när jag försökte inkassera där också. "Såååå.... du var alltså samförsäkrad med dina föräldrar när det här hände.........1994, jaaa............mmmmmm.........nej, det blir inget"

Men en fordran måste väckas vart tionde år eller hur det nu är, på så sätt förfaller den aldrig. Så pundaren får sno några stereos till så han kan slanta mig. :banana

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Markus skrev:
Nä, Skandia - som de hette på den tiden - blev lite förvånade när jag försökte inkassera där också. "Såååå.... du var alltså samförsäkrad med dina föräldrar när det här hände.........1994, jaaa............mmmmmm.........nej, det blir inget"

Men en fordran måste väckas vart tionde år eller hur det nu är, på så sätt förfaller den aldrig. Så pundaren får sno några stereos till så han kan slanta mig. :banana

Jaga den jäveln, bara... preskriptionsavbrott är en bra uppfinning. Men det slutar väl med att banditen beviljas skuldsanering. :död

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
MDM skrev:
9 tusen lät fan inte mycket men lät skönt att höra att ni fiick en av dem i alla fall. få saker får mig att lacka ur som oprovocerat våld... när jag pluggade för evigheter sen vart en kamrat nersparkad med resultat av platta i skallen. 108 papp...

Min bror blev nitad rakt i nyllet och slagen då han låg avtuppad på golvet av en snubbe på krogen för att han sade åt gubben att sluta limma på en tjej som brorsan kände och som inte uppskattade det...(amerikansk basketspelare). Killen dömdes att betala 15k..stack utomlands till annan klubb utan att betala..bror fick inte ett öre.

Last edited by a moderator:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ankan skrev:
Men det slutar väl med att banditen beviljas skuldsanering. :död

Ja, men det blir väl inte mitt problem?
Vet du hur mycket ränta man ska addera på detta förresten, måste man ta hänsyn till faktisk ränta eller kan man köra schablon?

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Markus skrev:
Ja, men det blir väl inte mitt problem?
Vet du hur mycket ränta man ska addera på detta förresten, måste man ta hänsyn till faktisk ränta eller kan man köra schablon?

referensränta plus åtta procent.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ankan skrev:
Om Du meddelar dagen för brottet samt vilket kapitalbelopp det rör sig om kan jag göra en snabbuträkning i mitt förnämliga ränteberäkningsprogram. :)

Det var vänligt. :)
Brottet ägde rum november 1994, men dom föll i januari 1996. Gissar att det är från 1/1-96 vi kan räkna på då?
Det betydande beloppet som utdömdes både för sveda, värk och kränkning som uppkommit av tjackis med planka på mörk gata nattetid som misshandlar uppkäftig 15-åring:

500 Skr

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Markus skrev:
Det var vänligt. :)
Brottet ägde rum november 1994, men dom föll i januari 1996. Gissar att det är från 1/1-96 vi kan räkna på då?
Det betydande beloppet som utdömdes både för sveda, värk och kränkning som uppkommit av tjackis med planka på mörk gata nattetid som misshandlar uppkäftig 15-åring:

500 Skr

Du har sån tur att ränta utgår från och med datum för brottet. Det kräver dock att yrkande därom framställts i rättegången, annars blir det endast från och med rättegången (dom).

Räntan på 500 kr från 1994-12-01 till 2006-03-14 blir 451,73 kr.
Räknar vi från 1996-02-01 blir det 404,93 kr.

Du har en kassako här uppenbarligen. :hihi

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ankan skrev:
Du har en kassako här uppenbarligen. :hihi

Jag är rik. :banana
Så, hur får jag tag på pengarna nu? Ingen som ska förbi Norrtäljeanstalten och kan hälsa en grej till en tjackis född -66 från South Side?

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
korvgubbe skrev:
ja, han är förbannad för att ah17 har tagit hans plats som Center i All Star Extreme-RightWing-Team.

Laguppställningen:

Center: ah17
Högerforward: Markus
Vänsterforward: wizlow
Högerback: Valen
Vänsterback: Gabor

Målvakt: Maxxi

Maskott: Ukiwaza

:gråta :gråta :gråta :gråta

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...