A begränsat

hockeyliran

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Hoj
Daytona 675 -07
Så om jag förstår de rätt då så är de bara uppkörning från begränsat till obegränsat som står i vägen?:yoparty

CAS

Tough People Never Die
Gick med
10 May 2006
Hoj
R1
Inget fel att köra en strypt R6...Finns gott om tryck i den ändå.
Visst är det inte jämförbart med en ostrypt, men att säga att det är roligare att köra scooter och diverse andra småkorkade uttal håller jag inte med om. Du kan enkelt göra säkra omkörningar, ligga på ganska hög marschfart osv osv. Det är inte direkt som att köra en moped. Kör strypt R6, ta mellan, vänta till du fyller 21, kör upp för tung, plocka strypningarna och voilá...du har två hojar i en inom loppet av ett år.

Vargklippa

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
SUZUKI GSX 750F
Olovligkörning om man kör tung med mellan kortet. Men om hojen är helförsäkrad och inte något annat är fel så vad blir i så fall straffet? Jag har hört om böter men också indraget körkort för både föraren och den som äger hojen (Försäkrad på mamma eller pappa). Vad är vad i dessa rykten och skvaller?

Tycker våra lagar och byråkrati är rent åt H-VETE........
Men å andra sidan är det ju Sverige i ett nötskal.

Ha en bra och skön sommrar!

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Olovligkörning om man kör tung med mellan kortet. Men om hojen är helförsäkrad och inte något annat är fel så vad blir i så fall straffet? Jag har hört om böter men också indraget körkort för både föraren och den som äger hojen (Försäkrad på mamma eller pappa). Vad är vad i dessa rykten och skvaller?

Hojen är säkert regad hos vv som strypt och försäkrad som strypt, så det kan bli en massa skitsaker om du åker fast. Olovlig körning, försäkringsbedrägeri etc.. listan kan nog göras lång.

Säkrast är att köra med strypning den korta tiden mellan 18-20(21).

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
om den är besiktat strypt? då tar du bara bort strypningen? och kör endå?

det är ju inte som så att polisen kan kolla hur många hästar du har i cykeln på plats precis..

och vem stannar för snuten när man har en sporthoj, när man vet att man är olaglig, då torskar man ju bara i onödan. (=

!!full som ett ÄGg!!

hockeyliran

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Hoj
Daytona 675 -07
Okej då kommer den omöjliga frågan, åkte med en polare med R6a igår... den gick jävligt gott :) men frågan är då om den va strypt eller ostrypt... om man kan nada om motorcyklar..han visste inte heller riktigt?

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Inte svar på din sista fråga men lite information kan jag ge...

Om du reggar hojen strypt och försäkrar den på fulleffekt så är det rätt lungt att åka utan strypning.
Finns bara ett bolag som reggar hojen på strypt effekt och det är Bilsport & MC men det är bara om den står på dig och du har mellankort.
Alltså försäkra inte hojen där om du har för avsikt att köra ostrypt.

Alla andra bolag kommar att försäkra hojen på sin ursprungliga effekt så den biten är lungt, sen att framföra ett fordon man inte har behörighet för är ju inte så bra men tex IF har bara förhöjd självrisk om man framför fordonet utan rätt behörighet (Detta står i försäkringsvillkoren)

Om du nu skulle bli stannad av snuten så kan du inte bli bötfälld och straffad på plats då dom inte på plats kan bevisa att hojen saknar strypning (Förutsatt att hojen är strypt på pappret) utan måste skicka dig till bilprovningen eller godkänd mcverkstad för kontroll.

Last edited:

Vargklippa

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
SUZUKI GSX 750F
Ursäkta min otydlighet. Vad jag menar är: Om hojen är OSTRYPT och reggad som OSTRYPT fullt försäkrad och så vidare men att föraren bara har mellan kort. Då blir det en olovlig körning. Frågan som jag ställer är alltså vad är det för straff? Jag har hört rykten om allt från böter till den som kör fordonet till indragning av körkortet för den som kör och för den som äger fordonet likaså.

Att köra en ostrypt hoj som är reggad som strypt trodde jag var värre men så är det tydligen inte.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln