A-Begränsning

Henraisse

Medlem
Gick med
25 May 2009
Hoj
Yamaha YZF-R6 -02
Jag har ett ordentligt problem. Jag har en Yamaha XT 350 som jag planerade o ta körkortet på. Nu i efterhand har jag upptäckt att för att göra uppkörningen krävs en motorcykel på MINST 375cc, 25cc mer än min. Dessutom är tjänstevikten cirka 5 kilo för lite för att passa in på kW/tjänstevikt-förhållandet. Torrvikten är 119 kg och den är på 23 kW. Är det någon som vet hur man kan lösa problemet, om man kan söka dispans via vägverket, om man kan fixa något intyg om cylinderborrning och typa om vikten, eller om dom helt enkelt inte är så petiga?

Hudik

Guest
Dom går till 100% på vad det står i regbeviset, att skaffa ett annat papper som ska förklara något är bara att kasta bort tid.

Ditt alternativ är och förblir att fixa en annan hoj till uppkörningen, tyvärr.. :(

Magnus_GSXR

Nu med moped
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Crescent Standard Special 1279-1 Med ställbart munstycke
Som tidigare talare har sagt så är det i praktiken hopplöst ifall inte papprerna på bågen "stämmer" vid förarprovet. För övrigt helt störda regler där man kan ha ett fordon som räknas som mellanklass men inte går att köra upp för till mellanklass och samma sak med tung motorcykel..:näsblod

Sebastian R

Är här eller i någon kurva...
Gick med
29 May 2007
Hoj
Med två hjul!
Om du skall utföra cylinderborrningen på riktigt måste du ta ner den, få det utfört, intygat och montera ihop det hela, tar tid och kostar pengar.

Skall du typa om hojen antar jag att det krävs en regbesiktning, som också kostar pengar.

Du kommer att få lägga mycket tid och ganska mycket pengar..

När jag körde upp hyrde jag en hoj, kostade 800 kr för hela dagen ink. soppa och allt, där har du mitt tips!

Henraisse

Medlem
Gick med
25 May 2009
Hoj
Yamaha YZF-R6 -02
Om du skall utföra cylinderborrningen på riktigt måste du ta ner den, få det utfört, intygat och montera ihop det hela, tar tid och kostar pengar.

Skall du typa om hojen antar jag att det krävs en regbesiktning, som också kostar pengar.

Du kommer att få lägga mycket tid och ganska mycket pengar..

När jag körde upp hyrde jag en hoj, kostade 800 kr för hela dagen ink. soppa och allt, där har du mitt tips!

vad hyrde du för hoj och var? Var den klassad som mellanklass? :)

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...