A-f1 för 13000! skummt?

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
jag fick en chans att köpa en af-1 91a för 13000... men när killen försökte rengöra förgasan så fick den klanten in smuts i stället så att han fick en repa i cylindern... bara därför sade han att den inte startade... kan det verkligen vara så? gör inte en repa bara att den får lite sämre kompression? Vad skulle det isådant fall kosta att laga en sådan här skada? (jag rimmar ju ) borra om eller köpa ny cylinder?

Ha det gubbs!

________________________'
ät lingon

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
jag tycker det låter lite kånstigt ! smuts låter lite kånstigt hällre stenar i sånafall som var några mm stora än "smuts" ! men jag vet ju inte som sakt !

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
Räkna med att det kan bli ganska dyr operation!
Tror det är ganska dyra delar till dom där.

Parre

Trollbäckens MC
Gick med
5 Jul 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -07
Min var cylinder var trasig när jag köpte min Af1 och då lämnade jag cylindern till en gubbe som lagar nickasilcylindrar det kostade 3500:- med ny kolv och allt

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Om du ska köpa den, kolla så den går runt i alla fall. Bäst vore nästan om han tog bort cylindern så du kan vicka på vevstaken och kolla om det partiet måste bytas.

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Vad koster de att LAGA
en sådan SKADA...

Det är förmodligen där han tycker det rimmar...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Grejen är att säljaren verkar ingen bra säljare, han måste ljuga om att han tappat in "skräp" i insuget. För det första så sitter ju reedsen där och skyddar, och för att få en sån skada måste han ju ha tappat i en m10 mutter eller nåt ;)

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
troligen har killen rengjort förgasaren och sedan varit ute och blåpressa den för att kolla om den gick nåt bättre och när den då skar så trodde han att det var pga "smuts" i förgasarn :fakta

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
nått som man tjänar på att laga själv? om man köper nu kolv och cylinder eller vad det nu är som behövs? kostar ju apa på verkstad... bara en felsköknign på min hoj kostade 600 fina pluringar och det är inget man vill slösa!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Kolla vad kolv och cylinder kostar. Jag skulle inte köpa den utan att kolla vad som egentligen behövs bytas.

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Parre skrev:
Min var cylinder var trasig när jag köpte min Af1 och då lämnade jag cylindern till en gubbe som lagar nickasilcylindrar det kostade 3500:- med ny kolv och allt

Saftigt :skrämd :jisses

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...