Det var inte menat att tjata emot er utan bara ge bas på varför jag frågade. Ursäktar om det lät som det. Tack för hjälpen.
En customklädestråd och en enveten-skäggig rackar gör fort livet lite underhållande
Okej - då tar vi det på det trevliga sättet.
Har en hoj en ursprungseffekt på över 70kw (70.000001 är för mycket) så får du inte köra den. Oavsett om du stryper den så den är tröttare än en gunghäst.
Om någon säger att deras hoj får köras på a2, be dem visa upp eller ta bild av den del av regbevis eller annan handling som svart på vitt visar ursprungseffekten. Stämmer det att ursprungseffekten var under 70kw så får du köra. Står det 25kw ursprungseffekt så är det fel. Blev så med en gammal hoj jag hade. Ursprungseffekt 25kw, strypt till 94kw stod det. En sådan får du inte heller under några omständigheter köra med a2.
De som hade gamla "a begränsad" o låtit sin hoj stå och dessutom inte brytt sig om att ha koll på reglerna kan få för sig att deras 25kw sporthojar får köras på a2 och därav skriva det i en annons, men då har de fel.
Det finns med all säkerhet även folk som skiter fullkomligt i att du inte får köra hojen och säger att du får köra den bara för att få den såld.
Lycka till med hojletandet!
Jag har en gsxr 750 som va fel reggad när den importerades så jag har fått igenom den som A2 godkänd (har papper på det!)...och nu ska hon säljas...intresserad?
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|