A.R.T Slipon?

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Är det någon som har några erfarenheter av detta märke? Sitter ett ART-slipon på min hoj som förre ägaren satte dit, låter ganska trevligt men inte alltför mycket. Är det någon skillnad på ovala och runda slipon, förutom utseendemässigt givetvis?

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
KalleBalik skrev:
Är det någon som har några erfarenheter av detta märke? Sitter ett ART-slipon på min hoj som förre ägaren satte dit, låter ganska trevligt men inte alltför mycket. Är det någon skillnad på ovala och runda slipon, förutom utseendemässigt givetvis?
Jag hade oxå ett ovalt, vad jag har läst här på SH så låter dom OVALA mindre än dom runda :confused: :confused: vet ej varför, men det verkar bara vara så.

Tror en del har klagat lite på passformen, men jag hade då inga problem med mitt. Men man får vad man betalar för (ART= bland dom billigare)

Bifogat

• IMGP2699.JPG
    IMGP2699.JPG
    51.7 KB · Visningar: 150
Last edited:

RirkarD

Vem? jag?
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Honda crf 250X -06
KalleBalik skrev:

har ovalt rostfri ART slipon p sv:n, jasså vad den mullrar gött, precis som det ska ångrar mig inte en sekund

Bifogat

• 000_0697.jpg
    000_0697.jpg
    116.1 KB · Visningar: 101

OsiS

Brinnande VTR
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå VFR 800
Har ett ovalt aluminium högdraget till min VTR.
Passformen är urusel. Blev t.o.m. tvungen att köpa nya klämmor för att få ihop det.
Burkarna låter bra när motorn driver men ALLDELES för högt vid neutralen i. Öronbedövande högt.

Är inte nöjd med mitt köp.

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Har ett ART på min stunthoj.
Låter hyffsat... Men jag ska kapa lite i det o göra den kortare o utan ngn dämpull i så det låter liiiiiite mer när man gör en varvtalsstopps burnout :yoparty

.../Yoshi

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
Japp har ett runt på min Ninja! Låter kanon. Dessutom är priset jävligt lågt. Passformen var också helt perfekt, iafl på ninjan. Finns iofs massor av trådar om typ ART "slippisar" på forumet. Sök :tummenupp

JB

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Yoshi_gixxeRR skrev:
Har ett ART på min stunthoj.
Låter hyffsat... Men jag ska kapa lite i det o göra den kortare o utan ngn dämpull i så det låter liiiiiite mer när man gör en varvtalsstopps burnout :yoparty

.../Yoshi

Jag funderar också på att kapa min lite, man är ju ung och barnslig och vill att det ska låta mycket! :)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring