A1 körkort vs cross?

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
om man har körkort för lätt mc och kör runt lite på en cross och det nu skulle komma en enduro snut / mc snut.

kan man då säga att hojjen bara är oreggad och bara få böter för detta? man kan ju alltid hävda att den bara är på 11kw.... lr hur är det? bara undrar.....

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Spelar ingen roll.

Du åker dit på obesiktigat fordon, oförsäkrat fordon (vilket är värst), olovlig körning och hel baletten. Och böter lär du få, + att den lappen ser du inte på ett tag igen, även om du får igenom 11kW ljuget....

Och vad är en enduro snut för nått?

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
phastasphuk skrev:
Spelar ingen roll.

Du åker dit på obesiktigat fordon, oförsäkrat fordon (vilket är värst), olovlig körning och hel baletten. Och böter lär du få, + att den lappen ser du inte på ett tag igen, även om du får igenom 11kW ljuget....

det skaf innas sånna här i viksjö som åker runt på enduros.... har sett sånna några gånger... har till och med stått i lokaltidningen att polisen åkt ut med sånna motorcyklar i huvudsak att ta fast moppepojkar som trimmar... men jag bör räkna med att vara av med lappen i 2 år?

crusty

Lingon
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
HSB 400
phastasphuk skrev:
Spelar ingen roll.

polis på enduro tror ja?

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
"Och vad är en enduro snut för nått?" = hörru moppepojke jag är stor och vet allt och du tror bara det finns massa folk som bryr sig om sånna som dig... ungefär så lät det : ) lr du kanske inte förstod att det var en snut på en enduro : D? lika dåligt båda två? :(

crusty

Lingon
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
HSB 400
hahahaha!!! go for it steff!! de där kom fan direkt ur hjärtat!!!!!

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
steff skrev:
hehe :)
men annars så tack för svaret phastakuk :eek:

Ingen fara, försökte inte vara sarkastisk, har bara inte hört om snutar på endurocyklar.....dessutom tror jag en sån harry vet skillnaden mellan en cross och en enduro ;)

Men häromkring ska man visst kliva runt försiktigt, så man inte retar upp nån :D

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Du undrar alltså om du kan komma undan lindrigt genom att göra på gator med en cross?! NEJ! Lappen ryker direkt, + höga böter.

Köp en gathoj och ta kort eller kör med din cross på bana.

Endurosnutar snackar alla om här också, jag tror snarare det är snutens BMW hojar som ser ut som Africa twin ungefär, vet ej modellen. Men knappast finns det poliser med endurohojar?

Last edited:

crusty

Lingon
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
HSB 400
dom har ju tydlingen varit på ingarö med 426:eek:r å röjt :fakta ---------har jag hört altså?? :notme

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
cRoC skrev:
Men knappast finns det poliser med endurohojar?

varför skulle jag sagt att det finns om det inte finns... skulle jag hitta på det eller? det finns. jag har sett dom. dom har liknande crosskläder på sig och det står POLIS på magen och ryggen.

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Det här med cross på gatan är inte så farligt som det låter....för en cross är ett ''lekfordon'' eller ''tävlingsredskap'' och dom är ej registreringsbara i sitt grundutförande och den enda man torskar för om man kör på gatan är olovlig körning !
Det är mycket värre att torska på en trimmad moppe eller mc :fakta
Sen om man blir av med lappen beror nog på sutuatioen..... :rolleyes:

crusty

Lingon
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
HSB 400
Busgrabb skrev:
Det här med cross på gatan är inte så farligt som det låter....för en cross är ett ''lekfordon'' eller ''tävlingsredskap'' och dom är ej registreringsbara i sitt grundutförande och den enda man torskar för om man kör på gatan är olovlig körning !
Det är mycket värre att torska på en trimmad moppe eller mc :fakta
Sen om man blir av med lappen beror nog på sutuatioen..... :rolleyes:
killen som läst på,, :bow :tummenupp
fan stäff du blir så känslosam hela tiden..

crusty

Lingon
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
HSB 400
cRoC skrev:
Du undrar alltså om du kan komma undan lindrigt genom att göra på gator med en cross?! NEJ! Lappen ryker direkt, + höga böter.

Köp en gathoj och ta kort eller kör med din cross på bana.

Endurosnutar snackar alla om här också, jag tror snarare det är snutens BMW hojar som ser ut som Africa twin ungefär, vet ej modellen. Men knappast finns det poliser med endurohojar?
moget sakt.. inte ett rätt men fint i alla fall :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ush, ni tror ni vet. Klart lappen ryker om du kör på ett fordon som inte är godkänt på gata...Om det vore värre att köra trimmad moppe, vafan kör inte alla moppepojkar cross på gatorna då? Hum

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
cRoC skrev:
Ush, ni tror ni vet. Klart lappen ryker om du kör på ett fordon som inte är godkänt på gata...Om det vore värre att köra trimmad moppe, vafan kör inte alla moppepojkar cross på gatorna då? Hum

vadå ni ... är ju bara busgrabb som sagt det... jag visste inte riktigt därför jag fråga.. men ryker kortet i 2 år då?

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
cRoC skrev:
Det vet jag inte, men ryker gör det definitivt.

Nä!? Utan försäkring, regg och ålder!? Är det sant att kortet åker :eek: ?

ASG :crash , bra att det fortfarande finns såna på 125forumetsom vet lite om vad man inte skall gyckla med...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...