A1-körkort?

Pringles

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
hmm....
Hade täänkt och ta ett A1 körkort men problemet är att jag fyller år i November månad.
Nu undrar jag om man kan göra teorin då och göra klart med uppkörning på våren nästa år eller om jag kan göra det samma år fast på vintern?.

BEEFnoodles

Planerar inför sommarens turer ;)
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Yamaha TDR 125 -97
Pringles skrev:
Hade täänkt och ta ett A1 körkort men problemet är att jag fyller år i November månad.
Nu undrar jag om man kan göra teorin då och göra klart med uppkörning på våren nästa år eller om jag kan göra det samma år fast på vintern?.

Teorin kan du göra nu i novembe JA, men uppkörning går nog inte, tror dom bara håller på in på augusti månad (rätta mig om ja har fel)

Lycka till // BeeF :tummenupp

AddE <TM>

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
f.d. apriliaägare, Bytte den mot ett mellankort
BEEFnoodles skrev:
Teorin kan du göra nu i novembe JA, men uppkörning går nog inte, tror dom bara håller på in på augusti månad (rätta mig om ja har fel)

Eftersom jag körde upp den 25 september förra året, så håller dom på lite längre än så :tummenupp ... skulle tippa att jag var en av de sista som körde upp (iaf i de sista veckorna)
Ditt teoriprov gäller i 1 år. Om du inte kör upp inom det året så får du skriva om teorin.

**Rs Master**

Jaha..eee..tja?
Gick med
22 Feb 2004
Hoj
Aprilia Rs125, Yamaha R6
BEEFnoodles skrev:

kan inte stämma...
jag drog min uppkörning i oktober mot november...alltså i sista sekund
men jag tror att dom lägger ner uppkörningar typ i november... va typ frost och grejer på bromsprovet så det kändes lite skumt...

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Tror inte dom har något specifikt datum, dom lär gå efter vädret helt enkelt och vädret är ju olika beroende på var man bor!

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Tar man inte kortet innan vintern så missar man ganska mycket av våren. Här börjar inte uppkörningarna förrän i maj.

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Conrad skrev:
Tar man inte kortet innan vintern så missar man ganska mycket av våren. Här börjar inte uppkörningarna förrän i maj.

här drar de igång mars nån gång... senast.. förra året började dom i februari.. va nog kallt för dom som körde då, men de hade ju kortet tills våren började.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras