A1 Teori prov.

mc_boy

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
dt 125r
Hur är det med teoriprovet för a1?
Är det svårt? Måste man i regel ha gått kurser osv i flera timmar för att klara det?
Jag har vanliga körkortsboken och MC-boken och pluggar som fan på bonniers trafikskola 4.0 :)
Räcker detta?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Det räcker..
Gör några tester på nätet, www.kortkort.se www.vv.se bla dom har några tester, klarar du dom på första försöket behöver du inte plugga särskilt mkt mer. Läs böckerna ett par gånger, och öva mycket på datorn sen är det ingen fara. Ps. Det är 5 st mcfrågor på provet, så slit inte ut dig på mcboken. En av dom frågorna är "Hur mycket får last peka ut på varje sida utan att märkas ut"? En kompis gjorde teorin för ett par dagar sen.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Plugga. Köp/låna trafikbok och mc bok och läs. Oavsett om frågor dyker upp på teori provet eller inte har du fortarande stor användning av kunskapen i trafiken och inte minst på uppkörningen.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
cRoC skrev:
Min kompis sa 5 iaf :)

Hur som helst, plugga på. Du märker när du är redo..
Alla får ju inte samma frågor. Då hade inte systemet fungerat alls. Tror det är mycket olika hur många frågor som handlar om mc speciellt också. :hej

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
:fakta MC frågorna klarar du om du överhuvudtaget kan någonting om motorcyklar och framförandet av dessa.

Man skall inte fylla på spolarvätska vid oljepluggen :notme

Däremot är datumparkering och annat sit lite trixigare

:hej :öl

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Jag körde nästan bara Bonniers. Läs böckerna en gång och gör Bonniers nåra gånger så är det lugnt.

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
jag har körskolornas trafiktest hemma, försök skaffa det, det är skit bra som träning.. efter du har gjort ett prov så står det vilka saker du behöver träna mer på... kör det några ggr å få godkänt, så borde du klara provet. ja klarade mitt på första försöket, men om man kuggar är det bara hem å plugga på å sen försöka igen...
jag kan kolla hur stort det är när ja kommer hem. men har för mig att det va ca:28MB... det är lite stort.. men kan försöka ZIPPa det å¨se hur stort d blir... ha de! Plugga på!!

Man of War

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Kymco Stryker 125
Provet klarar du lätt. Du måste vara en mongolid ekorre för att kugga. Fixa teoriböckerna och sitt och plugga in vad som står där. Jag tränade också med Bonniers men jag tyckte inte att det var värt pengarna. Bonniers täcker inte alla frågor. Jag skulle garanterat ha klarat mig med att bara använda böckerna.

mc_boy

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
dt 125r
Okej!
Tack för hjälpen.
Ja ska plugga som fan nu, hoppas det går bra.

forna

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
Sv650s -99
klarade min teori i onsdags, 58/65. då hade ja kollat lite i boken gått igenom bonniers programmet och dess tester några gånger och gjort några prov som finns i ett program som heter "teorifrågor" :confused: aja de behövs väl lite läsning av boken och lite sånna där test prov, sen äre bara att göra det, inte så svårt...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag har ett rätt bra program jag kan skicka, PM i så fall. Om du har fel på en fråga, visar den vilka sidor du ska läsa.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...