A1 till A? sant eller ej?

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
nu är frågan som säkert vart uppe förr :kocko är det sant att om man har A1 så är måste man inte skriva teorin igen bara klara en uppkörning på större hoj. Det var en fågel från forumet som viskade det i mitt öra :hihi

SANT eller FALSKT

tack på förhand //NR:7
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
NR:7 skrev:
nu är frågan som säkert vart uppe förr :kocko är det sant att om man har A1 så är måste man inte skriva teorin igen bara klara en uppkörning på större hoj. Det var en fågel från forumet som viskade det i mitt öra :hihi

SANT eller FALSKT

tack på förhand //NR:7
Du behöver bara göra uppkörningen. Ingen teori altså.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
NR:7 skrev:
nu är frågan som säkert vart uppe förr :kocko är det sant att om man har A1 så är måste man inte skriva teorin igen bara klara en uppkörning på större hoj. Det var en fågel från forumet som viskade det i mitt öra :hihi

SANT eller FALSKT

tack på förhand //NR:7

Sant, vid 18 års ålder med begränsning, 20 utan begränsning vid 18, 25 kw
 

Solid snake

Guest
Max 2 år får det gå, sen måste man skriva teorin igen.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Max 2 år får det gå, sen måste man skriva teorin igen.
vad jag vet så måste man köra upp inom 2 år från det att man skrev upp. Men vi har ju redan kört upp så det går ju inte ut vad jag vet.. kan köra upp för A närsomhällst utan att teorin går ut vad JAG vet.
 

Solid snake

Guest
philsson skrev:
vad jag vet så måste man köra upp inom 2 år från det att man skrev upp. Men vi har ju redan kört upp så det går ju inte ut vad jag vet.. kan köra upp för A närsomhällst utan att teorin går ut vad JAG vet.
Teoriprovet gäller i 12 månader, inte mer.
 

P-E

Guest
"Ett godkänt kunskapsprov är giltigt i ett år"

Från VV.

Om du ska ta nytt körkort, då räcker teorin i 12 månader. Alltså du har tolv månader på dig att göra uppkörningen.

Sen om du har A1 körkort och vill göra uppkörning för A så verkar det som om teorin gäller 24 månader. Alltså du får senast köra upp 24 månader från det att du gjorde A1 teorin. Eller?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
KalleNorton skrev:
nope, det gäller i 2 år!


1 år är det

kolla vv

citerar

Godkänd eller inte på kunskapsprovet?
Om du blir godkänd på kunskapsprovet kan du boka tid för körprovet. Ett godkänt kunskapsprov är giltigt i ett år. Om du inte genomfört godkänt körprov under denna ettårsperiod måste du göra om kunskapsprovet.
 

TSR_Osten

student
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Falun
Hoj
en suzukiii
japp, har också hört att det är ett år efter att du gjort ett teoriprov som du blir tvungen att göra ett nytt om du inte klarat uppkörningen dvs, MEN som jag har hört på flera håll så behöver du inte göra teorin igen när du fyller 18 om du haft A1 sen du var 16, bara göra en ny uppkörning =0)
 

Solid snake

Guest
P-E skrev:
"Ett godkänt kunskapsprov är giltigt i ett år"

Från VV.

Om du ska ta nytt körkort, då räcker teorin i 12 månader. Alltså du har tolv månader på dig att göra uppkörningen.

Sen om du har A1 körkort och vill göra uppkörning för A så verkar det som om teorin gäller 24 månader. Alltså du får senast köra upp 24 månader från det att du gjorde A1 teorin. Eller?


Nej inom 2 år efter att du fick ditt A1 kort, så sa dom till mig iaf. :3freak
 

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö/Lund
Hoj
VFR800
Solid snake skrev:
Max 2 år får det gå, sen måste man skriva teorin igen.

Nej, läs:
"Körkort för motorcykel
Om du redan har ett körkort för lätt motorcykel (A1) och ska avlägga prov för tung motorcykel (A) behöver du bara göra ett körprov. Det krävs att du har körkortstillstånd."
citat från VV (http://www.vagverket.se/templates/page3____3979.aspx). Där står inget om max 2 år. Fö. gäller teorin i ett år.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top