Rondellen
Beach 08?? beer 08 ;)
Hur är det då..måste man då ta både teori och uppkörning eller är det bara uppkörning?
Pettersson skrev:Har man A1 kort är det bara uppkörning som gäller. Blir då A mellan kort. Sen kommer A tungt på posten efter två år om man inte busar för mycket.
olaking skrev:Men den där tiden som jag inte kommer ihåg vad den heter, är inte den 2 år.???
OM det är 2 år och man sköter sig så man ha mellan mckortet och då kör lite förfort..får man inte tungt då?? förstår ni
edit ( skrev om man sköt sig domd är 2 åren )
Pettersson skrev:Har man A1 kort är det bara uppkörning som gäller. Blir då A mellan kort. Sen kommer A tungt på posten efter två år om man inte busar för mycket.
Mavve skrev:Om man inte busar för mycket
Jag tror att jag gjorde allt som stod i min makt för att verkligen bli av med mitt körkort..... men nu när min prövotid har gått ut är det inge kul längre
Blir jag av med körkortet nu finns det ju ingen vits med det hela, jag får det ju igen sen utan att behöva lyfta ett finger
750RR
berggren_martin skrev:Så här tog jag mitt A-kort:
1. Jag ringde till vägverket och beställde uppkörningstid
2. Betalade in 800 spänn för uppkörning + tillverkning av kort
3. Körde upp
Kalaset gick alltså på 800:- och eftersom uppkörningen beställdes i tid hade jag kortet nästan direkt vid 18.
olaking skrev:du är min idol
men hade du egen hoj då?
får man köra upp på strypt motard? nu är det länge kvar tills jag ska ta A, men man får väll drömma?
berggren_martin skrev:
Hade egen hoj, en gammal CB400 strypt till 25 kW. Visst kan du köra upp på en motard, bara den är mellanklassad, har mer än 375cc och är ok (laglig, utan konstigheter...) i övrigt.
berggren_martin skrev:
...uppkörningen beställdes i tid hade jag kortet nästan direkt vid 18.
Honda_Driver skrev:jag har beställt tid till 12:45 den dag jag fyller!
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |