A1kort+cross/sm frågor.

Wl3oj

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
Letar
Hej. Har nu gått ett tag i funderingar ang. A1 kort. Så jag tänkte ställa ett par frågor och hopas att jag får svar på dessa.
1.Ca hur mycket blir kostnaden för ett A1 kort. ( förutsatt att man inte kuggas)
2. Jag är ca 1,93 lång så det blir förmodligen en cross/sm då det känns bekvämast. Skulle gärna vilja ha en Ktm 125 exc eller GG sm, men de känns i dyraste laget. Nu letar jag efter andra bra crossar/sm och har kollat en del på Honda crm, yamaha dt 125r osv. Vilken skulle ni rekomendera och varför. Om ni har tips på andar hojjar så är de varmt välkomna. Kommer väll ha en budget på ca 30000-35000 men allt kan ju inte läggas på hoj.
Kan ju även tillägga att jag inte har tummen mitt i hand så jag klarar av att meka...

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Fyfan vad bra att min Husqvarna Wr Lv-regg är tillsalu! Finns utanför Lund :)

Wl3oj

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
Letar
Hehe jo jag har sett den. Men en Husqvarna från 95 känns lite riskabelt...
Då satsar jag nog hellre på en honda crm ex..

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
3149185 Hehe jo jag har sett den. Men en Husqvarna från 95 känns lite riskabelt...
riskablet?

nu försöker jag inte hjälpa loy, utan bara VA?!

vad jag vet har han haft mindre strul med den än vad någon annan KTM/gasgas/TM(prulle:rofl)ägare har haft med sina 04or osv..

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Hehe jo jag har sett den. Men en Husqvarna från 95 känns lite riskabelt...

jag skulle aldrig köpt varken en crm eller dt, då är en derbi senda bättre chassimässigt :gnissla

inget fel alls på loys :tummenupp

köp hans så kan du köpa mina blåa husqvarna fälgar o motardkitta den med:yoparty

Wl3oj

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
Letar
Jo det är faktiskt så att det är egentligen motard som gäller men eftersom jag inte har obegränsat med pengar har jag fått inse att jag kommer nog få acceptera cross fälgar+något slätare däck :p.
Inga andra tips på hoj förutom Loys?
Skulle även gärna ha ett svar på min första fråga.
Tack så mycket för alla svar änsålänge :)

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Här kommer ett gott råd från en gammal man ;)

Köp en Dt eller Crm. Dom är tillräckligt bra för att roligt på i 2 år. Tycker själv att reggade enduros blir så jäkla surriga att köra på landsvägen. Ska vara riktigt kurvigt för att det ska bli skoj. Själv la man i sexan i 60-70.. :rolleyes:

Wl3oj

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
Letar
Hehe ok. Sexan i 60-70...? Det är ju som min moppe :p Men vad finns där för nackdelar med crm/dt ( svaga delar osv?). Samt vilken går bäst? Den är ju inte direkt till för pendling varje dag. Kommer att köra ostrypt, går det att ligga i motorvägsfart 110-120 med orginal drevning utan att söndervarva dem. Misstänker att man knappt kommer upp i 120 men jag frågade ändå :p

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Aa, kanske kan drevas för lite mer toppfart men.

Crm/Dt är mest en smaksak. Själv tycker jag Crm:en är lite mindre moppe.

130-140 får man upp dom i iaf.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Hittar du en KTM 125 LC2 till salu i bra skick (vilket du troligtvis inte gör :tungan ) är det en skitbra hoj :tummenupp

Lite busigare chassimässigt än DT, men även i motorgången, upplevs lite vassare och känns en aning vridstarkare, sen är bromsarna grymma och fjädringen vet jag inte hur jag ska känna av så mkt (justerbar förspänning bak), så är den lite lättare också

Att det sen är samma minarellimotor som i DT i grunden gör att den inte dricker så mycket och inte kräver så mycket service

Annars funkar en DT 125a skitbra också ;)
Slitvarg till motor det :tummenupp

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Det låter ju precis som att du skall köpa min när den är klar om någon vecka. ;)

En gg sm eller en ktm sm för de pengarna kommer bli mycket svårt att hitta, för tänk på att du skall ha utrustning samt kort, och det är kanske en 10k om inte mer tillsammans. Är ju inte riktigt samma effekt i en crm, men ett arrow rör på den 30mm förgasare så rör allt den på sig med.

Men crm tycker jag är en riktigt bra hoj. :tummenupp

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
dt125r -svart och röd
min dt125r gjorde typ 100-105 orginal . men ställ rätt ypvs:en så gör den
120+ och byter du till annan dep rör så lär den göra mer.. sen kan man ju dreva om man vil ha ner varven .. kort kan kosta va som helst nästan beror på dig och hur du tränar ? kör du privat blir det ju billigare än lektioner

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
annars har jag en polare som ska sälja sin ktm 125 sm-03 för typ 35...

Wl3oj

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
Letar
Lundgren: Kollade på bildern apå din. Såg fräsch ut för att vara en crm :) Hur mycket ska du ha för den när den är klar då?
Kiel: Jasså. Jo Ktm hade vatt fint. Men det är ju lixxom lite i överkant priset. Måste ha pengar till en Åre resa nästa sommar :p DH!! Ska ta o kolla upp lite noggrannare vad kortet kan tänkas kosta. Har erbjudande på en Tzr 89 tror jag som är väldigt fin. Men som sagt är jag 193 lång och vet inte riktigt om det kommer funka.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Kan du övningsköra privat?

isf kan du komma undan relativt billigt med kortet

jag kom undan med en prislapp på 3k ungefär
då tog jag ett par lektioner som jag kanske klarat mej utan (1,6k kostade dom)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
3151372 Lundgren: Kollade på bildern apå din. Såg fräsch ut för att vara en crm :) Hur mycket ska du ha för den när den är klar då?
Kiel: Jasså. Jo Ktm hade vatt fint. Men det är ju lixxom lite i överkant priset. Måste ha pengar till en Åre resa nästa sommar :p DH!! Ska ta o kolla upp lite noggrannare vad kortet kan tänkas kosta. Har erbjudande på en Tzr 89 tror jag som är väldigt fin. Men som sagt är jag 193 lång och vet inte riktigt om det kommer funka.
Jorå den är la rätt fräsch för o vara en crm. :) Och den blir ju inte sämre iaf. Mycket mycket pengar lagt på den, Har väl lagt 18k + 20k ungefär, 18 i inköp och ca 20 på delar. Men jag kommer lägga den på 22k när den blir klar inom kort. Då följer det med en duke 12 ekrad framfälg (bara göra nya distanser) samt skurna slicks. :tummenupp Men vi kan ta det via pm när den är klar ifall du är intresserad. :)

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
3151812 Jorå den är la rätt fräsch för o vara en crm. :) Och den blir ju inte sämre iaf. Mycket mycket pengar lagt på den, Har väl lagt 18k + 20k ungefär, 18 i inköp och ca 20 på delar. Men jag kommer lägga den på 22k när den blir klar inom kort. Då följer det med en duke 12 ekrad framfälg (bara göra nya distanser) samt skurna slicks. :tummenupp Men vi kan ta det via pm när den är klar ifall du är intresserad. :)

:skrämd

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...