Tänk på att ni kan strypa hojar till 35kw också, det är inte lag på att hojen ska ha 35kw i ursprungseffekt. Jag gjorde en tråd om det här för någon vecka sedan, där jag frågade om lite grejer angående A2. Fick ringa Trafikverket och Transportstyrelsen otaliga gånger för att få tag på den informationen jag behövde
I vilket fall som helst så är det förutom 35kw och 0.20 kg/kw, om du nu väljer att strypa en hoj, så får inte ursprungseffekten vara över 70kw. Att strypa är inte så svårt som jag trodde att det skulle vara. Men du borde ändå göra lite research innan du köper din hoj. Ring till lite lokala verkstäder och titta om dem stryper osv. Vanligast är att det finns strypningssatser som brukar vara brickor. Dem behöver bara monteras, det följer med ett intyg som du har med dig till bilprovningen när du ska omregistrera hojen.
Jag köpte en Honda 450 HM härom dagen och det verkade svårt att hitta brickor till den hojen. Men det finns en lösning på det med. Jag tillverkade brickor själv på min arbetsplats som jag och en kompis sedan monterade. Efter det så beställde vi tid hos den lokala bänken. Jag tog sedan med mig pappret med all statistik på till bilprovningen som intyg att den inte övergick 35kw!
En rätt så krånglig process men jag tycker det var värt de
I vilket fall som helst så är det förutom 35kw och 0.20 kg/kw, om du nu väljer att strypa en hoj, så får inte ursprungseffekten vara över 70kw. Att strypa är inte så svårt som jag trodde att det skulle vara. Men du borde ändå göra lite research innan du köper din hoj. Ring till lite lokala verkstäder och titta om dem stryper osv. Vanligast är att det finns strypningssatser som brukar vara brickor. Dem behöver bara monteras, det följer med ett intyg som du har med dig till bilprovningen när du ska omregistrera hojen.
Jag köpte en Honda 450 HM härom dagen och det verkade svårt att hitta brickor till den hojen. Men det finns en lösning på det med. Jag tillverkade brickor själv på min arbetsplats som jag och en kompis sedan monterade. Efter det så beställde vi tid hos den lokala bänken. Jag tog sedan med mig pappret med all statistik på till bilprovningen som intyg att den inte övergick 35kw!
En rätt så krånglig process men jag tycker det var värt de