ThereseLindberg
Ny medlem
Nu är det inte Sverige, det är europa. Vi har rätt fria regler vad gäller hojar här i Sverige. Det är ingen som tex säger att man inte får trimma hojen, eller annat sånt skoj, eller inte får bygga egna...
Vill du köra supersport innan du har A så är det bara att börja köra bana. Det är det enda stället där du faktiskt ens kommer i närheten av gränserna för en supersport. Min sporttourer kräver i princip bana för att komma till gränserna... Förutom när det gäller att nå maxhastighet, det går att göra på valfri motorväg, men det är ju samma sak med de flesta hojar. Har inte testat nån 35kw hoj själv, men jag misstänker att det finns tillräckligt med skjuts i dem för att du inte ska hinna komma upp till din egen gräns för vad du kan hantera i hastighet i kurvor (och det är kurvorna som är det bästa med att köra hoj, skitfort rakt fram blir tråkigt på förvånansvärt kort tid) förrän du ändå får köra supersport på allmän väg.
Köp en billig förstahoj däremot, för även om du lyckas undvika att lägga den (vilket i princip alla gör) så kommer du ändå vilja byta till något annat. Förstahojen är bra för att testa vad man verkligen vill ha ut av sin hoj. Jag trodde att jag ville ha något helt annat än vad jag nu har från början. Hade jag köpt vad jag trodde att jag ville ha från början hade jag absolut inte varit nöjd.
Europa, my bad. Första hojen äger jag redan och den står i mitt garage. Går omkull gör jag ej heller, hojen trivs bäst med hjulfäste i asfalten. Att köra rakt väldigt fort vet även jag inte är roligt, (trots jag är tjej) så att jag har bulten 5min från min ytterdörr är till min fördel. Just nu känner jag sug efter en Gixxer och känner att supersport-hojarna är de som får mitt hjärta att slå fortare.