ABS på BMW 650 GS

GurraSthlm

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
Suzuki gsxf 750
Jag ska köpa en BMW 650 GS och vill gärna ha en med ABS, hur ser jag om den har det? Eller kom det som standard från en viss årsmodell.
/Gurra

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
GurraSthlm skrev:
2524785 Jag ska köpa en BMW 650 GS och vill gärna ha en med ABS, hur ser jag om den har det? Eller kom det som standard från en viss årsmodell.
/Gurra

Hepp! Du ser det på att den har en knapp där man kan stänga av ABS:en (vid gruskörning exempelvis). Du kan även se det på ABS-sensorerna som sitter vid hjulnaven. Små svarta pryttlar med en sladd till.

Jag råkar ha en topp-utrustad 650 GS Dakar (med ABS) som jag ska sälja. Tyvärr ser den rätt lortig ut efter min resa i Asien, men skall lämnas in på stor service + rekond till nyskick i slutet av denna vecka. PMa om du är intresserad.

Martin_Ch

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
F800ST
GurraSthlm skrev:
2524785 Jag ska köpa en BMW 650 GS och vill gärna ha en med ABS, hur ser jag om den har det? Eller kom det som standard från en viss årsmodell.
/Gurra

Viktigt att tänka på om du vill kunna teckna bmw:s märkesförsäkring... Det är krav på abs from årsmodell -04. Kan bli en dyr affär på att spara in på den detaljen. Därför kan man allt utgå från att alla hojar importerade av bmw i Sverige har abs from det året.

/Martin

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...