Dalton Sleeper
Livet är som en toarulle
- Gick med
- 14 Apr 2018
- Hoj
- Suzuki
När jag övningskörde förra året så försökte vi att inte få ABS att kicka in allt för hårt vid bromstesten. Vi fick naturligtvis prova hur det kändes så vi fick veta vart gränsen går. Fick också bromsa från 90-0 i regn (tur eller otur?), kan lova att ABS kickade in där!
På uppkörningen när jag hade bromsat så sa han att det inte gör något om ABS kickar in, då han anser att det är optimal bromssträcka. Jag vet iaf vad jag kommer att göra om det plötsligt uppenbarar sig något framför nyllet, stå på bromsen. Jag har bromstestat så pass många gånger under övningskörningen så jag anser att jag har koll på cykeln ifall det nu skulle behövas.
Nita i kurvan är nog mindre bra och inget många ABS tar hänsyn till, bromsgrepp har du nog så länge däcken ligger mot backen, men om balansen går åt pipan och du välter eller om bakdelen kommer flygande så finns det inte så mycket att göra.
Själv har jag både ABS och Traction Control på min metallhäst, perfekt i paniksituationer som redan nämnts samt att TC är förebyggande (olja, grus, is).
På uppkörningen när jag hade bromsat så sa han att det inte gör något om ABS kickar in, då han anser att det är optimal bromssträcka. Jag vet iaf vad jag kommer att göra om det plötsligt uppenbarar sig något framför nyllet, stå på bromsen. Jag har bromstestat så pass många gånger under övningskörningen så jag anser att jag har koll på cykeln ifall det nu skulle behövas.
Nita i kurvan är nog mindre bra och inget många ABS tar hänsyn till, bromsgrepp har du nog så länge däcken ligger mot backen, men om balansen går åt pipan och du välter eller om bakdelen kommer flygande så finns det inte så mycket att göra.
Själv har jag både ABS och Traction Control på min metallhäst, perfekt i paniksituationer som redan nämnts samt att TC är förebyggande (olja, grus, is).
Last edited: