Video Absolut ingen verkar bry sig om den skadade !?.

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Roligt att jag i nästan i alla fall kan gissa på rubriken att det är ankan som startat en tråd... ;D
Och som locomondo säger, det är så det är i kina (tyvärr)...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det jag menade var att istället för o posta länken från var filmen hittades från början så går du några steg längre o laddar själv upp på youtube, av nån anledning

Och bryter mot allehanda copyrights/upphovsrättsregler samtidigt. Fast allt på internet kanske är gratis, fritt för alla att använda hur man vill? :dummer

Och vi tackar ankan för det, vem orkar klicka på massa länkar för att se ett klipp? :tummenupp

Om du nu är kär i copyrights så bör du nog undvika youtube :)

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Så Liveleak skulle ha någon slags copyright till detta klippet, bara för
att en lokal kines eller kanske jänkare laddat upp filmen till Liveleak?

Nä, det skulle förvåna mig.

Copyright ska respekteras, men i detta fallet ligger nog rättigheterna någon annanstans.
Kinesiska lokala myndigheter, i så fall... ??

Nalle74

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
KTM 690 SMC-R -13, KTM 300 EXC -12, VTR1000F-98, m fl
intressant är också att det går TVÅ sekunder från det att bilen kör på scootern tills dess att den stannar. Här var det en riktigt lång reaktionstid, då hastigheten uppskattningsvis var 10km/h så kan bromstiden inte varit mer än 0.5sek så det är frågan vad föraren av bilen pysslade med, facebook på mobilen ?

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Som många skriver så är det jättetråkigt att folk inte bryr sig!! Åt helvete faktiskt!! Här kommer ett klipp som visar att det finns lite hopp för mänskligheten i alla fall!! 4:40 flera män lyfter en bil som brinner duktigt för att rädda en hojåkare! :)

http://www.youtube.com/watch?v=KMYrIi_Mt8A

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Och vi tackar ankan för det, vem orkar klicka på massa länkar för att se ett klipp? :tummenupp

Om du nu är kär i copyrights så bör du nog undvika youtube :)

Jag hoppas du är ironisk. Ett klick är ett klick, oavsett om det är en länk till en film på en .ru-sida eller en YouTube-länk till en film stulen från en .ru-sida... :huvet

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Jag hoppas du är ironisk. Ett klick är ett klick, oavsett om det är en länk till en film på en .ru-sida eller en YouTube-länk till en film stulen från en .ru-sida... :huvet

Jag hoppas du är ironisk?

Ett klick i tråden som direkt visar filmen på samma sida man redan är, alternativt öppna en helt ny rysk virussida?

gerthur

Medlem
Gick med
22 Jun 2009
Hoj
Honda Forza 350 -21, Honda CB500X -22
Jag tycker faktiskt att alla gör rätt och jag skulle göra det samma. Det är naturligtvis under förutsättning att personen på marken andas och inte blöder. I annat fall måste man göra något. Men i detta fall kanske han ger några ljud ifrån sig så man förstår att andningen fungerar.
Man har skyddat honom från annan trafik och man verkar ringa efter hjälp. Att andra inte stannar är väl bara bra. Vad kan de göra annat än orsaka trafikstockning?

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag hoppas du är ironisk?

Ett klick i tråden som direkt visar filmen på samma sida man redan är, alternativt öppna en helt ny rysk virussida?

Så Ankan1 är Sporthoj.com:s dedikerade virusskydd/brandvägg? Bra att veta...

Och när det gäller att lägga upp andras filmklipp på sitt eget YouTube-konto (vilket räknas som ett brott mot upphovsrättslagen oavsett hur många som brutit mot den tidigare, om det inte uttryckligen är specificerat att materialet är fritt att utnyttja) är det bra att veta att Sporthoj.com:s regler inte behöver följas.

Regler: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?249128

"Allmänna regler

Sporthoj.com kommer att, i den mån det kommer moderatorerna till kännedom, filtrera bort alla skrivna inlägg, bilder och filmer som som strider mot svensk lagstiftning, uppmanar till brott och i övrigt bryter mot Sporhoj.com:s regler enligt nedan;

...
•Spridning, länkar eller tips om piratkopierade program, filmer, spel eller andra upphovs-skyddade alster.
..."

Jag trodde t ex inte att vi fick länka till/lägga upp hela "Twist of the Wrist" eller "Closer to the Edge".
Men du som är moderator vet såklart bäst. :7peta

Och förresten, här får du: :krama

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Så Ankan1 är Sporthoj.com:s dedikerade virusskydd/brandvägg? Bra att veta...

Och när det gäller att lägga upp andras filmklipp på sitt eget YouTube-konto (vilket räknas som ett brott mot upphovsrättslagen oavsett hur många som brutit mot den tidigare, om det inte uttryckligen är specificerat att materialet är fritt att utnyttja) är det bra att veta att Sporthoj.com:s regler inte behöver följas.

Regler: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?249128

"Allmänna regler

Sporthoj.com kommer att, i den mån det kommer moderatorerna till kännedom, filtrera bort alla skrivna inlägg, bilder och filmer som som strider mot svensk lagstiftning, uppmanar till brott och i övrigt bryter mot Sporhoj.com:s regler enligt nedan;

...
•Spridning, länkar eller tips om piratkopierade program, filmer, spel eller andra upphovs-skyddade alster.
..."

Jag trodde t ex inte att vi fick länka till/lägga upp hela "Twist of the Wrist" eller "Closer to the Edge".
Men du som är moderator vet såklart bäst. :7peta

Och förresten, här får du: :krama

omg!

Är du på riktigt? :confused:

Kanske ta bort Filmer och Bilder helt och hållet?

Ps! Läs på om Moderatorer på sh.com
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?257896-FAQ-Moderatorer-på-SH-Regler-amp-Info

Det finns 4 sorters moderatorer/admins på Sporthoj.com

• Moderator - grön
  • Supermoderator - mörkgrön
  • Klubbmoderator - orange
  • Admin - röd

:fakta

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
omg!

Är du på riktigt? :confused:

Kanske ta bort Filmer och Bilder helt och hållet?

Ps! Läs på om Moderatorer på sh.com
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?257896-FAQ-Moderatorer-på-SH-Regler-amp-Info

:fakta

Jodå, jag är på riktigt. Jag försöker bara påpeka skillnaden mellan att länka till ett klipp på den sida man hittat det och att lägga upp ett klipp som sitt eget på sin egen YouTube-kanal. För mig är det en skillnad mellan att länka till en film/bild på en sida (även om upphovsrätten kan vara tveksam på den sidan) och att uppenbart bryta mot upphovsrätten och sedan länka till sin egen sida där man lagt upp filmen/bilden.

Jag har läst det du länkade till. Där står bland annat:
"Alla moderatorer på SH har rätten att styra upp i trådar med tillsägelser om trådar riskerar spåra ur. Även i forum moderatorn inte kan moderera i ska medlemmar lyssna på vad som sägs."

Jag läser det du skriver och inser att vi tycker olika. Med det avslutar jag diskussionen här då vi inte kommer att tycka lika.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Jodå, jag är på riktigt. Jag försöker bara påpeka skillnaden mellan att länka till ett klipp på den sida man hittat det och att lägga upp ett klipp som sitt eget på sin egen YouTube-kanal. För mig är det en skillnad mellan att länka till en film/bild på en sida (även om upphovsrätten kan vara tveksam på den sidan) och att uppenbart bryta mot upphovsrätten och sedan länka till sin egen sida där man lagt upp filmen/bilden.

Du är även medveten om att thepiratebay blev dömda för medhjälp till brott mot upphovsrätten för att ha länkat?
Om vi nu ska vara riktigt duktiga.

Alledenstore

Medlem
Gick med
17 Jul 2013
Hoj
Husaberg FS570
Har hört nånstans att i Ryssland så ger folk fan i att stanna o hjälpa, för att om dom gör det och personen är riktigt illa skadad o behöver sjukhus så får dom som hjälpt personen stå för sjukhus kostnader. :3freak

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Och bryter mot allehanda copyrights/upphovsrättsregler samtidigt. Fast allt på internet kanske är gratis, fritt för alla att använda hur man vill? :dummer

Tycker du borde söka jobb på http://www.antipiratbyran.se/
Du kan ju börja med att jaga alla sh:are med avatar bild som de inte äger rättigheterna till.
Internet skapades inte av gnidna copyright ägare!
"Sharing is caring"

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Du är även medveten om att thepiratebay blev dömda för medhjälp till brott mot upphovsrätten för att ha länkat?
Om vi nu ska vara riktigt duktiga.
Dömda till medhjälp till ett brott som dessutom inte ens är bevisat och ingen är dömd för....

Lentomannen

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Hoj
Kawasaki GPz 900R
Det såg inte allt för bra ut. Flippflopp tisha och shorts, det jag tänkte var tråden för några veckor sedan om vad man kör med för kläder/utrustning när det e varmt, detta var visserligen en moppe, men det togs oxå upp i den gamla tråden, Fia 15 år i kort kjol och linne kommer blåsandes i 45 knyck hojåkare som glider runt i Max 50, full mundering. Sorry för OT. :tungan

Tragiskt att det skall vara sådana korkade lagar i vissa länder, man tycker ju att NÅGON iallafall kunde kollat till killen så att han andas osv, kan tänka mig att han känner sig nog ganska ensam där på marken.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring