Det jag menade var att istället för o posta länken från var filmen hittades från början så går du några steg längre o laddar själv upp på youtube, av nån anledning
Och bryter mot allehanda copyrights/upphovsrättsregler samtidigt. Fast allt på internet kanske är gratis, fritt för alla att använda hur man vill?
Och vi tackar ankan för det, vem orkar klicka på massa länkar för att se ett klipp?
Om du nu är kär i copyrights så bör du nog undvika youtube
Jag hoppas du är ironisk. Ett klick är ett klick, oavsett om det är en länk till en film på en .ru-sida eller en YouTube-länk till en film stulen från en .ru-sida...
Jag hoppas du är ironisk?
Ett klick i tråden som direkt visar filmen på samma sida man redan är, alternativt öppna en helt ny rysk virussida?
Så Ankan1 är Sporthoj.com:s dedikerade virusskydd/brandvägg? Bra att veta...
Och när det gäller att lägga upp andras filmklipp på sitt eget YouTube-konto (vilket räknas som ett brott mot upphovsrättslagen oavsett hur många som brutit mot den tidigare, om det inte uttryckligen är specificerat att materialet är fritt att utnyttja) är det bra att veta att Sporthoj.com:s regler inte behöver följas.
Regler: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?249128
"Allmänna regler
Sporthoj.com kommer att, i den mån det kommer moderatorerna till kännedom, filtrera bort alla skrivna inlägg, bilder och filmer som som strider mot svensk lagstiftning, uppmanar till brott och i övrigt bryter mot Sporhoj.com:s regler enligt nedan;
...
•Spridning, länkar eller tips om piratkopierade program, filmer, spel eller andra upphovs-skyddade alster.
..."
Jag trodde t ex inte att vi fick länka till/lägga upp hela "Twist of the Wrist" eller "Closer to the Edge".
Men du som är moderator vet såklart bäst.
Och förresten, här får du:
Det finns 4 sorters moderatorer/admins på Sporthoj.com
- Moderator - grön
- Supermoderator - mörkgrön
- Klubbmoderator - orange
- Admin - röd
omg!
Är du på riktigt?
Kanske ta bort Filmer och Bilder helt och hållet?
Ps! Läs på om Moderatorer på sh.com
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?257896-FAQ-Moderatorer-på-SH-Regler-amp-Info
Jodå, jag är på riktigt. Jag försöker bara påpeka skillnaden mellan att länka till ett klipp på den sida man hittat det och att lägga upp ett klipp som sitt eget på sin egen YouTube-kanal. För mig är det en skillnad mellan att länka till en film/bild på en sida (även om upphovsrätten kan vara tveksam på den sidan) och att uppenbart bryta mot upphovsrätten och sedan länka till sin egen sida där man lagt upp filmen/bilden.
Och bryter mot allehanda copyrights/upphovsrättsregler samtidigt. Fast allt på internet kanske är gratis, fritt för alla att använda hur man vill?
Dömda till medhjälp till ett brott som dessutom inte ens är bevisat och ingen är dömd för....Du är även medveten om att thepiratebay blev dömda för medhjälp till brott mot upphovsrätten för att ha länkat?
Om vi nu ska vara riktigt duktiga.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |