Absolut sista onsdagturen STHLM 20/10 !??

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Snyft...hallå solen? :Bugar

Lyssnade på Radiola Stoccholma. De varnade för lösspringande kalv på väg 225 i höjd me Kagghamra! Calf go slingerbulten :yoparty o sen var det visst en olycka mellan bil o tapper motorcyklist på centralbron södergående... Hoppas det gick bra där... :gnissla

Last edited:

English Bloke

Re-living the 80's
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 1986, Yamaha RD350LC 1982, Triumph Bonneville 1969, etc. etc.
Ser grå och tråkig ute fortfarande :( , men regnar inte här (Mörby) iaf. Ska vi ut och köra ändå? Vore inte fel att ta en fika i Waxholm, typ. Eller vad säger ni?

smasseman

Snart är vi tillbaka igen :-/
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
CBR 600 -87
delbert71 skrev:
Ser grå och tråkig ute fortfarande :( , men regnar inte här (Mörby) iaf. Ska vi ut och köra ändå? Vore inte fel att ta en fika i Waxholm, typ. Eller vad säger ni?

Tja, vad säger man.
Är ju inte världens roligaste väder men å andra sidan så är det ju plus-grader ute och det får man väl vara glad för vid den här tiden på året. Skulle ju inte vara helt fel att sitta hemma i värmen och suga på en öl framför tv'n men samtidigt så vill man ju inte vara en mes. Svårt det här....
Jag gör som ni andra

/mr Beslutsån Gest

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Snackade just med Don Tomaso och han hänger inte på, jag och gubben min är väl inte så värst sugna på att ut och åka i duggregn heller.... Kawan är nyputsad och fin.
Jag var ute en kort sväng tidigare idag och visst, man fryser inte, men det gav ingen kick direkt heller att vilja köra mer....
Så det blir nog alternativ nr. 2..att åka till gymmet istället och vara lite nyttig och sen hem och ta en öl i soffan framför tv´n precis som du smasseman :tummenupp

smasseman

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
CBR 600 -87
bikerwoman skrev:
Snackade just med Don Tomaso och han hänger inte på, jag och gubben min är väl inte så värst sugna på att ut och åka i duggregn heller

Ahh, underbart att ni gav er först. Nu kan jag hoppa av dagens projekt utan att vara mes :D
Ska nog faktiskt åka hem och dammsuga lite idag.
Nya försök i helgen kanske. Lördag fö ser ok ut på prognosen men vi får väl se....

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Barba skrev:
Ni är ju fasen inte riktigt kloka :dummer

Det är vinter nu, och på vintern ska man sitta inne värmen med en varm och/eller stark dryck och en tjock filt och tycka synd om sig själv.
Visst, stick ut och åk ni bara, men akta er för pingviner, snöplogar och isbrytare.

... okej, jag är avundsjuk... som satan. Var tvungen att åka till garaget och putsa och viska kärleksord till Brevan i helgen. :gråta

Bara fjollor som ställt undan hojfan på allvar nu... :hihi

Skulle ha joinat om det inte är varit för långt att åka för mig :(

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
smasseman skrev:
Ahh, underbart att ni gav er först. Nu kan jag hoppa av dagens projekt utan att vara mes :D
Ska nog faktiskt åka hem och dammsuga lite idag.
Nya försök i helgen kanske. Lördag fö ser ok ut på prognosen men vi får väl se....

På lördag är det FEST! se www.mce.se höstfest. Både årsmöte och sen fest så vi kommer nog att vara upptagan hela dagen tyvärr, söndagen törs jag inte tänka på..... :zpy
Välkomna dit om ni vill ha en kul kväll, blir både bra musik och bilsprängning :tummenupp

English Bloke

Re-living the 80's
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Jävla skitväder :mad: . Ja, då åker jag hem och fika med familjen i stället. Vi får hoppas att det blir OK på helgen i stället.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
bikerwoman skrev:
På lördag är det FEST! se www.mce.se höstfest. Både årsmöte och sen fest så vi kommer nog att vara upptagan hela dagen tyvärr, söndagen törs jag inte tänka på..... :zpy
Välkomna dit om ni vill ha en kul kväll, blir både bra musik och bilsprängning :tummenupp

Ser ut att bli minst en bil med Rapidosar som tittar in på MCE-festen :fyllisar och förhoppningsvis ännu fler om någon mer vill köra... Syns på lördag! :)

/edit Hojen undanställd för i år, så något hojåka blir det inte...

/B

Last edited:

smasseman

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
CBR 600 -87
benkar skrev:
Helt slutkört för alla nu?

/B

Nej, Hondan står redo på gatan och fryser.
Men jag är förkyld och det regnar ju varje f*rbannade dag.
Har inte så stora förhoppningar om att åka något mer. Förutom om två helger då den ska köras upp till Rättvik för att gå i ide, om det inte snöar den helgen så klart :rolleyes:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Jag kör i stort sett varje dag men mest nyttotrafik, dvs. till och från jobbet, lite ärenden och sånt....
Beror ju mest på att jag inte har nåt B-körkort... :5sure

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Jag kör i stort sett varje dag men mest nyttotrafik, dvs. till och från jobbet, lite ärenden och sånt.... :tummenupp

Funkar fortfarende bra - men, löven är äkliga när det är så blött...

English Bloke

Re-living the 80's
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Jag är också kvar på vägen, när det inte regnar för mycket. Har just kommit in efter en snabb resa från stan och kan rapportera att vägarna är torra(de stora iaf). Ska försöka sluta lite tidigt idag och ta en liten sväng innan det blir mörkt :)

Rocco

Guest
Hmm, jag satt också och fundera på att ta en tur idag men tänkte att det blir så sent... Men till helgen så får det gärna komma bra väder så man kan åka en liten resa över dagen. Är det någon annan som kan tänka sig typ Lördag lr Söndag om vädret tillåter sånt?

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
bikerwoman skrev:
Jag kör i stort sett varje dag men mest nyttotrafik, dvs. till och från jobbet, lite ärenden och sånt....
Beror ju mest på att jag inte har nåt B-körkort... :5sure

Ha!! är du som som mig? = För lat för att ta det?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln