Video Abstinensen fick mig att installera sony vegas och göra en film

Silverkulan

Medlem
Gick med
14 Aug 2012
Hoj
2007, Triumph Speedtriple
http://www.youtube.com/watch?v=ZNNkNcfYhrM&feature=youtu.be

Som sagt jag fixade sony vegas idag och tittade på lite "lär dig använda sony vegas"-klipp på youtube.

Sedan klippte jag ihop en snutt med hjälp av några klipp som vi spelade in med polarns Contour-actionkamera i höstas.

Det här är resultatet!

Kom gärna med feedback, försökte göra en film med glimten i ögat och sommarlängtan. Har precis köpt mig en sony HDR as-30 actioncam så i sommar blir de fler inspelningar och i fler vinklar.

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Vart är "glimten i ögat" i filmen undrar jag? Rätt tråkig film med. Trist körning på trista vägar.

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Skön film fångade hur det är att köra mc :yoparty gött att det inte gick överdrivet fort oxå:)
mer sådana filmer :rock

Silverkulan

Medlem
Gick med
14 Aug 2012
Hoj
Tack :)

Tog kortet förra sommaren så varken rutinen eller skickligheten finns där än och så är jag livrädd för att bli av med lappen :)

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Tack :)

Tog kortet förra sommaren så varken rutinen eller skickligheten finns där än och så är jag livrädd för att bli av med lappen :)

Väldigt klok inställning, men det genererar tyvärr inte nån skitkul film att kolla på för oss andra. :glömdet

Ska förresten bli 7 plus imorgon säger smhi, kanske värt att fixa abstinensbesvären med att ta en tur? :)

Silverkulan

Medlem
Gick med
14 Aug 2012
Hoj
Sorry Pelle :p
Förresten du kanske kan tipsa om nån bra hojväg i krokarna? Ser att du bor i grannstan

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Du har ju lite smått o gott o leka på runt kolmorden, drar du söderut har du en riktigt schysst väg (som jag förstås inte kommer ihåg vad den heter) från en bit söder om åtvid och ganska rakt söderut att leka på. Ringarum - Åtvidaberg har jag för mig är helt okej med.

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Du har ju lite smått o gott o leka på runt kolmorden, drar du söderut har du en riktigt schysst väg (som jag förstås inte kommer ihåg vad den heter) från en bit söder om åtvid och ganska rakt söderut att leka på. Ringarum - Åtvidaberg har jag för mig är helt okej med.

Det här är vad som gör min abstinens värst. Att man får veta om en ny väg som man inte kände till tidigare. Man drömmer sig bort direkt till hur man kollar upp vägen på kartan innan man sticker till hojen och rullar iväg. Sen när man väl svänger in på vägen och känner sig som en hund som sticker ut huvudet ur bilen och tar in alla nya upplevelser.

:4skrika:4skrika:4skrika:4skrika

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
http://www.youtube.com/watch?v=DMUbvtjH350&feature=youtu.be

Ny film uppe. Samma resa men annan miljö. Lite mer effekter, mindre långdraget

När man gör film ska man generellt tänka såhär:

Om du ska använda effekter;
- Filma för de specifika effekterna, alltså; du ska veta innan vilka effekter du ska ha med och förbereder vinkeln och filmen för det. Lägg inte randomly till effekter efteråt!
- Använd ALDRIG fula text effekter som följer med programmet, det ser ut som att Veyron i Ottan har gjort filmen.

- Om du inte förbereder filmen för effekter, använd inte effekter, då syftar jag på; text effekter, övergångar osv.

- Den bästa övergången är när filmen "fortsätter åt samma håll", alltså när du exempelvis filmar någon som kör åt höger eller liknande, sen i nästa klipp visar du någon som gör något "åt höger". Blir otroligt proffsigt direkt, och UTAN övergång, bara klipp rakt in i nästa.

Exempel på liten komedi jag gjorde med en massa effekter, där jag använde mig av det jag skrev ovan för att ge lite referens;

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Vidare, om du vill lära dig hur man gör intro text, kolla in de här lirarnas you-tube kanaler;

Det finns fler liknande kanaler på you-tube, sök på "cool intro sony vegas", eller "cinematic intro sony vegas" och liknande. Ofta kan man ladda ner ett template och göra om texten till sin egen. Jag rekommenderar att inte kopiera deras intron rakt av, utan ladda ner templates:en, sen försöker du göra exakt samma sak själv. Förstår du inte något specifikt, så kollar du hur de har gjort, sen gör du en egen version. Då lär du dig att göra egna intros.

Silverkulan

Medlem
Gick med
14 Aug 2012
Hoj
tack för tipsen :) Jag lekte mest med funktionerna för att lära mig , såsom snabbspolning, slowmo och ändrat fokus. Intron ska jag absolut fixa bättre framöver. Ska till österrike och alperna om två veckor och jag hoppas att det resulterar i min bästa film hittills :p

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
rätt bra första film för att beskriva hur man "kör hoj normalt sett". det är typ så mina filmer blir med. Jag tycker om sådana filmer då jag oftast använder de som "referens" om jag tittar på hojar som jag är intresserad av. någon som ligger o pressar varje växel in i de sista ger inte mig någon bra uppfattning om hur hojen beter sig vid vardagliga situationer för oss som faktiskt vill bli gamla och utan skador

men som sagt, alla gillar olika. och jag gillar det här! =)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år