Milda Amalia, herrejösses dj*vlar!
Här åker man till Göteborg i tjänstestridsvagnen och är borta blott några dagar, men det räcker minsann för att det ska börja brinna på torpet. Har inte hunnit koppla upp den bärbara förrän i dag och det må jag säga, det var ju intressant läsning...
Jag inleder väl med en klipp- och klistra, till samma text som Chrille vaket länkat till:
"Att jag säljer beror inte på att jag ska sluta köra, absolut inte. Den gamla klyschan: "Det finns inget roligare med byxorna på", stämmer. "Så är det", för att citera en välkänd tokholmare.
Inför säsongen hade jag främst två mål:
1. Köra minst en tävling - Check!
2. Kapa minst två sekunder från min tidigare bästatid på 1.18 (hög) vid säsongens början till 1.16 eller i bästa fall komma ner till en 15-tid. På Gelleråsen körde jag 1:15:7 under racet och det kändes helt klart som att jag kunde kört en 14-tid. Fick dock kriga mig uppåt under racets gång i en grupp från ca 15:e till 8:e plats och det kändes som jag var tillbakahållen på baksidan av banan och ifrånkörd på rakan. Hade det exempelvis varit 20 varv hade jag nog kunnat nå Palte då denne låg först i gruppen och inte hade någon att köra mot. Hade jag kommit fram till Jonas och visat framhjulet i någon inbromsning tror jag säkert vi kunnat hjälpa varandra till 14-tider. För att fortsätta att bocka av på listan, 1:15:7 - Check!
Nåväl, jag trivs med hojen men måste fixa till inte bara min egen körning utan även hojen för att vara konkurrenskraftig nästa säsong. Det var mycket frustrerande att, exempelvis, bromsa sig förbi Sepahewe ett flertal gånger vid vänsterhårnålen och bli omkörd varje varv av densamme på start- och målrakan. (Även om jag på sista varvet lyckades hålla undan tills strax efter målflagg.)
Vidare, jag tycker om att ha flera alternativ. Om jag får sålt den eller inte har inte så stor betydelse, men jag får fler alternativ.
Alternativen är som följer:
1. Behålla hojen och byta bakdämpare samt trimma i varierande grad. Kostnad: 10 000 - 30 000kr.
2. Sälja hojen och köpa Lars Lönns fullkittade Kawa ZX-6R '01.
3. Sälja hojen och köpa Herr In Cognitos värsting-Kawa ZX-6R '0X.
4. Sälja hojen och köpa Herr In Cognito F. Oreigner's värsting-Kawa ZX-6R '0X.
Jag säger som Arnold: I'll be back in 2004, do or die my friends... Precis så säger han! Jag nådde samtliga mål jag föresatt mig 2003 och tävlingsinstinkten visade sig vara det som krävdes för att vakna upp ur dvalan. Målen är nya inför 2004 och jag har som avsikt att nå dem allihop."
Vidare, jag är kvar i Götet tills imorgon då jag far hemåt mot "Halljonga" igen. Under veckan som varit har jag haft möjlighet att bekanta mig med diverse restauranger och pubar (efter work hours). Sålunda föreslår jag till Ankan, PeNo, sepahewe och diverse annat löst folk att vi inleder kvällen, lagom frökenaktigt för att invagga fienden i en falsk säkerhetskänsla, på glassbaren Björnen och Lejonet vid Nilssonsbergsvägen/Skanstorget. Efter vi rapat färdigt tycker jag vi närmar oss pudelns kärna och smiter vidare till någon av de närbelägna restaurangerna, alternativt en pub och käkar lite samt sist men viktigast sänker en och annan öl.
Folk som har lust för lite samkväm kan ju ringa mig och har ni inte mitt tfn-nummer får ni PM:a alternativt muta syrran så kan hon ge er detta. Jag jobbar fram till 16-17-tiden beroende på hur lång tid mitt sista möte för dagen tar.
Just ja, imorgon fredag kommer jag ta med mig hem, från Göteborg, nästa års fräckaste fordon i rookie-depån...