Abstruse lägger handskarna på hyllan

Chrille skrev:
Hade du inte börjat använda Dove för att mjuka upp Frk Höger när du blev singel så hade du troligtvis jagat Cralle och grabbarna i dagsläget. ....

Jo, jag vet. Dove är beroendeframkallande. Men ännu är det inte för sent att ge sig in i striden. Har jag bara Dove nära till hands så ska det lösa sig.
 
MrGooFy skrev:
Det låter precis som Jocke förra hösten, kolla vart han är nu och du vet vart du är om ett år.

Jag har garanterat använt Dove lika länge, om inte längre, än Nylonmannen, vilket gör att vi kan utesluta Dove som boven i dramat. Jag har nämligen gått åt en helt annan riktning än Apstrutsen.
 
Acrid skrev:
Sakta men säkert lyftes slöjan ...och alla McB's böjelser kommer i dagsljuset...en efter en...

Vänta bara, jag har en del skelett i garderoben som tom. skulle få Ted Bundy att skämmas.
 
Milda Amalia, herrejösses dj*vlar! :D

Här åker man till Göteborg i tjänstestridsvagnen och är borta blott några dagar, men det räcker minsann för att det ska börja brinna på torpet. Har inte hunnit koppla upp den bärbara förrän i dag och det må jag säga, det var ju intressant läsning... :eek: :p

Jag inleder väl med en klipp- och klistra, till samma text som Chrille vaket länkat till:

"Att jag säljer beror inte på att jag ska sluta köra, absolut inte. Den gamla klyschan: "Det finns inget roligare med byxorna på", stämmer. "Så är det", för att citera en välkänd tokholmare.

Inför säsongen hade jag främst två mål:

1. Köra minst en tävling - Check!
2. Kapa minst två sekunder från min tidigare bästatid på 1.18 (hög) vid säsongens början till 1.16 eller i bästa fall komma ner till en 15-tid. På Gelleråsen körde jag 1:15:7 under racet och det kändes helt klart som att jag kunde kört en 14-tid. Fick dock kriga mig uppåt under racets gång i en grupp från ca 15:e till 8:e plats och det kändes som jag var tillbakahållen på baksidan av banan och ifrånkörd på rakan. Hade det exempelvis varit 20 varv hade jag nog kunnat nå Palte då denne låg först i gruppen och inte hade någon att köra mot. Hade jag kommit fram till Jonas och visat framhjulet i någon inbromsning tror jag säkert vi kunnat hjälpa varandra till 14-tider. För att fortsätta att bocka av på listan, 1:15:7 - Check!

Nåväl, jag trivs med hojen men måste fixa till inte bara min egen körning utan även hojen för att vara konkurrenskraftig nästa säsong. Det var mycket frustrerande att, exempelvis, bromsa sig förbi Sepahewe ett flertal gånger vid vänsterhårnålen och bli omkörd varje varv av densamme på start- och målrakan. (Även om jag på sista varvet lyckades hålla undan tills strax efter målflagg.) :D

Vidare, jag tycker om att ha flera alternativ. Om jag får sålt den eller inte har inte så stor betydelse, men jag får fler alternativ.

Alternativen är som följer:

1. Behålla hojen och byta bakdämpare samt trimma i varierande grad. Kostnad: 10 000 - 30 000kr.

2. Sälja hojen och köpa Lars Lönns fullkittade Kawa ZX-6R '01.

3. Sälja hojen och köpa Herr In Cognitos värsting-Kawa ZX-6R '0X.

4. Sälja hojen och köpa Herr In Cognito F. Oreigner's värsting-Kawa ZX-6R '0X.

Jag säger som Arnold: I'll be back in 2004, do or die my friends... Precis så säger han! Jag nådde samtliga mål jag föresatt mig 2003 och tävlingsinstinkten visade sig vara det som krävdes för att vakna upp ur dvalan. Målen är nya inför 2004 och jag har som avsikt att nå dem allihop."

Vidare, jag är kvar i Götet tills imorgon då jag far hemåt mot "Halljonga" igen. Under veckan som varit har jag haft möjlighet att bekanta mig med diverse restauranger och pubar (efter work hours). Sålunda föreslår jag till Ankan, PeNo, sepahewe och diverse annat löst folk att vi inleder kvällen, lagom frökenaktigt för att invagga fienden i en falsk säkerhetskänsla, på glassbaren Björnen och Lejonet vid Nilssonsbergsvägen/Skanstorget. Efter vi rapat färdigt tycker jag vi närmar oss pudelns kärna och smiter vidare till någon av de närbelägna restaurangerna, alternativt en pub och käkar lite samt sist men viktigast sänker en och annan öl.

Folk som har lust för lite samkväm kan ju ringa mig och har ni inte mitt tfn-nummer får ni PM:a alternativt muta syrran så kan hon ge er detta. Jag jobbar fram till 16-17-tiden beroende på hur lång tid mitt sista möte för dagen tar.

Just ja, imorgon fredag kommer jag ta med mig hem, från Göteborg, nästa års fräckaste fordon i rookie-depån... :crash
 
Just ja, imorgon fredag kommer jag ta med mig hem, från Göteborg, nästa års fräckaste fordon i rookie-depån... :crash [/B][/QUOTE]


Jaaaaa du har köpt en van för att köra runt dina kamraters hojar i! :tummenupp
 
Just ja, imorgon fredag kommer jag ta med mig hem, från Göteborg, nästa års fräckaste fordon i rookie-depån... :crash
hmm, fräckare än min alltså? :eek: Då är det väl bara att se till att man inte förblir rookie till nästa år, här ska det laddas på Knutstorp!
 
Palte skrev:
Jaaaaa du har köpt en van för att köra runt dina kamraters hojar i! :tummenupp

Nope, snarare en potent stoppie- och wheelie-maskin, som vissa skulle uttryckt det. Ska bli intressant att se hur varvtiderna påverkas av bytet...
 
abstruse skrev:
Nope, snarare en potent stoppie- och wheelie-maskin, som vissa skulle uttryckt det. Ska bli intressant att se hur varvtiderna påverkas av bytet...

Jag vet att du var impad av Jiwe s APA !

Tror faktiskt du kan kapa några sekunder med den. Är det med 70cc cylinder? :D
 
Jocke, du vet inte vad du snackar om. Det här kommer bli nästa års fräckaste fordon i r00kie-depån. :fakta
 

Bifogat

  • dscn2853.jpg
    dscn2853.jpg
    82.7 KB · Visningar: 129
Ja du Joakim, allt du saeger ovan aer vaeldigt vaelstrukturerat och genomtaenkt, men det finns klara luckor och jag aer saeker pa att du har utelaemnat stora delar av sanningen!

Rejsing aer hur roligt som helt och saesongen aer inte slut. Du har en fungerande hoj och gjorde bra ifraan dig pa aasen! Man anar ugglor i mossen, varfor sluta nu? Jag ser ett par mojliga svar:

1. Du fegar ur. Goer en Jacob Hellman! " Jag skrev ju en bra platta som saalde bra, sa varfor goera fler. Har ju redan bevisat vad jag kan!"

2. Det aer natt lurt med Dove. Skulle inte bli foervaanad om den har ett finger med i spelet.

3. Kvinnor... flickor... damer... detta gissel!

Sa baeraetta hela historien nu! Och framfoer allt - ska vi koera ERF pa Falken?? Annars haenger jag nog pa ett par rookiesar fraan GBG som behoever hjaelp...
 
Don Q: väntar mail/PM från dig...


F ö så var det en trevlig kväll i Götet häromdagen. Tack till Ankan, Mmmmmmmmmmmmm, PeNo, RejserAnders och T-Rex som förgyllde kvällen. :hej
 
Don Quixote skrev:
Vad beror detta Kawa-hat pa? Jag aer iaf otroligt noejd med min zx6a. Rakt fram gaar den som ett skott och jag har inte upplevt nagra chassiproblem alls. Det var iofs foerst pa min sista traening som jag boerjade fa upp farten lite, men aenda.

Hur manga ganger har en foerare pa en R6 vunnit WSS? ZX6? Jag behaller min ett tag till. En kittat Kawa som Jocke funderar pa aer garanterat en killer...

När nu knallen slår värdsrekord i lyfta-gammal-tråd kan jag inte låta bli att lyfta fram detta citat också! Weltklasse. Hur var det nu, blev det nån skillnad? 14, 14, 15, 4, 4, 2? (eller nåt i den stilen)
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top