McB skrev:Endurance Racing for Fags?
Säger killen som kör en Polo...
McB skrev:Endurance Racing for Fags?
abstruse skrev:Säger killen som kör en Polo...
Du måste mena att du fått "ta dem med dörrn" och sedan hala in dem?Heda skrev:Shit va brudar du kommer att få, min franska baugette (megané) har inte misslyckats att pimpa upp någe byte hittills
McB skrev:Det var liksom min poäng också, Jocke lille.
Jo, låter en del gör det men det är stor skillnad i ljudnivå mellan nya och slitna däck. Pirelli P6 sitter som en smäck på den bilen. Kostar inte särskilt mycket heller.abstruse skrev:Alternativt att det är fransk skit man kör omkring i, då låter det så...
Bingo skrev:Jo, låter en del gör det men det är stor skillnad i ljudnivå mellan nya och slitna däck. Pirelli P6 sitter som en smäck på den bilen. Kostar inte särskilt mycket heller.
Tycker du efter däcksbytet fortfarande att den är för bullrig så kan du testa RCn istället. Den har lägre vägljud och högre motorljud.
Mina Continental vinterdäck är svinbra, bästa vinterdäcken jag har haft. Bra referens va?abstruse skrev:Har aldrig kört på Continental tidigare och har ingen uppfattning alls om märket, vet sålunda inte om det är bra däck eller om det är rena skräpet.
Det spelar ingen roll hur mycket du än borstar en gris.abstruse skrev:Jag var extra noga med att lyssna på ljudet idag när syster och jag stack till Borås för att handla lite kläder (samt det viktigaste, mjukglass) och upp till ca 100km/h är den mycket bra. Sedan är det som att trycka på en knapp, ljudet blir näst intill olidligt. Från +110km/h är det en markant ökning av däckljudet.
Det sitter på ett par Continental Premium Contact 195/15 R 55 H85 (om jag nu kommer ihåg alla nuffror rätt) som förvisso är lagliga just nu men som är så slitna att de troligtvis inte överlever sommaren hela vägen, om man nu ska köra lagligt och helt by the book i hänseende av mönsterdjup.
Har aldrig kört på Continental tidigare och har ingen uppfattning alls om märket, vet sålunda inte om det är bra däck eller om det är rena skräpet. Jag hoppas nästan på det senare så att det är däcken det höga vägljudet beror på. Siktar på Pirelli eller Michelin nästa gång. Kan du berätta mer om P6 som du nämnde?
Hmmm... Låter konstigt det där. I min ökar ljudnivån linjärt och är helt ok upp till ca 140 eller nåt. Det är inte en tyst bil, men jag har faktiskt aldrig uppfattat den som störande bullrig heller. Inte ens efter dagssträckor överstigande 150 mil.abstruse skrev:Jag var extra noga med att lyssna på ljudet idag när syster och jag stack till Borås för att handla lite kläder (samt det viktigaste, mjukglass) och upp till ca 100km/h är den mycket bra. Sedan är det som att trycka på en knapp, ljudet blir näst intill olidligt. Från +110km/h är det en markant ökning av däckljudet.
Det sitter på ett par Continental Premium Contact 195/15 R 55 H85 (om jag nu kommer ihåg alla nuffror rätt) som förvisso är lagliga just nu men som är så slitna att de troligtvis inte överlever sommaren hela vägen, om man nu ska köra lagligt och helt by the book i hänseende av mönsterdjup.
Har aldrig kört på Continental tidigare och har ingen uppfattning alls om märket, vet sålunda inte om det är bra däck eller om det är rena skräpet. Jag hoppas nästan på det senare så att det är däcken det höga vägljudet beror på. Siktar på Pirelli eller Michelin nästa gång. Kan du berätta mer om P6 som du nämnde?
abstruse skrev:Har aldrig kört på Continental tidigare och har ingen uppfattning alls om märket, vet sålunda inte om det är bra däck eller om det är rena skräpet. Jag hoppas nästan på det senare så att det är däcken det höga vägljudet beror på. Siktar på Pirelli eller Michelin nästa gång. Kan du berätta mer om P6 som du nämnde?
hållundan skrev:Hur stor skillnad i rolighetsfaktor är det mellan 206 GTi och RC? Har rattat en GTi ganska många gånger, även XSi, med 1,6an på 110 hk, båda de är svinroliga, hur kul är inte RC då?
Någon som vet något?
Goodstuff skrev:Mina Continental vinterdäck är svinbra, bästa vinterdäcken jag har haft. Bra referens va?
valmers skrev:Det spelar ingen roll hur mycket du än borstar en gris.
Bingo skrev:Hmmm... Låter konstigt det där. I min ökar ljudnivån linjärt och är helt ok upp till ca 140 eller nåt. Det är inte en tyst bil, men jag har faktiskt aldrig uppfattat den som störande bullrig heller. Inte ens efter dagssträckor överstigande 150 mil.
Mavve skrev:Hur i helskotta kan man gå från bmw till en sån lådbil???????????
Hade du inte bmw innan? Antar att det var 3serien och endast då kan jag förstå dig - om jag anstränger mig.
MrGooFy skrev:Ansträng dig inte i onödan, det är ingen som bryr sig om du förstår ändå.
Han funderade på en kebabsläde, men la ned det av ekonomiska skäl.Mavve skrev:Bry er hur mycket ni vill, det var ett pinsamt nerköp iaf om det nu var så att han gick från bmw till peugeoten.
Kan meddela att Continental vann Teknikens Världs däcktest nyligen. Före Pirelli.abstruse skrev:Du skulle ta mig f*n ha spö, och du vet om det också! [västgötadialekt av]
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |