abstruse officiell hårfrisörskeambassadör

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
abstruse skrev:
Alternativt att det är fransk skit man kör omkring i, då låter det så... :rolleyes:
Jo, låter en del gör det men det är stor skillnad i ljudnivå mellan nya och slitna däck. Pirelli P6 sitter som en smäck på den bilen. Kostar inte särskilt mycket heller.

Tycker du efter däcksbytet fortfarande att den är för bullrig så kan du testa RCn istället. Den har lägre vägljud och högre motorljud.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Bingo skrev:
Jo, låter en del gör det men det är stor skillnad i ljudnivå mellan nya och slitna däck. Pirelli P6 sitter som en smäck på den bilen. Kostar inte särskilt mycket heller.

Tycker du efter däcksbytet fortfarande att den är för bullrig så kan du testa RCn istället. Den har lägre vägljud och högre motorljud.

Jag var extra noga med att lyssna på ljudet idag när syster och jag stack till Borås för att handla lite kläder (samt det viktigaste, mjukglass) och upp till ca 100km/h är den mycket bra. Sedan är det som att trycka på en knapp, ljudet blir näst intill olidligt. Från +110km/h är det en markant ökning av däckljudet.

Det sitter på ett par Continental Premium Contact 195/15 R 55 H85 (om jag nu kommer ihåg alla nuffror rätt) som förvisso är lagliga just nu men som är så slitna att de troligtvis inte överlever sommaren hela vägen, om man nu ska köra lagligt och helt by the book i hänseende av mönsterdjup.

Har aldrig kört på Continental tidigare och har ingen uppfattning alls om märket, vet sålunda inte om det är bra däck eller om det är rena skräpet. Jag hoppas nästan på det senare så att det är däcken det höga vägljudet beror på. Siktar på Pirelli eller Michelin nästa gång. Kan du berätta mer om P6 som du nämnde?
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Hur stor skillnad i rolighetsfaktor är det mellan 206 GTi och RC? Har rattat en GTi ganska många gånger, även XSi, med 1,6an på 110 hk, båda de är svinroliga, hur kul är inte RC då?

Någon som vet något?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
abstruse skrev:
Har aldrig kört på Continental tidigare och har ingen uppfattning alls om märket, vet sålunda inte om det är bra däck eller om det är rena skräpet.
Mina Continental vinterdäck är svinbra, bästa vinterdäcken jag har haft. Bra referens va? :D
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
abstruse skrev:
Jag var extra noga med att lyssna på ljudet idag när syster och jag stack till Borås för att handla lite kläder (samt det viktigaste, mjukglass) och upp till ca 100km/h är den mycket bra. Sedan är det som att trycka på en knapp, ljudet blir näst intill olidligt. Från +110km/h är det en markant ökning av däckljudet.

Det sitter på ett par Continental Premium Contact 195/15 R 55 H85 (om jag nu kommer ihåg alla nuffror rätt) som förvisso är lagliga just nu men som är så slitna att de troligtvis inte överlever sommaren hela vägen, om man nu ska köra lagligt och helt by the book i hänseende av mönsterdjup.

Har aldrig kört på Continental tidigare och har ingen uppfattning alls om märket, vet sålunda inte om det är bra däck eller om det är rena skräpet. Jag hoppas nästan på det senare så att det är däcken det höga vägljudet beror på. Siktar på Pirelli eller Michelin nästa gång. Kan du berätta mer om P6 som du nämnde?
Det spelar ingen roll hur mycket du än borstar en gris.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
abstruse skrev:
Jag var extra noga med att lyssna på ljudet idag när syster och jag stack till Borås för att handla lite kläder (samt det viktigaste, mjukglass) och upp till ca 100km/h är den mycket bra. Sedan är det som att trycka på en knapp, ljudet blir näst intill olidligt. Från +110km/h är det en markant ökning av däckljudet.

Det sitter på ett par Continental Premium Contact 195/15 R 55 H85 (om jag nu kommer ihåg alla nuffror rätt) som förvisso är lagliga just nu men som är så slitna att de troligtvis inte överlever sommaren hela vägen, om man nu ska köra lagligt och helt by the book i hänseende av mönsterdjup.

Har aldrig kört på Continental tidigare och har ingen uppfattning alls om märket, vet sålunda inte om det är bra däck eller om det är rena skräpet. Jag hoppas nästan på det senare så att det är däcken det höga vägljudet beror på. Siktar på Pirelli eller Michelin nästa gång. Kan du berätta mer om P6 som du nämnde?
Hmmm... Låter konstigt det där. I min ökar ljudnivån linjärt och är helt ok upp till ca 140 eller nåt. Det är inte en tyst bil, men jag har faktiskt aldrig uppfattat den som störande bullrig heller. Inte ens efter dagssträckor överstigande 150 mil.

Pirellina (P6000 egentligen) sitter på som standard och är riktiga toppendäck. Mjuka och gosiga men med relativt kort livslängd. Kostade ca 1 100 kr/st senast jag handlade. De fäster mycket bra och är mycket precisa, bilen går dit man styr utan krusiduller. De kommunicerar underlaget och greppet riktigt bra. De är fö de enda däck någonsin på en bil som jag haft någon egentlig åsikt om - vilket är ett mycket gott betyg från mig. Jag har testat några Pirelli-look-alikes. De heter SEAT och ägs av Pirelli, skall vara samma stomme, gummi osv enligt säljaren, men de går inte upp mot the real stuff. Standardbredden är fö 185, om jag inte missminner mig, så den förre ägaren till din har nog gjort bilen "tuffare" med lite bredare däck.

Kör slut på de däck du har och testa P6orna sen. Och i rätt dimension. Jag gissar att bullerproblemen kommer att minska betydligt.

@ valmers, borsta dig :lol
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
abstruse skrev:
Har aldrig kört på Continental tidigare och har ingen uppfattning alls om märket, vet sålunda inte om det är bra däck eller om det är rena skräpet. Jag hoppas nästan på det senare så att det är däcken det höga vägljudet beror på. Siktar på Pirelli eller Michelin nästa gång. Kan du berätta mer om P6 som du nämnde?

Jag har Continental på min men jag störs inte av vägljudet. Fast de sitter ju på en riktig bil... :hihi
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
hållundan skrev:
Hur stor skillnad i rolighetsfaktor är det mellan 206 GTi och RC? Har rattat en GTi ganska många gånger, även XSi, med 1,6an på 110 hk, båda de är svinroliga, hur kul är inte RC då?

Någon som vet något?

Utan att ha kört RC:n så är det väl bara att konstatera att 30hk extra på samma vikt är klart märkbara.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Goodstuff skrev:
Mina Continental vinterdäck är svinbra, bästa vinterdäcken jag har haft. Bra referens va? :D

Du skulle ta mig f*n ha spö, och du vet om det också! [västgötadialekt av] ;)
 
Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Bingo skrev:
Hmmm... Låter konstigt det där. I min ökar ljudnivån linjärt och är helt ok upp till ca 140 eller nåt. Det är inte en tyst bil, men jag har faktiskt aldrig uppfattat den som störande bullrig heller. Inte ens efter dagssträckor överstigande 150 mil.

Av det du skriver kan jag bara hoppas dra slutsatsen att antingen är fabrikatet av mina däck skräp eller så gör det en del att jag kör på 195 istället för 185, vilket är original.

Time will tell.

Edit: Såvida inte det faktum att däcken är förhållandevis slitna gör mer än jag tror.
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Hur i helskotta kan man gå från bmw till en sån lådbil???????????

Hade du inte bmw innan? Antar att det var 3serien och endast då kan jag förstå dig - om jag anstränger mig.
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Mavve skrev:
Hur i helskotta kan man gå från bmw till en sån lådbil???????????

Hade du inte bmw innan? Antar att det var 3serien och endast då kan jag förstå dig - om jag anstränger mig.


Ansträng dig inte i onödan, det är ingen som bryr sig om du förstår ändå. :pannkyss
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
MrGooFy skrev:
Ansträng dig inte i onödan, det är ingen som bryr sig om du förstår ändå. :pannkyss

Bry er hur mycket ni vill, det var ett pinsamt nerköp iaf om det nu var så att han gick från bmw till peugeoten. :gnissla



:pannkyss
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Mavve skrev:
Bry er hur mycket ni vill, det var ett pinsamt nerköp iaf om det nu var så att han gick från bmw till peugeoten. :gnissla



:pannkyss
Han funderade på en kebabsläde, men la ned det av ekonomiska skäl.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top