abuse-gruppen

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
hur undviker man sådana här brev i fortsättningen. hur gör ni? vet många som har fått detta brevet nyligen som har laddat ned catwomen, så ge fan i den filen. vågar man fortsätta att ladda, vill fasen heller bli av med bredbandet.

såg att det gick fan inte att läsa men ni som fått ett sådan fattar nog
 

Bifogat

  • Bild 003.jpg
    Bild 003.jpg
    79.3 KB · Visningar: 189

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
GIXxXER skrev:
hur undviker man sådana här brev i fortsättningen. hur gör ni? vet många som har fått detta brevet nyligen som har laddat ned catwomen, så ge fan i den filen. vågar man fortsätta att ladda, vill fasen heller bli av med bredbandet.

såg att det gick fan inte att läsa men ni som fått ett sådan fattar nog

Om du bara blir av med _bredbandet_ efter vidare utredningar får du ju va nöjd.

Att bryta mot hollywoods copyrightsregler kan bli en mycket kostsam historia om du har otur.
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
duckie skrev:
Om du bara blir av med _bredbandet_ efter vidare utredningar får du ju va nöjd.

Att bryta mot hollywoods copyrightsregler kan bli en mycket kostsam historia om du har otur.

jajajaja, det var inte det som var frågan. måste ju vara några fler på SH som fått samma skit
 

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
Inte drabbat mig själv men dock blev en kompis uppringd från bostream som bad honom stänga av sin dator för det var för "mycket trafik". Om han inte skulle sluta så hotade dom med att säga upp hans abbonemang.



Men det handlar väl inte om att du har laddat hem ?
Dom skriver att dom ser att du har piratkopierade prylar på din hårddisk i sharen. Och för att se att det verkligen är något piratkopierat måste ju dom ha tankat det av dig ? Annars kan det ju lika gärna vara fejk det du har.

Sluta sitt på public hubbar (dc) och joina någon invited only, där kommer ingen åt dig.
 

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Ett sånt vill jag oxå ha, jag får aldrig någe brev annars. Catwomen sa du? ska testa
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
tjockisbulle skrev:
Inte drabbat mig själv men dock blev en kompis uppringd från bostream som bad honom stänga av sin dator för det var för "mycket trafik". Om han inte skulle sluta så hotade dom med att säga upp hans abbonemang.



Men det handlar väl inte om att du har laddat hem ?
Dom skriver att dom ser att du har piratkopierade prylar på din hårddisk i sharen. Och för att se att det verkligen är något piratkopierat måste ju dom ha tankat det av dig ? Annars kan det ju lika gärna vara fejk det du har.

Sluta sitt på public hubbar (dc) och joina någon invited only, där kommer ingen åt dig.

ge mig några tips, skicka pm
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Som sagt förut; det finns ingen fara med att bara ladda ner. Lagbrottet sker när man delar ut.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
duckie skrev:
Att bryta mot hollywoods copyrightsregler kan bli en mycket kostsam historia om du har otur.
Eh, Hollywood ligger i USA, amerikanska och/eller hollywoodska regler och lagar är inte applicerbara i Sverige. I Sverige gäller svensk lag, bryter man mot denna så visst, då kan det bli kostsamt, beroende på lagbrottet, men det spelar ingen roll om man gjort brott mot upphovsrätten som tillhör ett amerikanskt, svenskt eller bulgariskt företag, det blir inte hårdare straff bara för att upphovsrättsägaren är amerikansk.
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
McB skrev:
Som sagt förut; det finns ingen fara med att bara ladda ner. Lagbrottet sker när man delar ut.
Xakt, ladda ner får du gör, men du får inte dela med dig av matrial som inte är godkänt att dela ut.

Så det är nån sån här kille som kollar runt & anmäler saker som har laddat ner från dig
 

petter

aka [telia]sketatufftnamn
Gick med
9 Mar 2003
Ort
kba
Hoj
mellan hojar
en polare har fått 3 sådana brev från sin isp och det har inte hänt något , han har bara tagit ur dom berörda filerna ur sin share.
om du vill känna dig lite säkrare så testa peer guardian eller protowall som fungerar med ip-listor , kan vara lite struligt ibland men det är det värt om man har ork att sätta sig in i det lite.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
sgtpepper skrev:
Eh, Hollywood ligger i USA, amerikanska och/eller hollywoodska regler och lagar är inte applicerbara i Sverige. I Sverige gäller svensk lag, bryter man mot denna så visst, då kan det bli kostsamt, beroende på lagbrottet, men det spelar ingen roll om man gjort brott mot upphovsrätten som tillhör ett amerikanskt, svenskt eller bulgariskt företag, det blir inte hårdare straff bara för att upphovsrättsägaren är amerikansk.

Ja, jag uttryckte mig slarvigt. Vad jag menar är att de däringa hollywoodarna har en tendens att lägga ner lite mer krut och resurser på att sätta dit de som bryter mot lagen.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top