Accelerations ligan

Status
Ej öppen för fler svar.

125kubik

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
kawasaki
Accelerationsligan

Japp, dags för en skrytartråd då :)

Ange vad du har för en hoj, om den är strypt/ostrypt, vilken maxhastighet den har och på vilken tid den accelerar från 0-100 km/h, och gärna hur detta mättes upp.

Postade en liknande tråd igår, men den togs bort av någon anledning. Om denna tråd också är olämplig så ange varför innan den tages bort.

Har själv ingen hoj.

Och var seriösa nu.

Då kör vi :tummenupp

Last edited:

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
125kubik skrev:
Japp, dags för en kukmätar tråd då :)

Ange vad du har för en hoj, om den är strypt/ostrypt, vilken maxhastighet den har och på vilken tid den accelerar från 0-100 km/h, och gärna hur detta mättes upp.

Postade en liknande tråd igår, men den togs bort av någon anledning. Om denna tråd också är olämplig så ange gärna varför.

Har själv ingen hoj.

Då kör vi :tummenupp

Accelerationsligan.
Kukmätartråd.

125kubik

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
kawasaki
Forum reglerna:

* Inget spam

* Inget skitsnack

* Inga annonser (Det finns en annonsavdelning)

* Håll er till ämnet

* Använd sökfunktionen innan ni startar en ny tråd

* Vettiga rubriker, t.ex. "öhhhh... tufft" är inte vettigt

* Inga personliga påhopp!

Användare som bryter mot reglerna kommar att varnas. Vid upprepning blir användaren bannad.

* I fortsättningen kommer alla "jag klarade kortet/teori trådar att tas bort.

/NeO, EBS och steffo

Såvitt jag vet så uppfyller inte min tråd några av ovanstående kriterier... ÄNNU!

Ge upp skitpratet och börja posta lite seriösa saker, som hur era hojar accelererar... :näsblod

Om ingen vågar säga något exakt, kanske någon på ett ungefär kan säga hur snabbt en ostrypt NSR 125 -91 accelererar upp till 100 blås?

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Min motorcykel är accelererar bäst (0 - Mach 2 på knappa sekunden), går snabbast (Mach 10, 3400m/s) och är allmänt bäst (Yamaha). Slutsnackat således. :)

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Tjet skrev:
Min motorcykel är accelererar bäst (0 - Mach 2 på knappa sekunden), går snabbast (Mach 10, 3400m/s) och är allmänt bäst (Yamaha). Slutsnackat således. :)

hehe dt går bra kan man säga.....

...men fan jag har med en dt, men den går inte så bra :mad:

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
whitesnake skrev:
hehe dt går bra kan man säga.....

...men fan jag har med en dt, men den går inte så bra :mad:

Du får trimma framhjulet! Min gick ganska så slött innan jag gjorde det. Fram med säckatören och börja trimma bara!

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Fyfan va omoget av nästan samtliga här.

Yamaha RD125 -81 (gamla twinnen), 0-402 17,2 sek, 0-100 ~11sek. Strypt eller inte vet jag inte. Manuell timing med klocka (tidtagarur). 130km/h maxfart på denna best.

Yamaha R6 -00, 0-maxhastighet på ettan (116 tror jag) 2,9 sek. Samma hoj strypt till nånstans runt 45-50hk, 0-100 3,9 sek. Manuell timing från start till varvstopp.

Husaberg 650 -02, 0-104 med start på trean till varvstoppen 3,5 sek. Manuell timing även då.

Då bör det väl tilläggas att jag väger 53kg å är väl inte kanonsuperduktig på starta (så det borde jämna ut sig :p).

coffe

Christoffer Johansson
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
XR600R -96
Tjet skrev:

Jag räknar sådana här oseriösa inlägg som skitsnack! :fatta!

Då kan jag lika gärna säga att jag har en Volvo 240 GLT -84 och inte längre hålla mig till ämnet. :näsblod

Sen kan jag även säga att min hoj, en Honda MBX 125F, just nu är trasig och inte går alls :död ...men den toppade 120km/h :yoparty

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...