Ace Frehley=Underskattad hjälte?

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Chris Ash skrev:
Jo de har jag hört, till och med live på helsingborgsfestivalen. De är helt ok.

Priest kommer nog inte förrän efter nyår. De ska jag iaf se.....

Vi borde kanske ta o sammanstråla nån gång när det är nåt vettigt band som lirar..hade nog vart kul..:)

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Chris Ash skrev:
Jag har alltid sett Kiss som ett av historiens mest överskattade hårdrockband. ...i början av 1980-talet hade bandet reducerats till ett skämt...

Att de är överskattade som just "hårdrockband" håller jag med om. Tycker inte ens låtarna du räknar upp som "starka" är något särskilt. (Till skillnad från brorsan som gillade allt de gjorde "sminkat".

Att stjärnan dalade på 80-talet är dock fel. Det var då de slutligen började göra rejält listbaserad musik (...och jag tycker som sagt inte att skramlet de gjorde innan kan klassas som "rejäl" hårdrock, så förlusten var inte särskilt stor).

KISS absolut största hit bland "vanligt folk" är ju trots allt "Heavens on fire". :fakta

(Däremot är "I was made for lovin´you" den som det gjorts flest gjort cover på.)

Om hårdrockare moraliskt sett inte ska ägna sig åt "hits", är detta givetvis helt förkastligt...men riffet i "Heavens on fire" är trots allt ganska lyckat (även om det kanske påminner en liten, liten smula om "Smoke on the water"). :tungan

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
gpx 600
nja, vad gäller hårdrock eller inte, så anser jag nog att man får klassa in Kiss i facket Hård Rock, rent musikaliskt har de ju aldrig varit speciellt hårda.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Chris Ash skrev:
Du hat otäckt bra smak Brutus! Det verkar nästan som om jag hittat min själsfrände vad gäller musik här. Jimi Hendrix är SJUKT överskattad! Ace Frehley och Mick Mars rockar honom av vägen......

Det är ju bara för att vi är vita, vi lyssnar på jimi men vi hör honom inte :7peta

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Flagga skrev:
Att de är överskattade som just "hårdrockband" håller jag med om. Tycker inte ens låtarna du räknar upp som "starka" är något särskilt. (Till skillnad från brorsan som gillade allt de gjorde "sminkat".

Att stjärnan dalade på 80-talet är dock fel. Det var då de slutligen började göra rejält listbaserad musik (...och jag tycker som sagt inte att skramlet de gjorde innan kan klassas som "rejäl" hårdrock, så förlusten var inte särskilt stor).

KISS absolut största hit bland "vanligt folk" är ju trots allt "Heavens on fire". :fakta

(Däremot är "I was made for lovin´you" den som det gjorts flest gjort cover på.)

Om hårdrockare moraliskt sett inte ska ägna sig åt "hits", är detta givetvis helt förkastligt...men riffet i "Heavens on fire" är trots allt ganska lyckat (även om det kanske påminner en liten, liten smula om "Smoke on the water"). :tungan

Klart som fan Kiss är hårdrock, det har de alltid varit. I alla fall det man normalt menar när man pratar hårdrock, den musikstilen som startades av Deep Purple, Led Zeppelin, Sabbath och Uriah Heep.

Hårdrockare får gärna ägna sig åt hits. Jag gillar både Bon Jovi och ron Maiden.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
honkiie skrev:
Det är ju bara för att vi är vita, vi lyssnar på jimi men vi hör honom inte :7peta

Finns många svarta musiker som är jävligt svängiga...som någon vis man en gång sa om Living Colour...

"Living Colour is my favorite black metal band" :D

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Klart det finns! Musik har ingen jävla hudfärg!

Fler svarta Chris Ash-favoriter: Phil Lynott (Hjälten!), Robert Johnson (Gitarrhjälte 50 år innan Yngwie), James Brown, Aretha Franklin, B.B. King, Miles Davis, John Coltrane, Blind Lemon Jefferson......

Tyvärr är det få svarta hårdrockare ute i replokalerna. Det är synd, för jag är väldigt förtjust i "svarta röster".

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år