Acra

ET

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2007
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Någon som har ett acra system till salu till hyfsat pris till en husaberg 650 -04?
Antingen hel system eller bara burken. Hojen går igenom besiktningen med acrat om man sätter en plugg eller vad det är i burken?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Ja, slår du in en plugg i ljuddämparen får du gå med den till besiktningen! :fakta :D

Du kan ju alltid testa att besikta med orginalgrejerna kanske? Å sätta in en köpesannons, eller kanske tom kolla en säljesannons?

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Om du enbart kan tänka dig byta burk ska du defenitivt inte skaffa ett akra!! om du därimot sätter dit ett vanligt slipon från vilken racerspis som hellst så får du mer pullver och sparar kulor!! Akras burkar är för trånga i innerrören pga att dom ska klara bullerkrav på banor . Ett vanligt slip kan du besikta lika bra med om du stoppar i en insatts. Ännu bättre är om du inhandlar akras krökar och sätter dit ett vanligt slipon fullflödes 2,5 tums innerrör. det går att skaka fram akrakrökar för runt 3700kr till xr åtminstonde.

ET

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2007
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Om du enbart kan tänka dig byta burk ska du defenitivt inte skaffa ett akra!! om du därimot sätter dit ett vanligt slipon från vilken racerspis som hellst så får du mer pullver och sparar kulor!! Akras burkar är för trånga i innerrören pga att dom ska klara bullerkrav på banor . Ett vanligt slip kan du besikta lika bra med om du stoppar i en insatts. Ännu bättre är om du inhandlar akras krökar och sätter dit ett vanligt slipon fullflödes 2,5 tums innerrör. det går att skaka fram akrakrökar för runt 3700kr till xr åtminstonde.

kan tyvärr inte besikta med min orginal burk Hoztic pga av att den som hade min hoj innan har tagit väck popnitarna på buken o satt skruvar som sedan har typ smält isönder burken. har typ blivit spår i den så den låter ju inte allt för bra så tänkte sätta på nått med lite mer effekt o bättre ljud nu när man ändå får byta skiten.

vart kan man beställa nytt slipon då som fungerar bra till min hoj?

Last edited:

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
kan tyvärr inte besikta med min orginal burk Hoztic pga av att den som hade min hoj innan har tagit väck popnitarna på buken o satt skruvar som sedan har typ smält isönder burken. har typ blivit spår i den så den låter ju inte allt för bra så tänkte sätta på nått med lite mer effekt o bättre ljud nu när man ändå får byta skiten.

vart kan man beställa nytt slipon då som fungerar bra till min hoj?

Med ex viper slipon ..Den här firman har både runda slipps och ovala samt kolfiber alla viper!! dom är otroligt stryktåliga!! aluvers! husabergaren 02a som är på bilden i länken har runda sliponet viper och hemmasnickrat mellanrör till org krökarna den har jag monterat kn filter och ställt in förgasaren 210" huvudfart. Den går faktist otroligt bra med endast org krökar!! Kn filtret gör susen!! Denna firma kan även ta hem endast akras krökar eller hela systemet http://www.locknersbilochmc.se/index.php?main_page=index&cPath=3_8_340t

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha