Är det inte bättre att ha skallarna utåt, det bygger mindre och mindre vasst? Lite snyggare också.
Är du riktigt obstinat så kör du fyrkantiga hål och vagnsbult, slätt och snyggt.
Du har rätt. Ett skäl som jag minns var att på kedjesidan var det rätt trångt.
Gick ner och mätte nu.
Det är 16 mm från plattan till plastskyddet under kedjan. Sexkantskallen bygger 5 mm.
Så 11 mm glapp.
På utsidan sticker låsmutter och skruven ut 10 mm. Med 16 mm avstånd 6 mm glapp, räcker.
Så med rätt skruv med en rundad insexskalle på utsidan så blir det snyggare som du skrev.
Att tänka på när jag gör om det. Flyttar fram ca 2,5 cm och ner ca 1 cm.
För vid framflyttning går det sänka fotpinnarna.
Det som begränsar nu nedåt är avgasrören.
Vid framflyttning tjänar jag dels på att avgasrören lutar nedåt framåt,
dels på att avgasrören går in mot mitten av hojen framåt.