Ravetrancer skrev:Adjö Timmy min bäste vän!
Vart e du vännen??? Såg din kropp ligga på sjukhuset, såg ut som om du sov, men du ville inte vakna hur mycket jag än skrek. Jag skrek och grät men det var som om du inte hörde mig.
Vad är det som händer, jag har lite svårt för att förstå, svårt att greppa, finns inget sammanhang. Läste nåt i en artikel om någon som omkommit, trodde inte det var du först, men jag ringde till dig men det var ingen som svara. Ringde din mamma, ingen som svara.
Ringde din pappa ingen som svara. Kalla kårar kröp genom mig, kände hur jag började kallsvettas och mina händer började skaka. Olyckan hade vart den väg du skulle köra denna kväll, så jag ringde polisen, men dom sa inget. Jag bestämde mig för att ta din bil och åka o kolla bara ifall din mc stod på din mammas gård. Du vet bara ifall nåt hänt, bara för att försäkra mig om att det inte var du liksom.
Det fick ju inte vara du, så jag satt där i bilen på väg och mumlade för mig själv. Det kan inte vara Timmy, det kan inte vara Timmy…….
När jag kommer till ungefär det ställe där olyckan vart så ringer min fru, jag vet då att du min vän inte är här med oss längre. Det brister i mig och jag vet inget annat än att skrika.
Allting snurrar i mitt huvud. Neeeeeeeeeeej!!!! Det är inte sant intalar jag mig själv när jag skrikit så mycket så att min röst inte orkar, nån måste gjort nåt fel, det kan inte vara du. Det var nån annan som kört din mc, ja så måste det vara, för det kunde inte vara du, det fick inte vara du.
Men jag visste innerst inne att nu kommer jag aldrig mer få se dig i livet och det gör så ont, så ont att jag mår illa. Mitt hjärta gör ont så fort jag tänker på dig, när jag ser bilder framför mina ögon, när jag tänker tillbaka på allt skoj vi haft du och jag.
Kommer du ihåg den där gången på sporthojsfesten 2003. Då när jag fyllde din gummisko med bensin o tände på, när du hällde 1 liter mjölk över mig och när vi grisade ner oss med 2 tuber skinkost? Eller när vi somna hos Gurra och du hade min mage som kudde. Eller när jag drog ut nycklarna på bilen vid ett rödljus och kasta ut dom genom rutan? Alla kvällar vi kollat på film och vi båda somnat i soffan? Kommer du ihåg hur glad du var när du gick ner över 30 kg och fick på dig ditt skinnställ igen efter 4 år? Alla härliga bråk vi hade, alla glada skratt vi hade. Dom otaliga gånger vi hetsade varandra precis som 2 bröder?
Jag kommer sakna dig så mycket att det gör ont bara jag tänker på det. Det finns inte en enda som kan säga nåt ont om dig min vän, du var alltid hjälpsam och snäll. Säg mig vad ska jag göra nu utan dig??? Kommer du ihåg vad min lille Robert brukade säga innan han somnade när jag la han? God natt och sov så gott, jag älskar pappa, mamma och Timmy. Hur skall jag förklara detta för honom, hur och vad säger man till 4 åring vad som hänt. Kan man få dom att förstå? Varje gång jag hämtar han på dagis så frågar han, är Timmy hemma hos oss. Nu kan jag aldrig mer säga det till han och få han och strunta i dagis och snabba sig och klä på sig för att Timmy är hemma hos oss.
Marie gråter, hon har suttit här i ett par timmar nu och gråtit, hon var så glad att jag träffat en vän som du Timmy. Hon kommer sakna dig så mycket för hon älskade dig lika mycket som jag. Vem ska äta min goda mat nu? Jag förlorade en bror en gång, likaså gjorde du. På nåt sätt så kändes det som om du tog min brors plats och jag din brors. Vi blev som bröder med allt därtill. Och nu händer det igen, jag förlorar en bror. Hur skall jag orka med detta? På nåt sätt så vet jag att du har det bra vart du nu än är, och jag vet att du gjorde det som du gillade mest när du lämnade oss.
Jag kan inte förstå vad din mamma och pappa kommer att göra nu när dom mist båda sina söner. Jag vet inte vad som pågår, jag vet ingenting, förutom att det kommer aldrig bli sig likt igen. Det gör så ont att vi ej kommer få se dig igen……
Sitter och tänker på vad som gick snett, han du tänka nåt, vad tänkte du i såna fall? Hoppas att det gick för snabbt för att hinna tänka, hoppas att du inte fick lida och att du inte hann tänka på nån av oss runt omkring dig. Hoppas att du fått träffa din bror igen, och din kusin och min bror. Hälsa våran Sam också.
Vi skulle ju byta däck på racebussen i helgen så vi kunde åka till racebanorna med våra hojar i sommar, nu blir det inte så. Jag slutar nog att köra också, trots att jag vet att du ogillar det men jag blir alldeles för rädd.
Jag sa ju till dig för bara nån vecka sig att det inte fick hända dig något, för då skulle det bli som att mista en bror. Och nu har det hänt och du är i himmelen och väntar på oss andra. Jag vet att den tiden är en bråkdel för dig men för oss här blir den lång. Det finns miljoner saker att skriva och jag har tusentals minnen av dig.
Det är skönt att få haft dig som vän min broder.
Hälsningar från Saso, Marie och Robert.
Vi ses, vila i frid
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |