Adobe Premier

Wheelie-kungen

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
GasGas 250 EC -01
Är det någon som vet vad det där lustiga programmet heter som gör att man kan öppna en fil genom att lägga till en tillfällig enhet s k cd-enhet som gör att man lurar filen till att lägga över den på en cd-skiva men i själva verket hamnar den sparad i datorn.

Tacksam för snabba svar...

mmm

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
suck...
Wheelie-kungen skrev:
Är det någon som vet vad det där lustiga programmet heter som gör att man kan öppna en fil genom att lägga till en tillfällig enhet s k cd-enhet som gör att man lurar filen till att lägga över den på en cd-skiva men i själva verket hamnar den sparad i datorn.

Tacksam för snabba svar...

Daemontools??

inte säker på att jag uppfattat din fråga riktigt, förtydliga gärna för en
:kocko så ska ja försöka igen :)

Wheelie-kungen

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
GasGas 250 EC -01
mmm skrev:
Daemontools??

inte säker på att jag uppfattat din fråga riktigt, förtydliga gärna för en
:kocko så ska ja försöka igen :)

det var precis det jag sökte. Vet du var det finns att ladda hem?

Wheelie-kungen

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
GasGas 250 EC -01
Hur ska man gå till väga när man ska använda d-mons. Det verkar inte som att det bara är att installera det och sedan testa att öppna filen som jag haft problem med att öppna tidigare. :va

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM Superduke -07
starta programmet, sedan ser du en icon längst ner til höger. Högerklicka => virtual cd/dvd-rom => set number of devices. Sätt det still 1 drive. sedan är det bara att vänsterklicka på iconen nere i hörnet välj det nedersta alternativet. sen är det bara att leta upp filen och öppna.

Edit: Du menade väll D-tools som nämndes tidigare i tråden?

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Wheelie-kungen skrev:
Hur ska man gå till väga när man ska använda d-mons. Det verkar inte som att det bara är att installera det och sedan testa att öppna filen som jag haft problem med att öppna tidigare. :va

Antagligen är filen du vill spela upp en .ISO fil eller en annan cdavbildningsfil.
Du har ikonen nere vid klockan, en röd blixtgrej som du högerklickar på och sen tar du Mount Image eller något sånt på en av "enheterna" och bläddrar fram till avbildningsfilen och OKej, sen ska det bara vara att gå in på DEn här Datorn så ser det ut som en CDRom enhet med skiva i :)

*Tankar nästan bara .ISO filer*

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Hehehe... Jag kan meddela att wheelie's dator kraschade totalt efter att han installerade daemon... :D Går inte att starta längre. :hihi

Va? Skadeglad? Nää :rolleyes:

Nädå. Himla skumt fel. Verkar som att datorn tror att daemons virtual drive är en boot cd, men jag kan ha fel. Hel skumt. :va

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept