Adoptivbarn...?

Nå?

• Antal röstningar
    0

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Ok. Så du vet allt om alla då bara för att du är ett av flera tusen adoptivbarn?

Jag menar, ingår alla adoptivbarn in någon förening där ni delar erfarenheter eller drar du slutsatser att alla har det bra bara för att du har det bra?

Eller är det möjligen så att du eg. inte vet någonting om de andra och sitter och gissar?

Nä precis jag är ju inte ensam, och nej jag ingår inte i något nätverk men under mina år så har jag stött på och träffat åtskilliga adoptivbarn och ingen av dom är mer annorlunda än er övriga som inte är adoptivbarn... Alla har ju sina problem men det spelar ju inte någon roll vem man pratar med individer är ju olika vissa har störningar å vissa har inte. Där emot så barn från fosterfamiljer medmera, de har ju hamnat där av någon anledning och dom barnen har ofta haft det väldig svårt i sin uppväxt. Så det är en jävlit stor skillnad på barn från fosterfamiljer och adoptivbarn... Så blanda nu för fan inte ihop dom två !

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Nä precis jag är ju inte ensam, och nej jag ingår inte i något nätverk men under mina år så har jag stött på och träffat åtskilliga adoptivbarn och ingen av dom är mer annorlunda än er övriga som inte är adoptivbarn... Alla har ju sina problem men det spelar ju inte någon roll vem man pratar med individer är ju olika vissa har störningar å vissa har inte. Där emot så barn från fosterfamiljer medmera, de har ju hamnat där av någon anledning och dom barnen har ofta haft det väldig svårt i sin uppväxt. Så det är en jävlit stor skillnad på barn från fosterfamiljer och adoptivbarn... Så blanda nu för fan inte ihop dom två !

Jag har aldir ens nämnt fosterbarn utan det är ju du som drar in dem.

Jag säger inte att alla adoptivbarn är helt störda såklart. Men att många har identitets issues i sin uppväxt är absolut ingen överdrift. Inget konstigt med det.

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Jag har aldir ens nämnt fosterbarn utan det är ju du som drar in dem.

Jag säger inte att alla adoptivbarn är helt störda såklart. Men att många har identitets issues i sin uppväxt är absolut ingen överdrift. Inget konstigt med det.

Men nu gör du ju samma sak, hur fan kan du veta att det är "många?" Eftersom alla jag träffat och snackat med jag lovar att det är fler än vad du har gjort så kan ja säga att 99% har det jävlit bra nu och inte alls några identitets issuses....

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Men nu gör du ju samma sak, hur fan kan du veta att det är "många?" Eftersom alla jag träffat och snackat med jag lovar att det är fler än vad du har gjort så kan ja säga att 99% har det jävlit bra nu och inte alls några identitets issuses....

Vad gör jag som är samma? Blandar in en grupp människor som inte hör hit?

Det är faktiskt skillnad på adoptivbarn och skogshuggare. Blanda för faan inte ihop dem! Eller vadå?

Jag säger att alla eller iaf de allra flesta adoptivbarn jag träffat på (iaf som jag vet om är adoptivbarn) har haft issues i tonåren. Du säger att de inte har det. Hur vet du vilka jag träffat på? Du vet inget om mig eller vilka sorts människor jag träffar. Så, som jag sade tidigare, sitt inte och gissa.

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Vad gör jag som är samma? Blandar in en grupp människor som inte hör hit?

Det är faktiskt skillnad på adoptivbarn och skogshuggare. Blanda för faan inte ihop dem! Eller vadå?

Jag säger att alla eller iaf de allra flesta adoptivbarn jag träffat på (iaf som jag vet om är adoptivbarn) har haft issues i tonåren. Du säger att de inte har det. Hur vet du vilka jag träffat på? Du vet inget om mig eller vilka sorts människor jag träffar. Så, som jag sade tidigare, sitt inte och gissa.

Du blir bara dummare för varje gång du skriver.
Jag syftade på att du satt precis och gissade.... precis det du sa åt mig att jag gjorde. Håll koll på vad du skriver:klappar

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Min farsa är adopterad. Dock från en svensk mamma som under det konservativa 50-talet var ogift och helt plötsligt blev gravid.

Farsan har haft en del problem, identitetskriser och sånt under sin uppväxt men har alltid haft ett enormt stöd från min farmor och farfar (inte biologiska då) som alltid funnits och alltid ställt upp på allt möjligt. Och han klarade sig utan några direkta men - inte som han visar i alla fall. Jag är hemskt glad att ha honom som farsa, den saken är klar. :tummenupp

peppureikä

Guest
Jag var ihop med ett en adopterad tjej ett tag...och det går att ligga? :tuttar med dom oxå så jag säger:
Bra skit! :tummenupp
Har inte du nyss fått barn? :va Du frågar om ligga o allt annat skit i forumet...ta hand om nybliven mor o lilla krabaten i stället!!!

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Har en kompis som är adopterad från Colombia, hans 3år äldre syster är också därifrån. Han är som vilken annan kille som helst. :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Precis det är det jag menar, det spelar la fan inte någon roll om man är adopterad eller inte. Men det verkar ju inte vissa andra förstå.
Bitter?

Av dom som jag har träffat som är adopterade har det nog varit 50/50 som har haft dåligt självförtroende som sin största "brist". Och det är väl där det mesta börjar.

Det är väl som ni säger, ensamt adopterat barn kan få det tufft. Speciellt när föräldrarna har suktat efter en parvel i flera år.

Men av dom som varit adoptade så har faktiskt dom som växte upp på landet varit stabilast.

Så vi skyller allt på städerna, och stockholmare. :D

Last edited:

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Jag får gratulera till de som läst tråden ingående nog att fatta att jag var ute efter folks erfarenheter och inte kvalificerade antaganden.

Och nej, jag har inte blandat ihop fosterbarn med adoptivbarn, däremot kan jag inte svära på att de jag har pratat med inte har gjort det.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Att adoptivbarn skulle vara = problembarn var helt nytt för mig. Har känt ett antal adopeterade personer under min uppväxt, och kan inte komma ihåg att någon av dom har stuckit ut på något sätt annat än utseendemässigt.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Att adoptivbarn skulle vara = problembarn var helt nytt för mig. Har känt ett antal adopeterade personer under min uppväxt, och kan inte komma ihåg att någon av dom har stuckit ut på något sätt annat än utseendemässigt.

Problembarn? Var får du det ifrån?

Det som skrivits i tråden är att många de träffat på haft lite trassel med identitet och självkänsla i ungdomen.

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Min lillsyrra är adopterad, hon är helt normal vad jag kan se, ifs är hon bara 11 år gammal och kom till oss när hon var 10 månader gammal. Jag tänker aldrig på att hon är adopterad, tror inte hon gör det heller förutom när de är fotbolls-vm o sånt för då står hon o vrålar GUATEMALA istället för sverige...:p Hon har massa polare och de går skitbra i skolan, jag förstår inte riktigt va detta är för snack att adopterade skulle ha massa mer problem än andra i uppväxten, har aldrig hört de förr...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy