Adventure Days 2010

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Fan missade detta event i år igen med dessa förb.... jourer

Tråkigt. Gör ett försök nästa år igen. Verkligen väl värt att vara med på Adventure Days. Det var LÄNGE sedan jag hade så kul och trevligt!! Väldigt inspirerande helg! Jag är fortfarande euforisk. :tummenupp

MVH//Jan

FjordHunter

Adventurer
Gick med
4 Mar 2010
Hoj
XTZ750 -97, RMX250 -99, XS750 -77 Caféracer
Jag kan bara instämma i att det var en otroligt trevlig och givande helg!

Tack för ett intressant föredrag Hellman! Blev minst sagt sugen på att dra ner till balkan men det får bli ett annat år för i sommar blir det Murmansk och Nordkap för min del.

MC Doktorn

Guest
Tråkigt. Gör ett försök nästa år igen. Verkligen väl värt att vara med på Adventure Days. Det var LÄNGE sedan jag hade så kul och trevligt!! Väldigt inspirerande helg! Jag är fortfarande euforisk. :tummenupp

MVH//Jan

Absolut :)

Men som tur är finns vägarna kvar även i sommar.

Eventet är avsett för offroadhojar, dvs INTE inte lätta endurohojjar. ........
Tidigare om åren har grupper av enduroförare dykt upp och blandat sig med de större grupperna vilket har förstört för de som kör tunga och i naturen "långsamma" hojjar. Vissa av dessa enduroförare har kört som om det vore tävling, och det har aldrig varit poängen med Adventure days.

Vill man köra enduro finns det andra evenemang som är avsedda för detta.

Ni som var med då, var det så illa ?
Jag menar det finns folk som åker som svin med sina 690R.

Last edited:

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Var första året för mig, och längtar redan till nästa år.

Trevligt folk, många bra aktiviteter, intressanta föredrag, bra mat och bra boende. Kan det bli bättre?
Ska man hitta något att "klaga" på så är det väl vädret på fredagen, men tyckte det inte var några större problem med lite regn, är ju faktiskt lite skönt att slippa dammet. :)

Jan och Eva: Ni höll ett mycket bra föredrag.

Adventure Days 2012, är redan inskrivet i kalendern.

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Åh, nu blir jag återigen sjukt sugen på att skaffa en stor offroad...

Det där låter riktigt trevligt !

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Funderar också på att skaffa en GS1200 Adventure & dra ut på äventyr 2012, ni som har Adventuren, ska man köpa orginalpackväskorna eller gå på Touratech´s prylar, känns ju som att man kommer att hänga på en hel del prylar från dom hur som helst om man ska ut & härja i terränglådan med den besten... :)

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Funderar också på att skaffa en GS1200 Adventure & dra ut på äventyr 2012, ni som har Adventuren, ska man köpa orginalpackväskorna eller gå på Touratech´s prylar, känns ju som att man kommer att hänga på en hel del prylar från dom hur som helst om man ska ut & härja i terränglådan med den besten... :)

Touratech tillverkar BMW´s originalpackväskor också så det är nog lite sak samma men jag tror att Touratechs egna prylar nog har några liter till vad det gäller packvolym. Och kanske lite bättre lås. Jag har själv BMW´s packväskor och trivs bra med dom men om jag idag hade köpt en ny Adventure så hade jag nog köpt en ganska naken hoj av BMW och kittat upp den hos Touratech helt och hållet. Och jag hade nog faktiskt även valt någon av Touratech´s "egna" packväskor.

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Jag har suttit & tittat en hel del på Touratech´s hemsida & med packväskor & allt annat som man vill ha/verkar behöva så lär det ju springa iväg på en 35-40 tusen innan man har kommit någon vart...
Fast & andra sidan så tror jag att denna hoj kommer att vara i min ägo 3-5 år så det är ju lika bra att köpa dom bästa prylarna(som vanligt), speciellt om man ska ut på lite längre & mer avancerade äventyr & det är ju det jag har tänkt så...

Jaja, tur man har ända till nästa vår på sig att fundera vad man ska "kitta" hojen med(om man nu kommer ha råd med hoj & alla prylar...), tror att det kommer bli många timmar på div olika forum framöver. :)

Såg förresten något om att 1200:an skulle bli oljekyld till nästa år, stämmer det eller är det något som jag har fått om bakfoten?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning