Af1, något o ha?

BEEFnoodles

Planerar inför sommarens turer ;)
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Yamaha TDR 125 -97
Sitter här o funderar på att byta upp mig lite =P
men frågan är då?
Gör ja det om ja köper mig en Aprilia AF1 ?
Visst att den är lite äldre en den ja redan har, men det är ju lite mer kraft o fart.
Tack i förhand // Jens

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
BEEFnoodles skrev:
Sitter här o funderar på att byta upp mig lite =P
men frågan är då?
Gör ja det om ja köper mig en Aprilia AF1 ?
Visst att den är lite äldre en den ja redan har, men det är ju lite mer kraft o fart.
Tack i förhand // Jens

Alltså jag vet inte så mycket om den hojen du har, däremot vad jag har hört om AF1 är att det ska vara extremt starka och pigga hojar. Bra topp, axx ja dom har det mesta och hänger ju även på tyngre hojar rätt bra. Personligen skulle jag väldigt gärna vilja ha en sådan och det tycker jag att du gör rätt i om du köper. :tummenupp

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
shoik skrev:
Kan ju säga att det är en STOR skillnad :)
har du nån aning om vad en TDR ligger på effektmässigt, dvs en AF1?.. är det 36hk i dom ostrypt eller är jag ute och cyklar

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
philsson skrev:
har du nån aning om vad en TDR ligger på effektmässigt, dvs en AF1?.. är det 36hk i dom ostrypt eller är jag ute och cyklar

asså var har ni fått för er 36 hästar? det är typ 28 hk i en aprilia.

BEEFnoodles

Planerar inför sommarens turer ;)
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Yamaha TDR 125 -97
DJM skrev:
asså var har ni fått för er 36 hästar? det är typ 28 hk i en aprilia.
skit sak samma hur många HK det är i den ;D
Den jag har nu är det bara 15 så :tungan
Men storleks mässigt då? är den stor eller väldigt liten?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Den här är heller inte snabbare än RS:en. Men designen är lyckad.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
H4 skrev:
Den här är heller inte snabbare än RS:en. Men designen är lyckad.
jaa du.. mycket skryt om inget för att så sälja skiten.. men jag kan säga dig att jag inte har något emot den hojen.. sa du 26hk original.. eller du tippade på det.. då är den ju lika klen som min Ns.. borde väl ligga nånstanns över 30 i af. tycker jag

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Sitter hemma med ett x antal tester från bike, superbike och allt vad det är, och uppgiven bakhjulseffekt är väll runt 27-28 kusar i en ny hoj, i motorn ska det dock vara 36 hästar står det här!

Förövrigt så är hojen helt underbar, fint snärt i motorn, råstark, robust, kört 800 mil med min utanporbelmas! Behagligkörställning, tyckte knävinkeln var jobbig till en början då mitt skinnställ var nytt, men det har gått ut sig! Väldigt snygg design och ser abosult inte gammal ut :) Vacker att titta på!

Alla är välkommen för att komma och kolla på min skönhet :kär
Hade jag haft ekonomi hade jag behållt den solklart! Suverän hoj!
För övrigt ska den göra 0 - 100 på 6.54 sekunder och en toppfart på 163 (185 har min nål pekat på) ärliga. Ruskigt lättstartad, man kan ligga på femman sexan i stan i 50 - 60 knyck på 3 tusen varv och den orkar. Väldigt stadig i alla farter, lättsvänd och smidig. Är helt okej att skjuta på också! Har även åkt på min egen hoj och tyckte det känndes kanon! Grymma bromsar och som sagt väldigt pålitlig!

Kan varmt rekommendera den!

Last edited:

Solid snake

Guest
DJM skrev:
Jaha, så det är ok med reklam från er? fan det är väl samma rättigheter för er som oss?

Han säger bara vad han tycker om den ju, ingen reklam, han nämner inga priser eller nåt, han säger bara att vem som helst får komma o kolla på den, ni får gärna komma o kolla på mina motorcyklar också om ni vill.

Edit: Plus att trådstartaren ville veta om AF1 o då e Uggla nog bra o ha omkring.

Last edited:

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Solid snake skrev:
Han säger bara vad han tycker om den ju, ingen reklam, han nämner inga priser eller nåt, han säger bara att vem som helst får komma o kolla på den, ni får gärna komma o kolla på mina motorcyklar också om ni vill.

jaja, du har rätt för en gångs skull :pannkyss. Är lite småsur men skit i det jag sa så är allt bra igen. :)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
uggla skrev:
Sitter hemma med ett x antal tester från bike, superbike och allt vad det är, och uppgiven bakhjulseffekt är väll runt 27-28 kusar i en ny hoj, i motorn ska det dock vara 36 hästar står det här!

Förövrigt så är hojen helt underbar, fint snärt i motorn, råstark, robust, kört 800 mil med min utanporbelmas! Behagligkörställning, tyckte knävinkeln var jobbig till en början då mitt skinnställ var nytt, men det har gått ut sig! Väldigt snygg design och ser abosult inte gammal ut :) Vacker att titta på!

Alla är välkommen för att komma och kolla på min skönhet :kär
Hade jag haft ekonomi hade jag behållt den solklart! Suverän hoj!
För övrigt ska den göra 0 - 100 på 6.54 sekunder och en toppfart på 163 (185 har min nål pekat på) ärliga. Ruskigt lättstartad, man kan ligga på femman sexan i stan i 50 - 60 knyck på 3 tusen varv och den orkar. Väldigt stadig i alla farter, lättsvänd och smidig. Är helt okej att skjuta på också! Har även åkt på min egen hoj och tyckte det känndes kanon! Grymma bromsar och som sagt väldigt pålitlig!

Kan varmt rekommendera den!
Dom enda erfarenheterna jag har utav skjussning är att när pasagerarsätet är upphöjt sådär så blir det lite obekvämare. Kanske inte så på alla hojar.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...