Af1, något o ha?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
uggla skrev:
Du har väll en äldre cykeln en vad jag har? Jag tycker det går kanon, att åka på den bakpå.
I regel är det obekvämt att sitta bak på sporthoj. spec på en med höjd limpa. Sen föresten. har du åkt nån längre sträcka bak på din hoj, och om du har provat nån annan hoj, bak då asså.

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
philsson skrev:
I regel är det obekvämt att sitta bak på sporthoj. spec på en med höjd limpa. Sen föresten. har du åkt nån längre sträcka bak på din hoj, och om du har provat nån annan hoj, bak då asså.

Har åkt zx12r, hayabusa, fzr 600, zx7r, hd super dyna glide, Guldwinge osv nån fler också. Och jämfört med min så är den helt okej, alltså det går ju inte att jämföra med en annan cykel, typ hdn, eller en guldwinge, men för att vara en 125a sportcykel så tycker jag man åkte helt okej på den, trodde det skulle vara värre..Åkte nån mil sisådär.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
uggla skrev:
Har åkt zx12r, hayabusa, fzr 600, zx7r, hd super dyna glide, Guldwinge osv nån fler också. Och jämfört med min så är den helt okej, alltså det går ju inte att jämföra med en annan cykel, typ hdn, eller en guldwinge, men för att vara en 125a sportcykel så tycker jag man åkte helt okej på den, trodde det skulle vara värre..Åkte nån mil sisådär.
klart du inte kan gemfära med så mycket större hojar. nu menar jag mest 125or. sen har jag inte åkt bak själv på en Af1 så. har inte så mycket att säga till om heller..

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Jag tycker AF1:an går hur bra som helst när den väl går ! Men jag har haft endel problem med min, fast de flesta problem har vart mänskliga fel. Det är tex inte att rekomendera att ha tejpbitar i oljetanken om man vill förse cylindern med olja :3freak
Bakdämparen är kass, går inte att laga om den börjar läcka. Men det är en bra hoj, ugglas har hållt hur bra som helst utan knappt några fel alls.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
NatoN skrev:
Jag tycker AF1:an går hur bra som helst när den väl går ! Men jag har haft endel problem med min, fast de flesta problem har vart mänskliga fel. Det är tex inte att rekomendera att ha tejpbitar i oljetanken om man vill förse cylindern med olja :3freak
Bakdämparen är kass, går inte att laga om den börjar läcka. Men det är en bra hoj, ugglas har hållt hur bra som helst utan knappt några fel alls.

var det det som var felet hela tiden? att den skar.

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
DJM skrev:
var det det som var felet hela tiden? att den skar.

Det var felet första gången. Tejpbitarna hade samma färg som olja så dom syntes inte utifrån. När jag rengjorde oljetanken så upptäckte jag att någon tidigare ägare innan vart lite klantig, troligtvis när dom skulle täta locket till oljetanken som läcker lite.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NatoN skrev:
Det var felet första gången. Tejpbitarna hade samma färg som olja så dom syntes inte utifrån. När jag rengjorde oljetanken så upptäckte jag att någon tidigare ägare innan vart lite klantig, troligtvis när dom skulle täta locket till oljetanken som läcker lite.
Fy det var inte så skoj å höra. allt gick bra med renoveringen sen eller. tvungen å köpa ny cylle eller. klarade den sig?. :confused:

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
philsson skrev:
Fy det var inte så skoj å höra. allt gick bra med renoveringen sen eller. tvungen å köpa ny cylle eller. klarade den sig?. :confused:

den har skurit igen..

Naton, hur blir det med det ryska trimgruset? borde väl gå att köra på det istället för bensin nu när den har skurit? borde täta rätt bra? :tungan

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Fy vad surt.. vad var det för orsak denna gången då.
spectre skrev:
den har skurit igen..

Naton, hur blir det med det ryska trimgruset? borde väl gå att köra på det istället för bensin nu när den har skurit? borde täta rätt bra? :tungan

God_Of_Aprilia

Bakhjuls åka eller inte åka alls
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Suzuki RM125 98 - KTM 200 EXC 00(såld) - Aprilia AF1 Sport 90(stulen)
Moahahaha.. Min bakdämpare e slut den med. Orkar inte köpa någon ny just nu men det kommer till våren när jag fixat en del små fel på hojen. Men AF1:an är en helt okej hoj tycker jag. Har kört fzr och nsr också och tycker att AF1an e lite piggare. Sen har juh Rotax motorn fått en del beröm också och det förtjänar den. Utom min där Vevlagret gick. Men om du vill köpa en AF1a lovar jag att du inte blir besviken(om du inte har allt för höga förvantningar vill säga). :) Go for it. Tror alla AF1 ägare håller med mej..:) Har en årsmodell 90 om du undrar...

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
philsson skrev:
Hur gick det till egentligen. Var det från påfrestningar från förra gången den skar eller nåt.. :confused: hade du bytt cylinder 1 ggn eller?. :(

Det var en nynicasilad begagnad cylinder, alltså inte min som skar. Den sprack på två ställen vid utblåset av någon anledning. Jag har bytt cylinder tre (!) gånger snart. Grejen är den att alla cylindrar har skurit av olika anledningar :4skrika

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NatoN skrev:
Det var en nynicasilad begagnad cylinder, alltså inte min som skar. Den sprack på två ställen vid utblåset av någon anledning. Jag har bytt cylinder tre (!) gånger snart. Grejen är den att alla cylindrar har skurit av olika anledningar :4skrika
Min hoj har skurit 5ggr nu men bara bytt cylle 1 ggn ;) hehe.. går ju köra med sketna grejer också :) (ett tag) :rofl
Kör föresten på den skurna nu :(

God_Of_Aprilia

Bakhjuls åka eller inte åka alls
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Suzuki RM125 98 - KTM 200 EXC 00(såld) - Aprilia AF1 Sport 90(stulen)
Solid snake skrev:
AF1 ska vara piggare än en 600a? :va

Du menar nog tzr va? ;) :tungan

Hrm...jaja..tjat Tjat. Det ajg försökte komma fram till va iaf att hojen är en prisvärd hoj. :S ja jag menade tzr. Far min distraherade mej..:D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...