Aftonbladet gör det igen

Linkan123

Medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Linköping
Hoj
Såld!
Har garvat halva kvällen åt den här artikelns totala brist på saklighet, uppenbara faktafel och nyhetsvärde som är mindre än min lilltå :D

När skrattet börjar lägga sig är det bara att börja läsa kommentarerna, totalt guld att läsa alla reaktioner!

För att citera en kommentar som sammanfattar allt:
"Det här är ta mig fan den sämsta artikel jag läst"

Lite guldcitat från artikeln:
"Kort dessförinnan köpte han också en riktig statusbil, en *Volvo XC60 för 360 000."
"Enligt Aftonbladets beräkningar som bygger på taxeringsvärdet[...]" och så kommer en totalt genomdålig uträkning
"Borgs börs är i botten" - Jo Anders Borg har bara 1,37 miljoner i inkomst den stackarn, han har verkligen nått rock bottom!

Mästerverket kan beskådas här:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13828355.ab
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Men AB måste ju få de borgerliga att verka lite dåliga nu när mediedrevet gått mot S!
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Det var väl gårdagens stora rubrik i tidningsstånden? Jag var inne på ICA och såg tidningen och suckade och tjuvläste några rader och uppgifter i artikeln som hastigast och skakade på mitt huvud. Varenda läsare som köpt tidningen oavsett om de är extremvänster eller extremhöger måste göra samma sak. Kommentarerna under artikeln på nätet visar ju med all tydlighet att läsarna genomskådat artikeln och sågat artikelförfattaren vid fotknölen.

Detta är för övrig den andra tråden idag där man sågar Aftonbladets journalistik. Uppenbarligen köper folk tidningen och öppnar deras hemsida så att annonsörer tycker att det är värt att finansiera skiten. Vi lever i en tid då folk vill bli underhållna och de behöver nog inte läsa sanningar utan vill ha något att uppröras över. Skvallerpressen levererar det de vill ha helt enkelt. Svårare än så behöver det inte vara.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det var väl gårdagens stora rubrik i tidningsstånden? Jag var inne på ICA och såg tidningen och suckade och tjuvläste några rader och uppgifter i artikeln som hastigast och skakade på mitt huvud. Varenda läsare som köpt tidningen oavsett om de är extremvänster eller extremhöger måste göra samma sak. Kommentarerna under artikeln på nätet visar ju med all tydlighet att läsarna genomskådat artikeln och sågat artikelförfattaren vid fotknölen.

Detta är för övrig den andra tråden idag där man sågar Aftonbladets journalistik. Uppenbarligen köper folk tidningen och öppnar deras hemsida så att annonsörer tycker att det är värt att finansiera skiten. Vi lever i en tid då folk vill bli underhållna och de behöver nog inte läsa sanningar utan vill ha något att uppröras över. Skvallerpressen levererar det de vill ha helt enkelt. Svårare än så behöver det inte vara.

Jag tycker väl iofs att AB har ett visst underhållsvärde. Lite som lyteskomig över pressen...

Men vill jag läsa nyheter tittar jag nån annanstans.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag tycker väl iofs att AB har ett visst underhållsvärde. Lite som lyteskomig över pressen...

Men vill jag läsa nyheter tittar jag nån annanstans.

Problemet är att många läser kvällspressen som enda nyhetskälla och tar till sig innehållet okritiskt som någon sorts sanning. Som enda nyhetskälla är kvällstidningarna farliga eftersom de vinklar allt så hårt och utelämnar saker som kan ha betydelse. De vill ju piska upp stämningen och sälja lösnummer på det oavsett vilka frågor det gäller.

Det kan ha ett visst underhållningsvärde att läsa kraftigt vinklade artiklar som är lätta att genomskåda - och där med lätta att uppröras över. När dagen är slut har det man läst försvunnit likt handlingen i en b-actionfilm. Det som står över bruset är väl sådant som är lätt att komma ihåg och ältas om och om. T ex Sahlin affären.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top